Interrelation policies of the Faculty of Fine Arts of Barcelona and the private company Dissemination of evidence and professional competences for our students in a contemporary society
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Published
2013-11-07
José Antonio Asensio Fernández
Ricard Planas Camps
Joan Antoni Valle Martí
Abstract
It is of extreme importance and self-critical component in the speech from the arts can be gene-rating about society in which we live. Clearly, in the construction of every advanced society, thought and therefore the arts, must adduce dissemination of ideas that can add value to the configuration of our cities as binders in our society. The media are key tools for this purpose. Is therefore necessary to connect art with the media and therefore the art student with these mechanisms of dissemination through publications and exhibitions of those ideas that reflect the true artistic creative pulse of an emerging society, represented by its youth in universities. In the search for new mechanisms that gave our teaching of a component-based experience of that praxis concerning the staging of creative outputs, the result of the artistic production of our students, we mobilized at the Department of Sculpture of our faculty and particularly since the Commission of Publications and Exhibition, to search for companies, magazines, publishers, foundations, etc. regardless of the congress on the topic, which allowed us to pool these results, in addition to publishing articles of teachers showing those experiences.
How to Cite
Asensio Fernández, José Antonio, Ricard Planas Camps, and Joan Antoni Valle Martí. 2013. “Interrelation Policies of the Faculty of Fine Arts of Barcelona and the Private Company: Dissemination of Evidence and Professional Competences for Our Students in a Contemporary Society”. AusArt 1 (1-2). https://doi.org/10.1387/ausart.10371.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
UNIVERSITY OF BARCELONA-FACULTY OF FINE ARTS, ART & SOCIETY, COMMUNICATION, INTERACTION, SCIENCE, PROGRESS
References
Arnheim, Rudolf. 1992. Ensayos para rescatar el arte. Traducción de Jerónima García Bonafé. Madrid: Cátedra
Augé, Marc. 2001. Los no lugares, espacios del anonimato. Una antropología de la sobremodernidad. Traducción, Margarita N. Mizraji. Barcelona: Gedisa
Baudrillard, Jean. 1978. Cultura y simulacro. Traducción Antoni Vicens y Pedro Rovira. Barcelona: Kairós
Benevolo, Leonardo. 1993. La ciudad europea. Traducción del italiano de María Pons. Barcelona: Crítica
Berger, Peter L. & Thomas Luckmann. 1972. La construcción social de la realidad. Traducción de Silvia Zuleta. Buenos Aires: Amorrortu
Bohigas Guardiola, Oriol. 1972. Proceso y erótica del diseño. Barcelona: La Gaya Ciencia
Borja Sebastià, Jordi. 2003. La ciudad conquistada. Madrid: Alianza
Calabrese, Omar. 1987. El lenguaje del arte. Traducción Rosa Premat y Lorenzo Vilches Barcelona: Paidós
Candel Tortajada, Francesc. 1964. Els altres catalans. Barcelona: Edicions 62
Candel Tortajada, Francesc. 1998. Donde la ciudad cambia su nombre. Barcelona: La Busca
Capella Samper, Juli. 2005. “Me atrevo a decir que el diseño salvará el mundo”. Entrevista por Catalina Serra. El País Cultura; 20 abril. https://elpais.com/diario/2005/04/20/cultura/1113948008_850215.html
Eco, Umberto. 1968. La definición del arte. Traducción de R. de la Iglesia. Barcelona: Martínez Roca
Galofaro, Luca. 2003. Artscapes: El arte como aproximación al paisaje contemporáneo [art as an approach to contemporary landscape]. Traducción, Maurici Pla, Moisés Puente; introducción, Gianni Petten. Barcelona: Gustavo Gili
Kandinsky, Vasili. (1911) 1996. De lo espiritual en el arte. Traducción del alemán de Genoveva Dieterich. Barcelona: Paidós
Krauss, Rosalind E. 1984. “La escultura en el campo expandido”. En La posmodernidad, Hal Foster, coord.; traducción, Jordi Fibla, 59-74. Barcelona: Kairós
Krauss, Rosalind E. 1996. La originalidad de la Vanguardia y otros mitos modernos. Versión española de Adolfo Gómez Cedillo: Madrid: Alianza
Krauss, Rosalind E. 2002. Pasajes de la escultura moderna. Traducción Alfredo Brotons Muñoz. Madrid: Akal
Ramírez Domínguez, Juan Antonio & Jesús Carrillo Castillo, eds. 2004. Tendencias del arte, arte de tendencias a principios del siglo XXI. Madrid: Cátedra
Ramirez Domínguez, Juan Antonio. 1981. Cinco lecciones sobre arquitectura y utopía. Málaga: Universidad de Málaga
Raquejo Grado, Tonia. 1998. Land Art. Madrid: Nerea
Wittkower, Rudolf. 1979. La escultura: Procesos y principios. Versión castellana de Fernando Villaverde. Madrid: Alianza
Augé, Marc. 2001. Los no lugares, espacios del anonimato. Una antropología de la sobremodernidad. Traducción, Margarita N. Mizraji. Barcelona: Gedisa
Baudrillard, Jean. 1978. Cultura y simulacro. Traducción Antoni Vicens y Pedro Rovira. Barcelona: Kairós
Benevolo, Leonardo. 1993. La ciudad europea. Traducción del italiano de María Pons. Barcelona: Crítica
Berger, Peter L. & Thomas Luckmann. 1972. La construcción social de la realidad. Traducción de Silvia Zuleta. Buenos Aires: Amorrortu
Bohigas Guardiola, Oriol. 1972. Proceso y erótica del diseño. Barcelona: La Gaya Ciencia
Borja Sebastià, Jordi. 2003. La ciudad conquistada. Madrid: Alianza
Calabrese, Omar. 1987. El lenguaje del arte. Traducción Rosa Premat y Lorenzo Vilches Barcelona: Paidós
Candel Tortajada, Francesc. 1964. Els altres catalans. Barcelona: Edicions 62
Candel Tortajada, Francesc. 1998. Donde la ciudad cambia su nombre. Barcelona: La Busca
Capella Samper, Juli. 2005. “Me atrevo a decir que el diseño salvará el mundo”. Entrevista por Catalina Serra. El País Cultura; 20 abril. https://elpais.com/diario/2005/04/20/cultura/1113948008_850215.html
Eco, Umberto. 1968. La definición del arte. Traducción de R. de la Iglesia. Barcelona: Martínez Roca
Galofaro, Luca. 2003. Artscapes: El arte como aproximación al paisaje contemporáneo [art as an approach to contemporary landscape]. Traducción, Maurici Pla, Moisés Puente; introducción, Gianni Petten. Barcelona: Gustavo Gili
Kandinsky, Vasili. (1911) 1996. De lo espiritual en el arte. Traducción del alemán de Genoveva Dieterich. Barcelona: Paidós
Krauss, Rosalind E. 1984. “La escultura en el campo expandido”. En La posmodernidad, Hal Foster, coord.; traducción, Jordi Fibla, 59-74. Barcelona: Kairós
Krauss, Rosalind E. 1996. La originalidad de la Vanguardia y otros mitos modernos. Versión española de Adolfo Gómez Cedillo: Madrid: Alianza
Krauss, Rosalind E. 2002. Pasajes de la escultura moderna. Traducción Alfredo Brotons Muñoz. Madrid: Akal
Ramírez Domínguez, Juan Antonio & Jesús Carrillo Castillo, eds. 2004. Tendencias del arte, arte de tendencias a principios del siglo XXI. Madrid: Cátedra
Ramirez Domínguez, Juan Antonio. 1981. Cinco lecciones sobre arquitectura y utopía. Málaga: Universidad de Málaga
Raquejo Grado, Tonia. 1998. Land Art. Madrid: Nerea
Wittkower, Rudolf. 1979. La escultura: Procesos y principios. Versión castellana de Fernando Villaverde. Madrid: Alianza
Section
Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- for any purpose, even commercially.