You are here
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Published
2016-02-25
José Luis Espejo Díaz
Abstract
This article talks about listening in three contexts: an auditorium, a museum and the space between them. The text shows in one hand the auditorium, as an architectural device, capable of an internalization of aesthetic and social imperatives in the same way it does the hospital and the museum. On the other hand seeks to present alternatives to the dynamics of attention and separation imposed by the device seeking solutions both in the artistic field and the daily life.
How to Cite
Espejo Díaz, José Luis. 2016. “You Are Here”. AusArt 3 (2). https://doi.org/10.1387/ausart.15930.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
RESONANCE, MOVEMENT, ATTENTION, SOUND, SPACE
References
Agamben, Giorgio. (2014) 2006. «¿Qué es un dispositivo?». Traducción de Mercedes Ruvituso. https://n9.cl/ngb4ct
Andrés González-Cobo, Ramón. 2012. Diccionario de música, mitología, magia y religión. Madrid: Acantilado
Augé, Marc. 2009. Elogio de la bicicleta. Traducción de Alcira Bixio pròlogo de Josep María Montaner. Barcelona: Gedisa
Blesseer, Barry & Linda Ruth Salter. 2006. Spaces speak, are you listening? Experiencig Aural Architecture. Cambridge MA: MIT. https://doi.org/10.7551/mitpress/6384.001.0001
Bull, Michael. 2004. «Soundscapes of the car: A critical study of automobile habitation». En The Auditory Culture Reader, Michael Bull and Les Back (eds.), 357-374. Oxford: Berg
Bull, Michael. 2007. Sound moves. London: Routledge
Champ Libre. 2006. «Cité invisible [Invisible city]». 7e Manifestation Internationale Vidéo et Art Électronique, Montréal
Crary, Jonathan. 2008. Suspensiones de la percepción: Atención, espectáculo y cultura moderna. Traducción, Yaiza Hernández Velázquez. Madrid: Akal
Forsyth, Michael. 1985. Building for music: The architect, the musician, and the listener from the seventeenth Century to the present. Cambridge MA: Cambridge University
Foucault, Michel. 1994. Dits et écrits 1954-1988. Paris: Gallimard. https://doi.org/10.14375/NP.9782070738441
Foucault, Michel. 2002. Vigilar y castigar: Nacimiento de la prisión. Traducción de Aurelio Garzón del Camino. Buenos Aires: Siglo XXI
Harvey, David. 2008. «Consumismo, espectáculo y ocio». En París, capital de la modernidad, traducción de José María Amoroto Salido, 271-88. Madrid: Akal
López Gómez, Francisco. 2001. «Blind listening». En The book of music and nature, David Rothenberg, Marta Ulvaeus, eds., 163-168. Middletown CT: Wsleyan University
López Gómez, Francisco. 2010. «Contra el escenario». Arte Sonoro 109
Mumford, Lewis. 2014. Arte y técnica. Traducción del inglés de Federico Corriente. Logroño: Pepitas de Calabaza
Muñoz Alonso, María Dolores. 2010. «De hospital a museo: Las sucesivas transformaciones de un hospital inacabado, el Hospital General de Madrid». Tesis Univ. Politécnica de Madrid
Sterne, Jonathan. 2008. «Música programada y políticas del espacio público». En La música que con se escucha, ed. de Marta García Quiñones. Barcelona: Orquesta del Caos
Thompson, Emily. 2004. Soundscape of modernity. Cambridge MA: MIT
Tiqqun (Grupo). 2012. «Podría surgir una metafísica crítica como de ciencia de los dispositivos…». En Contribución a la guerra en curso, traducción de Javier Palacio Tauste. Madrid: Errata Naturae
Van Drie, Melissa. 2015. «Hearing through the theatrophone: Sonically constructed spaces and embodied listening in late 19th century French theatre». «Functional sounds», Special issue Sound Effects Journal 5(1). https://doi.org/10.7146/se.v5i1.23310
«The 'Telharmonium' or 'Dynamophone' Thaddeus Cahill, USA 1897». 2015. 120 years of electronic music: The history of electronic music from 1800 to 2015 (blog). https://n9.cl/onvj2
Andrés González-Cobo, Ramón. 2012. Diccionario de música, mitología, magia y religión. Madrid: Acantilado
Augé, Marc. 2009. Elogio de la bicicleta. Traducción de Alcira Bixio pròlogo de Josep María Montaner. Barcelona: Gedisa
Blesseer, Barry & Linda Ruth Salter. 2006. Spaces speak, are you listening? Experiencig Aural Architecture. Cambridge MA: MIT. https://doi.org/10.7551/mitpress/6384.001.0001
Bull, Michael. 2004. «Soundscapes of the car: A critical study of automobile habitation». En The Auditory Culture Reader, Michael Bull and Les Back (eds.), 357-374. Oxford: Berg
Bull, Michael. 2007. Sound moves. London: Routledge
Champ Libre. 2006. «Cité invisible [Invisible city]». 7e Manifestation Internationale Vidéo et Art Électronique, Montréal
Crary, Jonathan. 2008. Suspensiones de la percepción: Atención, espectáculo y cultura moderna. Traducción, Yaiza Hernández Velázquez. Madrid: Akal
Forsyth, Michael. 1985. Building for music: The architect, the musician, and the listener from the seventeenth Century to the present. Cambridge MA: Cambridge University
Foucault, Michel. 1994. Dits et écrits 1954-1988. Paris: Gallimard. https://doi.org/10.14375/NP.9782070738441
Foucault, Michel. 2002. Vigilar y castigar: Nacimiento de la prisión. Traducción de Aurelio Garzón del Camino. Buenos Aires: Siglo XXI
Harvey, David. 2008. «Consumismo, espectáculo y ocio». En París, capital de la modernidad, traducción de José María Amoroto Salido, 271-88. Madrid: Akal
López Gómez, Francisco. 2001. «Blind listening». En The book of music and nature, David Rothenberg, Marta Ulvaeus, eds., 163-168. Middletown CT: Wsleyan University
López Gómez, Francisco. 2010. «Contra el escenario». Arte Sonoro 109
Mumford, Lewis. 2014. Arte y técnica. Traducción del inglés de Federico Corriente. Logroño: Pepitas de Calabaza
Muñoz Alonso, María Dolores. 2010. «De hospital a museo: Las sucesivas transformaciones de un hospital inacabado, el Hospital General de Madrid». Tesis Univ. Politécnica de Madrid
Sterne, Jonathan. 2008. «Música programada y políticas del espacio público». En La música que con se escucha, ed. de Marta García Quiñones. Barcelona: Orquesta del Caos
Thompson, Emily. 2004. Soundscape of modernity. Cambridge MA: MIT
Tiqqun (Grupo). 2012. «Podría surgir una metafísica crítica como de ciencia de los dispositivos…». En Contribución a la guerra en curso, traducción de Javier Palacio Tauste. Madrid: Errata Naturae
Van Drie, Melissa. 2015. «Hearing through the theatrophone: Sonically constructed spaces and embodied listening in late 19th century French theatre». «Functional sounds», Special issue Sound Effects Journal 5(1). https://doi.org/10.7146/se.v5i1.23310
«The 'Telharmonium' or 'Dynamophone' Thaddeus Cahill, USA 1897». 2015. 120 years of electronic music: The history of electronic music from 1800 to 2015 (blog). https://n9.cl/onvj2
Section
Articles

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- for any purpose, even commercially.
https://orcid.org/0000-0001-7813-4445