You are here

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 2016-02-25
José Luis Espejo Díaz

Abstract

This article talks about listening in three contexts: an auditorium, a museum and the space between them. The text shows in one hand the auditorium, as an architectural device, capable of an internalization of aesthetic and social imperatives in the same way it does the hospital and the museum. On the other hand seeks to present alternatives to the dynamics of attention and separation imposed by the device seeking solutions both in the artistic field and the daily life.

How to Cite

Espejo Díaz, José Luis. 2016. “You Are Here”. AusArt 3 (2). https://doi.org/10.1387/ausart.15930.
Abstract 757 | PDF (Español (España)) Downloads 769

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

RESONANCE, MOVEMENT, ATTENTION, SOUND, SPACE

References
Agamben, Giorgio. (2014) 2006. «¿Qué es un dispositivo?». Traducción de Mercedes Ruvituso. https://n9.cl/ngb4ct

Andrés González-Cobo, Ramón. 2012. Diccionario de música, mitología, magia y religión. Madrid: Acantilado

Augé, Marc. 2009. Elogio de la bicicleta. Traducción de Alcira Bixio pròlogo de Josep María Montaner. Barcelona: Gedisa

Blesseer, Barry & Linda Ruth Salter. 2006. Spaces speak, are you listening? Experiencig Aural Architecture. Cambridge MA: MIT. https://doi.org/10.7551/mitpress/6384.001.0001

Bull, Michael. 2004. «Soundscapes of the car: A critical study of automobile habitation». En The Auditory Culture Reader, Michael Bull and Les Back (eds.), 357-374. Oxford: Berg

Bull, Michael. 2007. Sound moves. London: Routledge

Champ Libre. 2006. «Cité invisible [Invisible city]». 7e Manifestation Internationale Vidéo et Art Électronique, Montréal

Crary, Jonathan. 2008. Suspensiones de la percepción: Atención, espectáculo y cultura moderna. Traducción, Yaiza Hernández Velázquez. Madrid: Akal

Forsyth, Michael. 1985. Building for music: The architect, the musician, and the listener from the seventeenth Century to the present. Cambridge MA: Cambridge University

Foucault, Michel. 1994. Dits et écrits 1954-1988. Paris: Gallimard. https://doi.org/10.14375/NP.9782070738441

Foucault, Michel. 2002. Vigilar y castigar: Nacimiento de la prisión. Traducción de Aurelio Garzón del Camino. Buenos Aires: Siglo XXI

Harvey, David. 2008. «Consumismo, espectáculo y ocio». En París, capital de la modernidad, traducción de José María Amoroto Salido, 271-88. Madrid: Akal

López Gómez, Francisco. 2001. «Blind listening». En The book of music and nature, David Rothenberg, Marta Ulvaeus, eds., 163-168. Middletown CT: Wsleyan University

López Gómez, Francisco. 2010. «Contra el escenario». Arte Sonoro 109

Mumford, Lewis. 2014. Arte y técnica. Traducción del inglés de Federico Corriente. Logroño: Pepitas de Calabaza

Muñoz Alonso, María Dolores. 2010. «De hospital a museo: Las sucesivas transformaciones de un hospital inacabado, el Hospital General de Madrid». Tesis Univ. Politécnica de Madrid

Sterne, Jonathan. 2008. «Música programada y políticas del espacio público». En La música que con se escucha, ed. de Marta García Quiñones. Barcelona: Orquesta del Caos

Thompson, Emily. 2004. Soundscape of modernity. Cambridge MA: MIT

Tiqqun (Grupo). 2012. «Podría surgir una metafísica crítica como de ciencia de los dispositivos…». En Contribución a la guerra en curso, traducción de Javier Palacio Tauste. Madrid: Errata Naturae

Van Drie, Melissa. 2015. «Hearing through the theatrophone: Sonically constructed spaces and embodied listening in late 19th century French theatre». «Functional sounds», Special issue Sound Effects Journal 5(1). https://doi.org/10.7146/se.v5i1.23310

«The 'Telharmonium' or 'Dynamophone' Thaddeus Cahill, USA 1897». 2015. 120 years of electronic music: The history of electronic music from 1800 to 2015 (blog). https://n9.cl/onvj2
Section
Articles

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.