Identity and hegemony: Times Square and the amateur production
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Published
2016-07-12
José Luis Ortega Lisbona
Abstract
If we think about the relationship of contemporary urban space and light, we must talk about social dynamics within contemporary cities and how these represent a paradigm of technological and social transformation with respect to the media in the urban space. This has culminated in the conversion of LCD technology screens into part on the environment in which we operate through social networks. On the other hand the place is diluted into virtual images, dislocated and decontextualized, turning the city into a communicative interface, and the visual in a spatial experience. That's why it's especially interesting to analyze this phenomenon in which elements come into play affecting the constituent frames of our social experience and identity in a variable and contingent space, through which it is producing a shift of uses within public sphere, creating new forms of entertainment that produce new surveillance policies of the other.
How to Cite
Ortega Lisbona, José Luis. 2016. “Identity and Hegemony: Times Square and the Amateur Production”. AusArt 4 (1). https://doi.org/10.1387/ausart.16694.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
TIMES SQUARE, IDENTITY, SOCIAL NETWORKS, URBAN SCREENS, PUBLIC SPACE
References
Baudrillard, Jean. 2006. La agonía del poder. Traducción de Marisa Pérez Colina y Ana C. Conde Madrid: Círculo de Bellas Artes
Groys, Boris. 2014. Volverse público: Las transformaciones del arte en el ágora contemporánea. Traducción, Paola Cortes Rocca. Buenos Aires: Caja Negra
Castells, Manuel. 2001. La galaxia Internet. Barcelona: Plaza & Janés
Debord, Guy. (1967) 1999. La sociedad del espectáculo. Prólogo, traducción y notas de José Luis Pardo Madrid: Pre-Textos
Delgado Ruiz, Manuel. 1999. El animal público: Hacia una antropología de los espacios urbanos. Barcelona: Anagrama
Foucault, Michel. (1971) 1988. Nietzsche, la Genealogía, la Historia. Traducción de José Vázquez Pérez. Valencia: Pre-Textos
Han, Byung-Chul. 2014. En el enjambre. Traducción de Raúl Gabás. Barcelona: Herder
Lacan, Jacques. (1966) 2013. Escritos I. Traducción del francés por Tomás Segovia y Armando Suárez. Madrid: Siglo XXI
Martín Prada, Juan. 2013. Otro tiempo para el arte: Cuestiones y comentarios sobre el arte actual. Valencia: Sendemá
McLuhan, Marshall & Barrington Nevitt. 1972. Take today: The executive as dropout. New York: Harcourt Brace Jovanovich
Mitchell, William John. (1999) 2001. E-topía: Vida urbana, Jim, pero no la que nosotros conocemos. Traducción de Fernando Valderrama. Barcelona: Gustavo Gili
Pétonnete, Coclette. 1982. "L'observation flottante: L'exemple d'un cimetière parisien". "Etudes d'anthropologie urbaine", número monográfico de L'Homme, Revue Française d'Anthropologie 22(4): 37-47
Poe, Edgar Allan. (1975) 2010. Poe: Cuentos 1. Prólogo, traducción y notas de Julio Cortázar. Madrid: Alianza
San Cornelio, Gemma. 2008. Arte e Identidad en Internet. Barcelona: UOC
Virilio, Paul. (1980) 1988. Estética de la desaparición. Traducción de Noni Benegas. Barcelona: Anagrama
Virilio, Paul. (1983) 1991. The lost Dimension. Translated by Daniel Moshenberg. New York: Semiotexte
Groys, Boris. 2014. Volverse público: Las transformaciones del arte en el ágora contemporánea. Traducción, Paola Cortes Rocca. Buenos Aires: Caja Negra
Castells, Manuel. 2001. La galaxia Internet. Barcelona: Plaza & Janés
Debord, Guy. (1967) 1999. La sociedad del espectáculo. Prólogo, traducción y notas de José Luis Pardo Madrid: Pre-Textos
Delgado Ruiz, Manuel. 1999. El animal público: Hacia una antropología de los espacios urbanos. Barcelona: Anagrama
Foucault, Michel. (1971) 1988. Nietzsche, la Genealogía, la Historia. Traducción de José Vázquez Pérez. Valencia: Pre-Textos
Han, Byung-Chul. 2014. En el enjambre. Traducción de Raúl Gabás. Barcelona: Herder
Lacan, Jacques. (1966) 2013. Escritos I. Traducción del francés por Tomás Segovia y Armando Suárez. Madrid: Siglo XXI
Martín Prada, Juan. 2013. Otro tiempo para el arte: Cuestiones y comentarios sobre el arte actual. Valencia: Sendemá
McLuhan, Marshall & Barrington Nevitt. 1972. Take today: The executive as dropout. New York: Harcourt Brace Jovanovich
Mitchell, William John. (1999) 2001. E-topía: Vida urbana, Jim, pero no la que nosotros conocemos. Traducción de Fernando Valderrama. Barcelona: Gustavo Gili
Pétonnete, Coclette. 1982. "L'observation flottante: L'exemple d'un cimetière parisien". "Etudes d'anthropologie urbaine", número monográfico de L'Homme, Revue Française d'Anthropologie 22(4): 37-47
Poe, Edgar Allan. (1975) 2010. Poe: Cuentos 1. Prólogo, traducción y notas de Julio Cortázar. Madrid: Alianza
San Cornelio, Gemma. 2008. Arte e Identidad en Internet. Barcelona: UOC
Virilio, Paul. (1980) 1988. Estética de la desaparición. Traducción de Noni Benegas. Barcelona: Anagrama
Virilio, Paul. (1983) 1991. The lost Dimension. Translated by Daniel Moshenberg. New York: Semiotexte
Section
Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- for any purpose, even commercially.