References
Barcenilla García, Haizea, 2016. «Rompe la ventana: Exposición y ocultación en Exhibition 19 de Señora Polaroiska'». En La imagen translúcida en los mundos hispánicos, Pascale Peyraga, Marion Gautreau, Carmen Peña Ardid & Kepa Sojo Gil, eds., 491-512. Bruxelles: Orbis Tertius
Bauer, Ute Meta. 2011. «Espacios escritos: La exposición como arquitectura del discurso». En Los lugares de la crítica, simposio internacional [The place(s) of criticism: International symposium], Ángela Molina Climent dir., 21-46. Pamplona: UPNA
Bennet, Tony. 1998. The birth of the museum. History, theory, politics, New York: Routledge
Breitwieser, Sabine. 2011. «Ocupar espacios: Aspectos políticos del comisariado de exposiciones y la dirección de instituciones artísticas». En Los lugares de la crítica, simposio internacional [The place(s) of criticism : international symposium], Ángela Molina Climent dir., 59-78. Pamplona: UPNA
Danbold, Mathias. 2014. «Arresting performances». En Re.Act.Feminism: A performing archive, Bettina Knaup & Beatrice Ellen Stammer, eds., 96-108. Nüremberg: Verlag für Moderne Kunst
Farr, Ian, ed. 2012. Memory documents of contemporary art. London: Whitechapel
Foucault, Michel. (1989) 2002. La arqueología del saber. Traducción de Aurelio Garzón del Camino. Buenos Aires: Siglo XXI
Guasch, Ana María. 2011. Arte y archivo, 1920-2010: Genealogías, tipologías y discontinuidades, Madrid: Akal
Hellman, Geoffrey T. 1960. «Profiles: Imperturbable noble». New Yorker, 7 May
Kapur, G., 2007. «Curating: In the public sphere». En Cautionary tales: Critical curating, Steven Rand and Heather Kouris, eds., 56-68 New York: Apexart
Knaup, Bettina & Beatrice Ellen Stammer, eds. 2014. Re.Act.Feminism: A performing archive. Nüremberg: Verlag für Moderne Kunst
Macdonald, Sharon. 2001. The politics of display: Museums, science, culture. New York: Routledge
Merewether, Charles, ed. 2006. The archive documents of contemporary art. London: Whitechapel
Newhouse, Victoria. 2005. Art and the power of placement. New York: Monacelli
Nochlin, Linda. (1971) 1988. «Why have there been no great women artists?». En Women, art and power and other essays, 147-158. Boulder CO: Westview
Nora, Pierre. 2012. «Realms of memory». En Memory documents of contemporary art, Charles Merewether, ed., 61-66. London: Whitechapel
O'Doherty, Brian, 2011. Dentro del cubo blanco: La ideología del espacio expositivo. Traducción, Leña Peñate Spice Murcia: Cendeac
Osborne, Thomas. 1999. «The ordinariness of the archive». History of the Human Sciences 12(2): 53. https://doi.org/10.1177/09526959922120243
Osthoff, Simone, ed. 2009. Performing the archive: The transformation of the archive in contemporary art from repository of documents to art medium. New York: Atropos
Phelan, Peggy. (1993) 2011. «Ontología del performance: Representación sin reproducción», En Estudios avanzados de performance, Diana Taylor & Marcela Fuentes, eds., 91-122. Ciudad de México: Fondo de Cultura Económica
Pierce, Sarah. 2007. «A politics of interpretation». En Curating Subjects, Paul O'Neill, ed., 159-173. London: Open Editions
Schneider, Rebecca. 2011. Performing remains art and war in times of theatrical reenactment. New York: Routledge
Sheik, Simon, 2007. «Constitutive effects: The techniques of the curator». En Curating subjects, Paul O'Neill, ed., 174-185. London: Open Editions
Spivak, Gayatri Chakravorty. 2006. «The Rani of Sirmur: An essay in reading the archives introduction». En: The archive documents of contemporary art,. Charles Merewether, ed., 163-169. London: Whitechapel
Spooner, Cally, 2008. «The task of the translator». En A fine red line: A curatorial miscellany, Yannis Arvanitis et al., eds., 61-63. London: IM Press
Staniszewski, Mary Anne. 1998. The power of display: A history of exhibition installations at the museum of modern art. Cambridge MA: MIT
Taylor, Diana & Marcela Fuentes, eds. 2011. Estudios avanzados de performance. Ciudad de México: Fondo de Cultura Económica
Wright, Stephen. 2013. Toward a lexicon of usership. Eindhoven NL: Van Abbemuseum