Impact evaluation of a scenic-didactic intervention program: Primary Education Degree students' attitude and self-concept

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 2019-07-11
Eneko Balerdi Eizmendi

Abstract

The purpose of this article is to share the results of the scenic and didactic project in which students of the Primary Education Degree have participated, in the subject Physical Expression and Communication. The objective of the research is to evaluate the impact of the intervention that involves leading a didactic session and interpreting a scenic work. The students have answered two questions in relation to their experience and the responses have been organized into categories that represent the attitudinal components ―affective, cognitive and conative― and self-concept ―description of perceived learning―. Access to respond to the form 70% of the participants, of which 100% show their satisfaction with the program. 93% shows at least one impact unit ―attitudinal and / or self-concept component―.

How to Cite

Balerdi Eizmendi, Eneko. 2019. “Impact Evaluation of a Scenic-Didactic Intervention Program: Primary Education Degree students’ Attitude and Self-Concept”. AusArt 7 (1). https://doi.org/10.1387/ausart.20660.
Abstract 432 | PDF (Español) Downloads 263 XML (Redalyc) (Español) Downloads 0 HTML (Redalyc) (Español) Downloads 0

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

ATTITUDE, SELF-CONCEPT, IMPACT, SCENIC PROJECT, DIDACTIC PROJECT

References
Aspy, David N. & June H. Buhler. 1975. "The effect of teachers' inferred self concept upon student achievement·. The Journal of Educational Research 6810:386-9. doi://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.345

Del Valle Díaz, Sagrario., Ricardo de la Vega Marcos & María Rodríguez Iniesta. 2015. "Percepción de las competencias profesionales del docente de educación física en primaria y secundaria". Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte 1559:507-26. doi://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.345

García Ruiz, Mayra & Leticia Orozco Sánchez. 2008. "Orientando un cambio de actitud hacia las ciencias naturales y su enseñanza en profesores de educación primaria". Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias 73: 539-68.

Glotova, Galina & Angelika Wilhelmb. 2014. "Teacher's self-concept and self-esteem in pedagogical communication". Procedia-Social and Behavioral Sciences 132:509-14. doi://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.345

Ibáñez Granados, Delia. 2006. "La importancia del autoconcepto en el docente y alumno de danza". Danzaratte 3:7-8

Moreno Murcia, Juan Antonio & Eduardo Manuel Cervelló Gimeno. 2004. "Influencia de la actitud del profesor en el pensamiento del alumno hacia la educación física". Revista Internacional de Ciencias Sociales y Humanidades 11:33-51

Nespor, Jan. 1987. "The role of beliefs in the practice of teaching". Journal of Curriculum Studies 194:317-28

Pajares, M. Frank. 1992. "Teachers' beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct". Review of Educational Research 623(3):307-32. doi:10.2307/1170741

Richardson, Virginia. 1996. "The role of attitudes and and beliefs in learning to teach". En Handbook of research on teacher education, ed., John Sikula, vol. 2, 102-19. New York: Macmillan

Rivera Morales, Alicia & Gustavo Hernández Durán. 2017. "El autoconcepto de docentes universitarios". Revista Iberoamericana de Educación 732:87-100

Santander Molina, Pedro. 2011. "Why and how to do discourse analysis". Cinta de Moebio: Revista Electrónica de Epistemología de Ciencias Sociales 41:207-24. doi:10.4067/S0717-554X2011000200006

Sayago, Sebastián. 2014. "El análisis del discurso como técnica de investigación cualitativa y cuantitativa en las ciencias sociales". Cinta De Moebio: Revista Electrónica de Epistemología de Ciencias Sociales 49: 1-10

Universidad de Deusto. 2001. Marco pedagógico UD: Orientaciones generales [UD marko pedagogikoa: Orientabide orokorrak]. Bilbao: Bilbao: Universidad de Deusto

Villa Sánchez, Aurelio & Manuel Poblete Ruiz., dirs. 2008. Aprendizaje basado en competencias: Una propuesta para la evaluación de las competencias genéricas. Equipo de investigación, Ana García Olalla et al. Bilbao: Universidad de Deusto

XXI Encuentro de Consejos Escolares Autonómicos y del Estado. 2015. El profesorado del siglo XXI. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. http://ntic.educacion.es/cee/jpa/21encuentro/index.html


Normas jurídicas

Decreto 236/2015, de 22 de diciembre, por el que se establece el currículo de Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco (BOPV núm. 9 de 15 enero)
Section
Articles

Most read articles by the same author(s)