Error as opportunity A century of recording and evolution of popular music
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Abstract
The emergence and development of sound recording has had an obvious impact on the very form of popular music; from the rural fields of the early twentieth century, to the industrial industrial cities of the 1970s and the bedrooms of our homes today. Field recordings with a direct relationship to space and little control over it; studio recordings where microphones are dispensed with; home recordings where the studio is dispensed with. Evolution in which a different relationship has also developed with respect to the concept of music itself and its aspects in terms of fidelity, energy and error.
How to Cite
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
MUSIC, RECORDING, FORMAT, FRAGMENTATION, ERROR
Cowey, John H. 1994. “No me dejes aquí: El blues no comercial; las grabaciones de campo, 1924-1960”. En Solamente blues: La música y sus músicos, Mary Katherine Aldin et al.; Lawrence Cohn, comp.; traducción, Yolanda Fontal. Barcelona: Odín
Evans, David. 1994. “Recorriendo el país: El blues de Texas y el profundo Sur”. En Solamente blues: La música y sus músicos, Mary Katherine Aldin et al.; Lawrence Cohn, comp.; traducción, Yolanda Fontal. Barcelona: Odín
Fukuoka, Masanobu. (1975) 2011. La revolución de una brizna de paja: Una introducción a la agricultura natural. Teruel: EcoHabitar
Gioia, Ted. 2010. Blues: La música del Delta del Mississippi. Ilustraciones de Neil Harpe, traducción de Mariano Peyrou. Madrid: Turner
Huxley, Aldous. (1954) 1992. Las puertas de la percepción; Cielo e infierno. Traducción de Miguel de Hernani. Barcelona: Edhasa
López, Julio. 1984. La música de la modernidad: De Beethoven a Xenakis. Barcelona: Anthropos
Mumford, Lewis. (1952) 1968. Arte y técnica. Traducción de Luis Fabricant. Buenos Aires: Nueva Visión
Mumford, Lewis. (1967) 2010. El mito de la máquina: Técnica y evolución humana. Traducción, Javier Rodríguez Hidalgo. Logroño: Pepitas de Calabaza
P-Orridge, Genesis Breyer. 2009. Thee psychick bible. New York: Feral House
Rifkin, Jeremy. (1995) 2008. El fin del trabajo: El declive de la fuerza de trabajo global y el nacimiento de la era posmercado. Prólogo de Robert L. Heilbroner; traducción de Guillermo Sánchez. Barcelona: Paidós
Spottswood, Richard. 1994. “Chicas del campo, blues clásico y voces de variedades. Las mujeres y el blues”. En Solamente blues: La música y sus músicos, Mary Katherine Aldin et al.; Lawrence Cohn, comp.; traducción, Yolanda Fontal. Barcelona: Odín
Tzara, Tristan. (1924) 1979. Siete manifiestos Dada. Con algunos dibujos de Picabia; traducción de Huberto Haltter Barcelona: Tusquets
Xenakis, Iannis. (1963) 1992. Formalized music: Thought and mathematics in composition. Stuyvesant NY: Pendragon
Xirou, Efi. 2009. Charisma X: Iannis Xenakis. New York: Mode Records, DVD, 61 min.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- for any purpose, even commercially.