Error as opportunity A century of recording and evolution of popular music

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 2021-06-30
Jon Martín Colorado

Abstract

The emergence and development of sound recording has had an obvious impact on the very form of popular music; from the rural fields of the early twentieth century, to the industrial industrial cities of the 1970s and the bedrooms of our homes today. Field recordings with a direct relationship to space and little control over it; studio recordings where microphones are dispensed with; home recordings where the studio is dispensed with. Evolution in which a different relationship has also developed with respect to the concept of music itself and its aspects in terms of fidelity, energy and error.

How to Cite

Martín Colorado, Jon. 2021. “Error As Opportunity: A Century of Recording and Evolution of Popular Music”. AusArt 9 (1). https://doi.org/10.1387/ausart.22671.
Abstract 312 | PDF (Español) Downloads 253 HTML (Redalyc) (Español) Downloads 0 XML (Redalyc) (Español) Downloads 0

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

MUSIC, RECORDING, FORMAT, FRAGMENTATION, ERROR

References
Ariza Pomareta, Javier. 2003. Las imágenes del sonido: Una lectura plurisensorial en el arte del siglo XX. Cuenca: Universidad de Castilla-La Mancha

Cowey, John H. 1994. “No me dejes aquí: El blues no comercial; las grabaciones de campo, 1924-1960”. En Solamente blues: La música y sus músicos, Mary Katherine Aldin et al.; Lawrence Cohn, comp.; traducción, Yolanda Fontal. Barcelona: Odín

Evans, David. 1994. “Recorriendo el país: El blues de Texas y el profundo Sur”. En Solamente blues: La música y sus músicos, Mary Katherine Aldin et al.; Lawrence Cohn, comp.; traducción, Yolanda Fontal. Barcelona: Odín

Fukuoka, Masanobu. (1975) 2011. La revolución de una brizna de paja: Una introducción a la agricultura natural. Teruel: EcoHabitar

Gioia, Ted. 2010. Blues: La música del Delta del Mississippi. Ilustraciones de Neil Harpe, traducción de Mariano Peyrou. Madrid: Turner

Huxley, Aldous. (1954) 1992. Las puertas de la percepción; Cielo e infierno. Traducción de Miguel de Hernani. Barcelona: Edhasa

López, Julio. 1984. La música de la modernidad: De Beethoven a Xenakis. Barcelona: Anthropos

Mumford, Lewis. (1952) 1968. Arte y técnica. Traducción de Luis Fabricant. Buenos Aires: Nueva Visión

Mumford, Lewis. (1967) 2010. El mito de la máquina: Técnica y evolución humana. Traducción, Javier Rodríguez Hidalgo. Logroño: Pepitas de Calabaza

P-Orridge, Genesis Breyer. 2009. Thee psychick bible. New York: Feral House

Rifkin, Jeremy. (1995) 2008. El fin del trabajo: El declive de la fuerza de trabajo global y el nacimiento de la era posmercado. Prólogo de Robert L. Heilbroner; traducción de Guillermo Sánchez. Barcelona: Paidós

Spottswood, Richard. 1994. “Chicas del campo, blues clásico y voces de variedades. Las mujeres y el blues”. En Solamente blues: La música y sus músicos, Mary Katherine Aldin et al.; Lawrence Cohn, comp.; traducción, Yolanda Fontal. Barcelona: Odín

Tzara, Tristan. (1924) 1979. Siete manifiestos Dada. Con algunos dibujos de Picabia; traducción de Huberto Haltter Barcelona: Tusquets

Xenakis, Iannis. (1963) 1992. Formalized music: Thought and mathematics in composition. Stuyvesant NY: Pendragon

Xirou, Efi. 2009. Charisma X: Iannis Xenakis. New York: Mode Records, DVD, 61 min.
Section
Articles