References
Acaso López-Bosch, María & Clara Megías Martínez. 2017. Art thinking: Cómo el arte puede transformar la educación. Prólogo, Luis Camnitzer. Barcelona: Paidós
Albarrán Diego, Juan. 2011. «Esplendor y ruina de un paradigma, lo relacional: París-Madrid, Madrid-León». De Arte 10: 265-282. http://hdl.handle.net/10612/1492
Amaro Martos, Ismael. 2019. «David Delfín y el arte como garantía de salud mental». «Museo, imagen, sentidos”. editado por Ángel Pazos-López & Alejandra Alonso Tak, numéro monográfico Eikón Imago 14 (2019): 11-36
Archer, Leonard Bruce. 1964. Systematic method for designers. London: Council of Industrial Design
Arnheim, Rudolf. 1969. Visual thinking. Berkeley CA: Univ of California
Barone, Tom & Elliot Eisner. 2006. «Arts-based educational research». En Handbook of complementary methods in education research edited by Judith L. Green, Gregory Camilli & Patricia B. Elmore; with Audra Skukauskaiti & Elizabeth Grace, 95-109. Mahwah NJ: Lawrence Erlbaum Associates. https://doi.org/10.4324/9780203874769
Bauman, Zygmunt. 2013. Sobre la educación en un mundo líquido: Conversaciones con Riccardo Mazzeo. Traducción de Dolores Payás Puigarnau Barcelona: Paidós
Bejarano Coca, Diana Carolina. 2024. «Introducción a la práctica artística como investigación: Un método de activación de procesos educativos para el desarrollo académico y colectivo». Arte, Individuo y Sociedad 36(3): 639-648. https://doi.org/10.5209/aris.92992
Brown, Roni. 2018. «Teaching quality in art, design and media: Tacit knowledge and experience». En Handbook of quality assurance for university teaching, edited by Roger Ellis & Elaine Hogard, 456-468. London: Routledge
Calvo Andrés, Miguel Ángel & Antonio Vigo Pérez. 2024. «Arte funcional o diseño artístico: Metodologías de experimentación con estudiantes de los grados en Bellas Artes y en Diseño». Arte, Individuo y Sociedad 36(1): 49-61. https://doi.org/10.5209/aris.89066
Cristian, Delcea. 2020. «Transtheoretical approaches to paraphilic disorders». En Proceedings of the International Conference on Legal Medicine from Cluj, 3rd edition, vol. 2 (Cluj-Napoca, Romania, 1-4 October), editors Costel Vasile Siserman & Cristian Delcea, 71-78. Bologna: Filodiritto. https://acortar.link/MQrqm9
De Botton, Alain. (2006) 2021. La arquitectura de la felicidad. Traducción de Mercedes Cebrián. Barcelona: Lumen
Díaz Villoslada, Marta. 2014. «La atmósfera: De lo pictórico al arte multidisciplinar». Tesis Univ. de Vigo. http://hdl.handle.net/11093/136
Edwards, Tim. (1997) 2016. Men in the mirror: Men's fashion, masculinity, and consumer society. London: Bloomsbury Publishing
Entwistle, Joanne. 2002. El cuerpo y la moda: Una visión sociológica. Traducción de Alicia Sánchez Mollet. Barcelona: Paidós. https://acortar.link/euxlOr
Flugel, John Carl. 1930. The psychology of clothes. London: Hogarth
Frayling, Christopher. 1994. Research in art and design. London: Royal College of Art. https://acortar.link/XJK8Ju
Gibson, Robyn. 2003. "Schiaparelli, Surrealism and the desk suit». Dress The Journal of the Costume Society of America 30(1): 48-58. https://doi.org/10.1179/036121103805253299
Irwin, Rita L. & Alex de Cosson, eds. 2004. A/r/tography: Rendering self through arts-based living inquiry. Foreword by William F. Pinar. Vancouver BC: Pacific Educational Press
Jones, Timothy Emlyn. 2013. «A method of search for reality: Research and research degrees in art and design». En Thinking through art: Reflections on art as research, edited by Katy McLeod & Lin Holdridge, pp. 226-240. London: Routledge
Leopold, Elizabeth. 1992. «The manufacture of the fashion system». En Chic thrills: A fashion reader, edited by Juliet Ash & Elizabeth Wilson, 101-117. Berkeley CA: University of California
Love, Brenda. 1992. The encyclopedia of unusual sex practices. Fort Lee NJ: Barricade
Mihaela, Domnița Kabiry. 2020. «Objectum sexuality or objectophilia». International Journal of Advanced Studies in Sexology 2(1): 20-24. https://lc.cx/nXz95j
Miller, Sanda. 2007. «Fashion as art, is fashion art?» Fashion Theory 11(1): 25-40. https://doi.org/10.2752/136270407779934551
Munari, Bruno. (1971) 2019. Artista y diseñador. Traducción de Patricia Orts. Barcelona: Gustavo Gili. https://editorialgg.com.mx/media/catalog/product/9/7/9788425232220_inside_1.pdf
Munari, Bruno. (1983) 2013. ¿Cómo nacen los objetos? Apuntes para una metodología proyectual. Versión castellana de Carmen Artal Rodríguez. Barcelona: Gustavo Gili
MUSAC (Museo de Arte Contemporáneo de Castilla y León). 2007. Existencias: Guía MUSAC 8: from 21-09-07 to 06-01-08, texto, Carlos Ordás. León: Musac
Rancière, Jacques. (2008) 2010. El espectador emancipado. Traducción, Ariel Dillon. Buenos Aires: Manantial. https://lc.cx/vnsBT9
Savané, Mélissa Diaby. 2021. «The fantasy of ugliness in Alexander McQueen collections 1992-2009: How did literature and the visual arts inspired Alexander Mcqueen to merge sex and horror in his own art form?». «Aesthetics and policies of fashion: 'The crazy twenties' and beyond», número monográfico Revista 2i: Estudos de Identidade e Intermedialidade 3(3): 95-108. https://doi.org/10.21814/2i.3157
Smith, Terry. 2010. «The state of art history: Contemporary art». The Art Bulletin 924: 366-383. https://doi.org/10.1080/00043079.2010.10786119
Téllez García, María Isabel de Jesús. 2014. «Investigación interdisciplinaria en las artes y el diseño». Revista Arte & Diseño 12(1): 33-36. https://doi.org/10.15665/ad.v12i1.385
Tseëlon, Efrat, ed. 1999. Masks, disguise and identity (Dress, body, culture). Oxford: Berg
Tseëlon, Efrat. 1992. «Fashion and the signification of social order». Semiotica 91(1-2): 1-14. https://doi.org/10.1515/semi.1992.91.1-2.1