Soinua fidagarritasunez gordetzeko erronka Musika-notazioa eta grabaketak
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Laburpena
Musika bat luzaroan irauteko, musika-notazioa izan da euskarri bakarra soinua grabatzeko teknologien asmakuntzaren aurretik. Gaur egun, bi aukera hauek elkarrekin bizirauten dute modu eraginkor batetan, eta biak dira erabiliak ikerketa etnomusikologikoetan. Artikulu honetan, notazioa eta grabaketen inguruko azterketa eta gogoeta bat aurkezten da, gauden aro post-digitaletik atzera begira, modu kritiko batetan. Euskal Herrian erreparatuz eta aintzinako euskal kantuaren arrastoak ia galdurik daudelarik, folkloristek XIX. mende bukaeran eta XX. mende hasieran kantutegietan bildutako musikaren irakurketa sakon bat egitea beharrezkoa da. Izan ere, zituzten helburuak eta metodologiak, ez dira egungo etnomusikologiarenak.
Nola aipatu
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
MUSIKA-NOTAZIOA, GRABAKETA, KANTUTEGIAK, ETNOMUSIKOLOGIA, IKERKETA PERFORMATIBOAK
Arcocha, Elorri. 2017. «Lo kantak: nanas, entre pervivencia y olvido». Ankulegi 21: 93-101. https://n9.cl/e60rk
Burcet, María Inés. 2017. «Hacia una epistemología decolonial de la notación musical». Revista Internacional de Educación Musical 5: 129-138. https://doi.org/10.12967/RIEM-2017-5-p129-138
Cecchi, Alessandro & Marco Lutzu. 2020. «Interdisciplinary perspectives on musical performance: Historical and recent research». In Investigating musical performance: Theoretical models and intersections, edited by Gianmario Borio, Giovanni Giuriati, Alessandro Cecchi & Marco Lutzu, 1-33. London: Routledge
Etxeberria Adrien, Xabier. 2010. «Azkue eta Aita Donostiaren kantutegien berrikuspenaren alde». Musiker 17: 75-115. https://n9.cl/w7ilj
García Quiñones, Marta. 2018. «Hacia un replanteamiento de la historia de la etnomusicología desde los estudios sobre el sonido: Objetos y contextos en las grabaciones de campo durante las primeras décadas de investigación etnomusicológica». Ankulegi 22: 11-26. https://n9.cl/o1of2h
Hirigoyen Bidart, Marie. 2012. «Le chant basque monodique (1897-1990): Analyse musicologique comparée des sources écrites et musicales; Musique, musicologie et arts de la scène». Tesis Univ. Toulouse II. https://n9.cl/6pnub
Hirigoyen Bidart, Marie. 2013. «Relation entre dénomination et analyse dans l’étude des ‘musiques traditionnelles’: L’exemple du chant basque». Lapurdum 17: 77-90. https://doi.org/10.4000/lapurdum.2414
Kaniaris, Spyridon. 2021. «Ritmos y modos de la música tradicional griega en la creación musical: Investigación a través de la práctica y la composición». Tesis Univ. Politècnica de València. https://n9.cl/0tfog
Lamikiz Jauregiondo, Amaia. 2019. «From folklore to patriotic and protest songs: Music, youth, and Basque identity during the 1960s». Nations and Nationalism 25(4): 1280-1295. https://doi.org/10.1111/nana.12548
Lutzu, Marco. 2016. «Representing performance in ethnomusicological studies». «Analysis beyond notation in XXth and XXIst century music», dossier El Oído Pensante 4: 1-37. https://n9.cl/oabdb
Martínez Martínez, Josu. 2016. «Searching for Ramuntcho: Foreign filmmakers in the French Basque Country». Communication & Society 29(3): 15-31. https://n9.cl/whaqd
Miller, Matt. 2019. «Rutger Hauer's 'Tears in the rain' speech from Blade Runner is an iconic, improvised moment in film history». Squire, uzt. https://n9.cl/u6fq2d24.
Milner, Greg. (2009) 2015. El sonido y la perfección: Una historia de la música grabada. Itzulpena, Yuri Méndez. Madrid: Léeme
Moran, Nikki. 2017. «3.4 performing music: Oral and improvising tradition». In The Routledge companion to music cognition, Richard Ashley & Renee Timmers, editoreak, 289-299. New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315194738-24
Morel-Borotra, Natalie. 2000. «Le chant et l'identification culturelle des basques (1800-1950)». Lapurdum 5: 351-381. https://doi.org/10.4000/lapurdum.1352
Negroponte, Nicholas. 1998. «Beyond digital». Wired, abenduak 1. https://n9.cl/i7hny3
Roselló Román, Elisabet. 2016. «Era postdigital: Cuando lo digital deja de ser revolución, ¿qué ocurre?». Foxize, otsailak 4. https://n9.cl/yk3tn
Saenz Abarzuza, Igor. 2020. «La transformación de los procesos de enseñanza-aprendizaje ante el desafío de la educación post-digital». In Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: Respuestas en la vanguardia de la práctica educativa, editoreak, Eloy López-Meneses, David Cobos-Sanchiz, Laura Molina-García, Alicia Jaén-Martínez & Antonio Hilario Martín-Padilla, 710-717. Bartzelona: Octaedro. https://n9.cl/bhpi9
Sánchez Ekiza, Karlos. 2003. «El cancionero de Azkue desde una perspectiva etnomusicológica». In Resurrección María de Azkue: Euskal kulturaren erraldoia eta funtsezko zutabea, editoreak, Iñaki Bazán & Maite Garamendi, 83-104. Donostia: Eusko Ikaskuntza. https://n9.cl/hknlge
Schafer, Raymond Murray. 1994. The soundscape: Our sonic enviroment and the tuning of the world. Rochester VT: Destiny
Thompson, Marie. 2012. «Productive parasites: Thinking of noise as affect». Cultural Studies Review 18(3): 13-35. https://doi.org/10.5130/csr.v18i3.2860

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Aitortu-PartekatuBerdin 4.0 Nazioartekoa (CC BY-SA 4.0)
Honakoak egin ditzakezu:
- Partekatu — partekatu, kopiatu eta birbanatu edozein bitarteko edo formatutan
- Moldatu — nahasi, eraldatu eta horretan oinarrituz sortu
- edozein xedetarako, baita merkataritza-xedeetarako ere.
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.eu
https://orcid.org/0000-0002-4826-2427