Web of Scientific Journal
psicodidactica
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 22 No. 1 (2017)
Vol. 22 No. 1 (2017)
Vol.
22
.Núm. 1.
Enero 2017
Published:
29-06-2017
ARTICLES
Assessment of Distorted Thoughts about Women and Violence in Basque-speaking Secondary School Students // Evaluación de Pensamientos Distorsionados sobre la Mujer y la Violencia en Estudiantes Vascoparlantes de Enseñanzas Medias
Silvia Ubillos Landa, Eider Goiburu Moreno, Alicia Puente Martinez, Juan Pablo Pizarro Ruiz, Enrique Echeburúa Odriozola
Abstract
411 | PDF Downloads
230 PDF (Español) Downloads
3217
PDF
PDF (Español)
Team Potency and Cooperative Learning in the University Setting // Potencia de equipo y aprendizaje cooperativo en el ámbito universitario
Benito León del Barco, Santiago Mendo Lázaro, Elena Felipe Castaño, María Isabel Polo del Río, Fernando Fajardo Bullón
Abstract
475 | PDF Downloads
128 PDF (Español) Downloads
722
PDF
PDF (Español)
The Role of Personal Characteristics and School Characteristics in Explaining Teacher Job Satisfaction //Características personales y de los centros educativos en la explicación de la satisfacción laboral del profesorado
Javier Gil-Flores
Abstract
372 | PDF Downloads
208 PDF (Español) Downloads
158
PDF
PDF (Español)
School Violence and Attitude Toward Authority of Student Perpetrators of Cyberbullying //Violencia escolar y actitud hacia la autoridad de estudiantes agresores de cyberbullying
Jessica Ortega-Barón, Sofía Buelga, María Jesús Cava, Eva Torralba
Abstract
747 | PDF Downloads
300 PDF (Español) Downloads
369
PDF
PDF (Español)
The Values Associated with the Sport: Analysis and Evaluation of Sportspersonship // Los valores asociados al deporte: análisis y evaluación de la Deportividad
Luis María Iturbide Luquin, Paula Elosua Olidén
Abstract
571 | PDF Downloads
350 PDF (Español) Downloads
1915
PDF
PDF (Español)
Multidimensionality of Social Competence: Measurement of the Construct and its Relationship with Bullying Roles // Multidimensionalidad de la competencia social: Medición del constructo y su relación con los roles del bullying
Olga Gómez-Ortiz, Eva María Romera Félix, Rosario Ortega-Ruiz
Abstract
749 | PDF Downloads
1179 PDF (Español) Downloads
708
PDF
PDF (Español)
Positive Emotions, Autonomy Support and Academic Performance of University Students: The Mediating Role of Academic Engagement and Self-Efficacy // Emociones positivas, apoyo a la autonomía y rendimiento de estudiantes universitarios: El papel mediador
Xavier Oriol, Michelle Mendoza Lira, Carmen G. Covarrubias, Víctor Molina
Abstract
852 | PDF Downloads
474 PDF (Español) Downloads
1191
PDF
PDF (Español)
Attitudinal Trends of Teachers-in-Training on Transformative Environmental Education // Tendencias actitudinales del profesorado en formación hacia una Educación Ambiental transformadora
Uxío Pérez-Rodríguez, Mercedes Varela-Losada, María-Asunción Lorenzo-Rial, Pedro Vega-Marcote
Abstract
253 | PDF Downloads
113 PDF (Español) Downloads
223
PDF
PDF (Español)
Multiple Intelligences and Curriculum Implementation: Progress, Trends and Opportunities // Inteligencias múltiples e implementación del currículo: Avances, tendencias y oportunidades
Leidy Evelyn Díaz Posada, Sandra Patricia Varela Londoño, Lilian Patricia Rodríguez Burgos
Abstract
347 | PDF Downloads
1853 PDF (Español) Downloads
754
PDF
PDF (Español)
Cognitive Profile in Learning Mathematics with Open Calculation Based on Numbers (ABN) Algorithm //Perfil cognitivo asociado al aprendizaje matemático con el método algoritmo abierto basado en números (ABN)
Estivaliz Aragón, M. Carmen Canto, Esperanza Marchena, José I. Navarro (Universidad de Cádiz), Manuel Aguilar
Abstract
839 | PDF Downloads
230 PDF (Español) Downloads
945
PDF
PDF (Español)
×
Modal Header