Aldizkari Zientifikoen Ataria
psicodidactica
Unekoa
Artxiboak
Iragarkiak
Guri buruz
Aldizkariari buruz
Bidalketak
Talde editoriala
Pribatutasun-adierazpena
Kontaktua
Hasi saioa
Revista de Psicodidáctica
Home
Artxiboak
22. Libk. 1. Zk. (2017)
22. Libk. 1. Zk. (2017)
Vol.
22
.Núm. 1.
Enero 2017
Argitaratua:
29-06-2017
ARTICLES
Assessment of Distorted Thoughts about Women and Violence in Basque-speaking Secondary School Students // Evaluación de Pensamientos Distorsionados sobre la Mujer y la Violencia en Estudiantes Vascoparlantes de Enseñanzas Medias
Silvia Ubillos Landa, Eider Goiburu Moreno, Alicia Puente Martinez, Juan Pablo Pizarro Ruiz, Enrique Echeburúa Odriozola
Abstract
579 | PDF (English) Downloads
387 PDF (Español) Downloads
4634
PDF (English)
PDF (Español)
Team Potency and Cooperative Learning in the University Setting // Potencia de equipo y aprendizaje cooperativo en el ámbito universitario
Benito León del Barco, Santiago Mendo Lázaro, Elena Felipe Castaño, María Isabel Polo del Río, Fernando Fajardo Bullón
Abstract
728 | PDF (English) Downloads
376 PDF (Español) Downloads
1180
PDF (English)
PDF (Español)
The Role of Personal Characteristics and School Characteristics in Explaining Teacher Job Satisfaction //Características personales y de los centros educativos en la explicación de la satisfacción laboral del profesorado
Javier Gil-Flores
Abstract
463 | PDF (English) Downloads
477 PDF (Español) Downloads
330
PDF (English)
PDF (Español)
School Violence and Attitude Toward Authority of Student Perpetrators of Cyberbullying //Violencia escolar y actitud hacia la autoridad de estudiantes agresores de cyberbullying
Jessica Ortega-Barón, Sofía Buelga, María Jesús Cava, Eva Torralba
Abstract
1085 | PDF (English) Downloads
482 PDF (Español) Downloads
910
PDF (English)
PDF (Español)
The Values Associated with the Sport: Analysis and Evaluation of Sportspersonship // Los valores asociados al deporte: análisis y evaluación de la Deportividad
Luis María Iturbide Luquin, Paula Elosua Olidén
Abstract
686 | PDF (English) Downloads
558 PDF (Español) Downloads
3368
PDF (English)
PDF (Español)
Multidimensionality of Social Competence: Measurement of the Construct and its Relationship with Bullying Roles // Multidimensionalidad de la competencia social: Medición del constructo y su relación con los roles del bullying
Olga Gómez-Ortiz, Eva María Romera Félix, Rosario Ortega-Ruiz
Abstract
885 | PDF (English) Downloads
1830 PDF (Español) Downloads
1128
PDF (English)
PDF (Español)
Positive Emotions, Autonomy Support and Academic Performance of University Students: The Mediating Role of Academic Engagement and Self-Efficacy // Emociones positivas, apoyo a la autonomía y rendimiento de estudiantes universitarios: El papel mediador
Xavier Oriol, Michelle Mendoza Lira, Carmen G. Covarrubias, Víctor Molina
Abstract
985 | PDF (English) Downloads
1128 PDF (Español) Downloads
2331
PDF (English)
PDF (Español)
Attitudinal Trends of Teachers-in-Training on Transformative Environmental Education // Tendencias actitudinales del profesorado en formación hacia una Educación Ambiental transformadora
Uxío Pérez-Rodríguez, Mercedes Varela-Losada, María-Asunción Lorenzo-Rial, Pedro Vega-Marcote
Abstract
389 | PDF (English) Downloads
182 PDF (Español) Downloads
421
PDF (English)
PDF (Español)
Multiple Intelligences and Curriculum Implementation: Progress, Trends and Opportunities // Inteligencias múltiples e implementación del currículo: Avances, tendencias y oportunidades
Leidy Evelyn Díaz Posada, Sandra Patricia Varela Londoño, Lilian Patricia Rodríguez Burgos
Abstract
492 | PDF (English) Downloads
2641 PDF (Español) Downloads
1549
PDF (English)
PDF (Español)
Cognitive Profile in Learning Mathematics with Open Calculation Based on Numbers (ABN) Algorithm //Perfil cognitivo asociado al aprendizaje matemático con el método algoritmo abierto basado en números (ABN)
Estivaliz Aragón, M. Carmen Canto, Esperanza Marchena, José I. Navarro (Universidad de Cádiz), Manuel Aguilar
Abstract
1124 | PDF (English) Downloads
314 PDF (Español) Downloads
1525
PDF (English)
PDF (Español)
×
Modal Header