Web of Scientific Journal
psicodidactica
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 19 No. 2 (2014)
Vol. 19 No. 2 (2014)
Published:
02-01-2014
ARTICLES
Learning Approaches and Reading Comprehension: The Role of Student Questioning and Prior Knowledge // Enfoques de aprendizaje y comprensión lectora: El papel de las preguntas de los estudiantes y del conocimiento previo
Francisco Cano, Angela García, Fernando Justicia, Ana-Belén García-Berben
Abstract
1192 | PDF (Español) Downloads
5885 PDF Downloads
2073
PDF (Español)
PDF
Moderator Effect of Time Orientation Patterns in Achieving Self- Regulated Learning // El efecto modulador de los patrones temporales sobre el logro en el aprendizaje autorregulado
Calixto Gutiérrez-Braojos, Honorio Salmerón-Pérez, Jesús M. Muñoz-Cantero
Abstract
693 | PDF (Español) Downloads
928 PDF Downloads
454
PDF (Español)
PDF
Effect of Cyberprogram 2.0 on Reducing Victimization and Improving Social Competence in Adolescence //Efecto del Cyberprogram 2.0 sobre la reducción de la victimización y la mejora de la competencia social en la adolescencia
Maite Garaigordobil, Vanesa Martínez-Valderrey
Abstract
2845 | PDF (Español) Downloads
8113 PDF Downloads
970
PDF (Español)
PDF
Consistency/Inconsistency in Paternal and Maternal Parenting Styles and Daily Stress in Adolescence // Consistencia/inconsistencia en los estilos educativos de padres y madres, y estrés cotidiano en la adolescencia
Maria-Cruz Garcia Linares, Manuel-Jesús De la Torre Cruz, María de la Villa Carpio, María-Teresa Cerezo Rusillo, Pedro-Felix Casanova Arias
Abstract
1050 | PDF (Español) Downloads
3913 PDF Downloads
2522
PDF (Español)
PDF
Parenting Practices and Quality of Life in Dutch and Portuguese Adolescents: A Cross-Cultural Study // Prácticas parentales y calidad de vida en adolescentes holandeses y portugueses: Un estudio transcultural
Cristina Nunes, Denise Bodden, Ida Lemos, Bárbara Lorence, Lucía Jiménez
Abstract
796 | PDF (Español) Downloads
890 PDF Downloads
325
PDF (Español)
PDF
The Impact of a School-Based Social and Emotional Learning Program on the Self-Concept of Middle School Students // O impacto de um programa escolar de Aprendizagem Socioemocional sobre o autoconceito de alunos de 3º ciclo
Vítor Coelho, Vanda Sousa, Ana-Paula Figueira
Abstract
1637 | PDF Downloads
1135 PDF (Español) Downloads
836
PDF
PDF (Español)
Music Training Influence on Cognitive and Language Development in 3 to 4 year-old Children // Influencia del entrenamiento musical en el desarrollo cognitivo y lingüístico de niños de 3 a 4 años
Lucía Herrera, Marta Hernández-Candelas, Oswaldo Lorenzo, Cindy Ropp
Abstract
2239 | PDF (Español) Downloads
4907 PDF Downloads
1477
PDF (Español)
PDF
Prediction of Positive Behaviors in Physical Education: A Self-Determination Theory perspective
David Sánchez-Oliva, Carme Viladrich, Diana Amado, Inmaculada González-Ponce, Tomás García-Calvo
Abstract
1062 | PDF (Español) Downloads
1236 PDF Downloads
695
PDF (Español)
PDF
×
Modal Header