Actual
Archivos
Avisos
Acerca de
Sobre la revista
Envíos
Equipo editorial
Declaración de privacidad
Contacto
Entrar
Revista de Psicodidáctica
Inicio
Archivos
Vol. 21 Núm. 2 (2016)
Vol. 21 Núm. 2 (2016)
Publicado:
21-12-2015
ARTÍCULOS
Teachers' Knowledge of ADHD: Relevance of Training and Individual Perceptions // Conocimiento de los maestros sobre el TDAH: Relevancia de la formación y de las percepciones individuales
Marian Soroa, Arantxa Gorostiaga, Nekane Balluerka
Abstract
2903 | PDF (English) Downloads
2280 PDF Downloads
9651
PDF (English)
PDF
Processes of Interdependence between Languages. The Case of Immigrant Students in Catalonia // Procesos de interdependencia entre lenguas. El caso del alumnado inmigrante en Cataluña
José Luis Navarro, Ángel Huguet, Clara Sansó
Abstract
811 | PDF (English) Downloads
549 PDF Downloads
628
PDF (English)
PDF
Violence, Responsibility, Friendship and Basic Psychological Needs: Effects of a Sport Education and Teaching for Personal and Social Responsibility Program // Violencia, responsabilidad, amistad y necesidades psicológicas básicas: efectos de un progra
José Ignacio Menéndez Santurio, Javier Fernández-Río
Abstract
2233 | PDF (English) Downloads
621 PDF Downloads
1386
PDF (English)
PDF
Positive Attitude Program's Impact upon Self-Concept across Childhood and Adolescence // O impacto dos programas atitude positiva sobre o autoconceito na infância e adolescência
Vítor Alexandre Coelho, Marta Marchante, Vanda Sousa
Abstract
1441 | PDF (English) Downloads
880 PDF Downloads
568
PDF (English)
PDF
How Conflicts are Resolved in Three Learning Communities //¿Cómo se resuelven los conflictos en tres comunidades de aprendizaje?
María Teresa Vizcarra Morales, Ana-María Macazaga, Itziar Rekalde
Abstract
1353 | PDF (English) Downloads
711 PDF Downloads
1835
PDF (English)
PDF
Effects of Dialogic Reading in the Improvement of Reading Comprehension in Students of Primary Education // Efectos de la lectura dialógica en la mejora de la comprensión lectora de estudiantes de Educación Primaria
Raúl Gutiérrez
Abstract
1555 | PDF (English) Downloads
701 PDF Downloads
2998
PDF (English)
PDF
Evaluation of the Effects of the Sexual Education Programme SOMOS on Sexual Experience and Attitudes of Adolescents Towards Sexuality // Evaluación de los efectos del Programa de Educación Sexual SOMOS sobre la experiencia sexual y las actitudes hacia l
Davinia Heras Sevilla, Fernando Lara Ortega, María Fernández Hawrylak
Abstract
1803 | PDF (English) Downloads
1139 PDF Downloads
2624
PDF (English)
PDF
Adolescent Students ́ Perceived Social Support, Self-Concept and School Engagement // Apoyo social percibido, autoconcepto e implicación escolar de estudiantes adolescentes
Estibaliz Ramos-Díaz, Arantzazu Rodríguez-Fernández, Arantza Fernández-Zabala, Lorena Revuelta, Ana Zuazagoitia
Abstract
2242 | PDF (English) Downloads
1352 PDF Downloads
3211
PDF (English)
PDF
Perceived Emotional Intelligence, Subjective Well-Being, Perceived Stress, Engagement and Academic Achievement of Adolescents // Inteligencia emocional percibida, bienestar subjetivo, estrés percibido, engagement y rendimiento académico en adolescentes
Cristina Serrano, Yolanda Andreu
Abstract
4441 | PDF (English) Downloads
1768 PDF Downloads
6065
PDF (English)
PDF
Effectiveness of a Program of Family Involvement in Reading Students of 1st Primary // Eficacia de un programa de implicación familiar en la lectura de alumnado de 1o de Educación Primaria
Juan Mora-Figueroa Monfort, Arturo Galán González, Marta López-Jurado Puig
Abstract
1020 | PDF (English) Downloads
525 PDF Downloads
2884
PDF (English)
PDF
×
Modal Header