Portal de Revistas Científicas
psicodidactica
Actual
Archivos
Avisos
Acerca de
Sobre la revista
Envíos
Equipo editorial
Declaración de privacidad
Contacto
Entrar
Revista de Psicodidáctica
Inicio
Archivos
Vol. 21 Núm. 2 (2016)
Vol. 21 Núm. 2 (2016)
Publicado:
21-12-2015
ARTÍCULOS
Teachers' Knowledge of ADHD: Relevance of Training and Individual Perceptions // Conocimiento de los maestros sobre el TDAH: Relevancia de la formación y de las percepciones individuales
Marian Soroa, Arantxa Gorostiaga, Nekane Balluerka
Abstract
2809 | PDF (English) Downloads
2234 PDF Downloads
9559
PDF (English)
PDF
Processes of Interdependence between Languages. The Case of Immigrant Students in Catalonia // Procesos de interdependencia entre lenguas. El caso del alumnado inmigrante en Cataluña
José Luis Navarro, Ángel Huguet, Clara Sansó
Abstract
764 | PDF (English) Downloads
517 PDF Downloads
617
PDF (English)
PDF
Violence, Responsibility, Friendship and Basic Psychological Needs: Effects of a Sport Education and Teaching for Personal and Social Responsibility Program // Violencia, responsabilidad, amistad y necesidades psicológicas básicas: efectos de un progra
José Ignacio Menéndez Santurio, Javier Fernández-Río
Abstract
2103 | PDF (English) Downloads
564 PDF Downloads
1357
PDF (English)
PDF
Positive Attitude Program's Impact upon Self-Concept across Childhood and Adolescence // O impacto dos programas atitude positiva sobre o autoconceito na infância e adolescência
Vítor Alexandre Coelho, Marta Marchante, Vanda Sousa
Abstract
1374 | PDF (English) Downloads
844 PDF Downloads
560
PDF (English)
PDF
How Conflicts are Resolved in Three Learning Communities //¿Cómo se resuelven los conflictos en tres comunidades de aprendizaje?
María Teresa Vizcarra Morales, Ana-María Macazaga, Itziar Rekalde
Abstract
1280 | PDF (English) Downloads
667 PDF Downloads
1822
PDF (English)
PDF
Effects of Dialogic Reading in the Improvement of Reading Comprehension in Students of Primary Education // Efectos de la lectura dialógica en la mejora de la comprensión lectora de estudiantes de Educación Primaria
Raúl Gutiérrez
Abstract
1502 | PDF (English) Downloads
662 PDF Downloads
2951
PDF (English)
PDF
Evaluation of the Effects of the Sexual Education Programme SOMOS on Sexual Experience and Attitudes of Adolescents Towards Sexuality // Evaluación de los efectos del Programa de Educación Sexual SOMOS sobre la experiencia sexual y las actitudes hacia l
Davinia Heras Sevilla, Fernando Lara Ortega, María Fernández Hawrylak
Abstract
1741 | PDF (English) Downloads
1064 PDF Downloads
2593
PDF (English)
PDF
Adolescent Students ́ Perceived Social Support, Self-Concept and School Engagement // Apoyo social percibido, autoconcepto e implicación escolar de estudiantes adolescentes
Estibaliz Ramos-Díaz, Arantzazu Rodríguez-Fernández, Arantza Fernández-Zabala, Lorena Revuelta, Ana Zuazagoitia
Abstract
2127 | PDF (English) Downloads
1300 PDF Downloads
3163
PDF (English)
PDF
Perceived Emotional Intelligence, Subjective Well-Being, Perceived Stress, Engagement and Academic Achievement of Adolescents // Inteligencia emocional percibida, bienestar subjetivo, estrés percibido, engagement y rendimiento académico en adolescentes
Cristina Serrano, Yolanda Andreu
Abstract
4240 | PDF (English) Downloads
1689 PDF Downloads
5973
PDF (English)
PDF
Effectiveness of a Program of Family Involvement in Reading Students of 1st Primary // Eficacia de un programa de implicación familiar en la lectura de alumnado de 1o de Educación Primaria
Juan Mora-Figueroa Monfort, Arturo Galán González, Marta López-Jurado Puig
Abstract
988 | PDF (English) Downloads
491 PDF Downloads
2875
PDF (English)
PDF
×
Modal Header