Unekoa
Artxiboak
Iragarkiak
Guri buruz
Aldizkariari buruz
Bidalketak
Talde editoriala
Pribatutasun-adierazpena
Kontaktua
Hasi saioa
Revista de Psicodidáctica
Home
Artxiboak
Libk. 21 Zk. 2 (2016)
Libk. 21 Zk. 2 (2016)
Argitaratua:
21-12-2015
ARTICLES
Teachers' Knowledge of ADHD: Relevance of Training and Individual Perceptions // Conocimiento de los maestros sobre el TDAH: Relevancia de la formación y de las percepciones individuales
Marian Soroa, Arantxa Gorostiaga, Nekane Balluerka
Abstract
2902 | PDF (English) Downloads
2279 PDF (Español (España)) Downloads
9647
PDF (English)
PDF (Español (España))
Processes of Interdependence between Languages. The Case of Immigrant Students in Catalonia // Procesos de interdependencia entre lenguas. El caso del alumnado inmigrante en Cataluña
José Luis Navarro, Ángel Huguet, Clara Sansó
Abstract
811 | PDF (English) Downloads
544 PDF (Español (España)) Downloads
627
PDF (English)
PDF (Español (España))
Violence, Responsibility, Friendship and Basic Psychological Needs: Effects of a Sport Education and Teaching for Personal and Social Responsibility Program // Violencia, responsabilidad, amistad y necesidades psicológicas básicas: efectos de un progra
José Ignacio Menéndez Santurio, Javier Fernández-Río
Abstract
2218 | PDF (English) Downloads
619 PDF (Español (España)) Downloads
1385
PDF (English)
PDF (Español (España))
Positive Attitude Program's Impact upon Self-Concept across Childhood and Adolescence // O impacto dos programas atitude positiva sobre o autoconceito na infância e adolescência
Vítor Alexandre Coelho, Marta Marchante, Vanda Sousa
Abstract
1439 | PDF (English) Downloads
876 PDF (Español (España)) Downloads
567
PDF (English)
PDF (Español (España))
How Conflicts are Resolved in Three Learning Communities //¿Cómo se resuelven los conflictos en tres comunidades de aprendizaje?
María Teresa Vizcarra Morales, Ana-María Macazaga, Itziar Rekalde
Abstract
1349 | PDF (English) Downloads
708 PDF (Español (España)) Downloads
1833
PDF (English)
PDF (Español (España))
Effects of Dialogic Reading in the Improvement of Reading Comprehension in Students of Primary Education // Efectos de la lectura dialógica en la mejora de la comprensión lectora de estudiantes de Educación Primaria
Raúl Gutiérrez
Abstract
1551 | PDF (English) Downloads
697 PDF (Español (España)) Downloads
2994
PDF (English)
PDF (Español (España))
Evaluation of the Effects of the Sexual Education Programme SOMOS on Sexual Experience and Attitudes of Adolescents Towards Sexuality // Evaluación de los efectos del Programa de Educación Sexual SOMOS sobre la experiencia sexual y las actitudes hacia l
Davinia Heras Sevilla, Fernando Lara Ortega, María Fernández Hawrylak
Abstract
1802 | PDF (English) Downloads
1134 PDF (Español (España)) Downloads
2622
PDF (English)
PDF (Español (España))
Adolescent Students ́ Perceived Social Support, Self-Concept and School Engagement // Apoyo social percibido, autoconcepto e implicación escolar de estudiantes adolescentes
Estibaliz Ramos-Díaz, Arantzazu Rodríguez-Fernández, Arantza Fernández-Zabala, Lorena Revuelta, Ana Zuazagoitia
Abstract
2239 | PDF (English) Downloads
1349 PDF (Español (España)) Downloads
3208
PDF (English)
PDF (Español (España))
Perceived Emotional Intelligence, Subjective Well-Being, Perceived Stress, Engagement and Academic Achievement of Adolescents // Inteligencia emocional percibida, bienestar subjetivo, estrés percibido, engagement y rendimiento académico en adolescentes
Cristina Serrano, Yolanda Andreu
Abstract
4426 | PDF (English) Downloads
1762 PDF (Español (España)) Downloads
6064
PDF (English)
PDF (Español (España))
Effectiveness of a Program of Family Involvement in Reading Students of 1st Primary // Eficacia de un programa de implicación familiar en la lectura de alumnado de 1o de Educación Primaria
Juan Mora-Figueroa Monfort, Arturo Galán González, Marta López-Jurado Puig
Abstract
1020 | PDF (English) Downloads
522 PDF (Español (España)) Downloads
2882
PDF (English)
PDF (Español (España))
×
Modal Header