Means and methods in the registry photography Approach beyond the registry photography limits
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Published
2016-12-31
Urtzi Canto Combarro
Abstract
With photographic registry as a boundary study, and a series of photographic shots of art work made by important artists, we analyze the possible overcome of the limits of the photographic medium, adapting the techniques to the needs of the work to be registered. Through sculpture, painting and even photographic examples, he realizes the human factor beyond the canonical limits of the photographic registry technique.
How to Cite
Canto Combarro, Urtzi. 2016. “Means and Methods in the Registry Photography: Approach Beyond the Registry Photography Limits”. AusArt 4 (2). https://doi.org/10.1387/ausart.17186.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
PHOTOGRAPHY, ART, REGISTRY, SCULPTURE, TECHNIQUE
References
Barfield, Thomas, ed. 2001. Diccionario de antropología. Trad., Carlos Sánchez-Rodrigo. México DF: Siglo XXI
Bartram, Michael. 1985. The Pre-Raphaelite camera: Aspects of Victorian photography. London: Weiderfeld & Nicolson
Brown, Elizabeth A. 2002. Constantin Brancusi y la fotografía. Traducción, Joan Espasa. Madrid: H. Kliczkowski
Camarzana, Saioa. 2016. "HiroshiSugimoto: 'El futuro de la fotografía pasa por la vuelta a lo tradicional'. El Cultural, 22 junio. http://www.elcultural.com/noticias/arte/Hiroshi-Sugimoto-El-futuro-de-la-fotografia-pasa-por-la-vuelta-a-lo-tradicional/9458
Cué, Elena. 2015. "Entrevista a HiroshiSugimoto". Alejandra de Argos (blog ABC), 23 de dic. http://abcblogs.abc.es/alejandradeargos/2015/12/23/entrevista-a-hiroshi-sugimoto/
Földényi, F. László. 2004. El sudario de Verónica: Paseos por los museos de Europa. Traducción de Adan Kovacsics. Barcelona: Galaxia Gutemberg
Huércanos, Juan Pablo. 2016. "El arte es el proceso: El laboratorio experimental de Jorge Oteiza", Egiar 1: 41-6. https://egiar.org/zka-no/1-12-2016/
Messina, Maria Grazia, ed. 2001. Scultura e fotografia: Questioni di luce: La Scuola Fiorentina. [Mostra promossa dall'] Università degli Studi di Firenze, Archivi Alinari. Firenze: Alinari
Pavo Cuadrado, David. 2016. "El pedestal y la estatua: Un ensayo apoyado en el bailaor Israel Galván". Egiar 0: 12-9. https://egiar.org/zka-no/0-6-2016/
Scutenaire, Louis, ed. 2003. La fidelidad de las imagenes: Rene Magritte y la fotografía. Catálogo de la exposición. Córdoba: Fundación Rafael Botí
Zuaznabar Uzkudun, Guillermo. 2006. La piedra en el paisaje. Alzuza: Fundación Museo Jorge Oteiza
Bartram, Michael. 1985. The Pre-Raphaelite camera: Aspects of Victorian photography. London: Weiderfeld & Nicolson
Brown, Elizabeth A. 2002. Constantin Brancusi y la fotografía. Traducción, Joan Espasa. Madrid: H. Kliczkowski
Camarzana, Saioa. 2016. "HiroshiSugimoto: 'El futuro de la fotografía pasa por la vuelta a lo tradicional'. El Cultural, 22 junio. http://www.elcultural.com/noticias/arte/Hiroshi-Sugimoto-El-futuro-de-la-fotografia-pasa-por-la-vuelta-a-lo-tradicional/9458
Cué, Elena. 2015. "Entrevista a HiroshiSugimoto". Alejandra de Argos (blog ABC), 23 de dic. http://abcblogs.abc.es/alejandradeargos/2015/12/23/entrevista-a-hiroshi-sugimoto/
Földényi, F. László. 2004. El sudario de Verónica: Paseos por los museos de Europa. Traducción de Adan Kovacsics. Barcelona: Galaxia Gutemberg
Huércanos, Juan Pablo. 2016. "El arte es el proceso: El laboratorio experimental de Jorge Oteiza", Egiar 1: 41-6. https://egiar.org/zka-no/1-12-2016/
Messina, Maria Grazia, ed. 2001. Scultura e fotografia: Questioni di luce: La Scuola Fiorentina. [Mostra promossa dall'] Università degli Studi di Firenze, Archivi Alinari. Firenze: Alinari
Pavo Cuadrado, David. 2016. "El pedestal y la estatua: Un ensayo apoyado en el bailaor Israel Galván". Egiar 0: 12-9. https://egiar.org/zka-no/0-6-2016/
Scutenaire, Louis, ed. 2003. La fidelidad de las imagenes: Rene Magritte y la fotografía. Catálogo de la exposición. Córdoba: Fundación Rafael Botí
Zuaznabar Uzkudun, Guillermo. 2006. La piedra en el paisaje. Alzuza: Fundación Museo Jorge Oteiza
Section
Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- for any purpose, even commercially.