The untitled An aesthetic story from artistic practice

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 2018-07-13
Natividad Garbayo Alvero

Abstract

The untitled is an audiovisual work that gives shape to empiric basis in investigation regarding the artist behaviour and experimental development inside and outside of the art lab. The artistic and intellectual uncertainty suggested as artists the importance and the relation existing between the artistic practice and the investigator, generating a reflection: What do artists that experiment in/from their artistic practice investigate? To tackle the phenomena set by the creator, we built an aesthetic-visual store with an experimental methodological focus based in the Law of changes from the artist Jorge Oteiza. Our interest in analyzing and organizing this process of change brought up an aesthetic in knowledge that connected language, writing and thinking. A speech that in its audiovisual creation combined the senses' logic with the recovery of the self, the sensorial and the subjective with a well-marked poetic background.

How to Cite

Garbayo Alvero, Natividad. 2018. “The Untitled: An Aesthetic Story from Artistic Practice”. AusArt 6 (1). https://doi.org/10.1387/ausart.19473.
Abstract 470 | PDF (Español) Downloads 390

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

KNOWLEDGE, AESTHETICS, ARTISTIC PRACTICE

References
Aguilera Cerni, Vicente, dir. 1979. Diccionario del arte moderno: Conceptos-ideas-tendencias. Valencia: Fernando Torres

Clément, Catherine & Julia Kristeva. 2000. Lo femenino y lo sagrado. Traducción de Maribel García Sánchez. Madrid: Cátedra

Descartes, René. (1637) 1970. Discurso del método; Meditaciones metafísicas. Traducción, prólogo y notas de Manuel García Morente. Madrid: Espasa-Calpe

Eco, Umberto. (1963)1978. La definición del arte. Traducción de Ramón de la Iglesia. Barcelona: Martínez Roca

Ferrater Mora, José. 1972. Diccionario de filosofía abreviado. Texto preparado por Eduardo García Belsunce y Ezequiel de Olaso. Buenos Aires: Edhasa

Gadamer, Hans-Georg. (1977) 2009. La actualidad de lo bello: El arte como juego, símbolo y fiesta. Traducción de Antonio Gómez Ramos; introducción de Rafael Argullol. Barcelona: Paidós

Irigaray, Luce. 1992. Yo, tú, nosotras. Traducción, Pepa Linares. Madrid: Cátedra

Kristeva, Julia. 2000. El porvenir de una revuelta. Traducción del francés por Lluís Miralles. Barcelona: Seix Barral

Oteiza, Jorge. 1990. Ley de los cambios. Donostia-San Sebastián: Tristan-Deché

Pardo Torío, José Luis. 1996. La intimidad. Valencia: Pre-Textos

Rosales Barrios, Alberto, ed. 1999. Jorge Oteiza: Creador integral. Jaione Apalategi et al. Pamplona: Universidad Pública de Navarra

Tarkovski, Andrei. (1986) 1996. Esculpir en el tiempo: Reflexiones sobre el arte, la estética y la poética del cine. Traducida por Enrique Banús Irusta. Madrid: Rialp
Section
Articles

Most read articles by the same author(s)