References
Althöfer, Heinz. 1981. «Historical and ethical principles of restoration». En ICOM Committee for Conservation 7th Triennial Meeting: Ottawa, Canada 21-25 September. Paris: The International Council of Museums
Fuentes Porto, Alba, Elisa Díaz González, Manuel Drago Díaz Alemán & Esteban Manuel Amador García. 2021. «Proceso de registro y seguimiento de daños morfológicos en metal arqueológico mediante documentación 3D». GE-Conservación 19: 309-319. https://doi.org/10.37558/gec.v19i1.1002
García Morales, Lino. 2019. Teoría de la conservación evolutiva: Conservación y restauración del arte de los nuevos medios. Norderstedt: Books on Demand
Guidi, Gabriele & Bernard D. Frischer. 2020. «3D digitization of cultural heritage». En 3D imaging, analysis and applications, editors, Yonghuai Liu, Nick Pears, Paul L. Rosin & Patrik Huber. Cham, Switzerland: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-44070-1_13
Guidi, Gabriele, Sara Gonizzi Barsanti & Laura Loredana Micoli. 2014. «Image pre-processing for optimizing automated photogrammetry performances». ISPRS Annals of the Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences II(5): 145-152. https://doi.org/10.5194/isprsannals-II-5-145-2014
https://doi.org/10.5194/isprsannals-II-5-145-2014
Jiang, Ruinian, David V. Jáuregui & Kenneth R. White. 2008. «Close-range photogrammetry applications in bridge measurement: Literature review». Measurement 41(8): 823-834. https://doi.org/10.1016/j.measurement.2007.12.005
Krauss, Rosalind. (1979) 1985. «La escultura en el campo expandido». En La posmodernidad, Jean Baudrillard et al.; selección y prólogo de Hal Foster; traducción, Jordi Fibla, 59-74. Barcelona: Kairós
Maderuelo Raso, Javier. 2012. Caminos de la escultura contemporánea. Salamanca: Universidad de Salamanca
Morita, María Mercedes & Gabriel Mario Bilmes. 2018. «Applications of low-cost 3D imaging techniques for the documentation of heritage objects». Óptica Pura y Aplicada 1-11. https://doi.org/10.7149/OPA.51.2.50026
Salvador González, José María. 1991. Edgar Negret: De la máquina al mito. Monterrey: Edisigma
Santabárbara Morera, Carlota. 2016. «La conservación del arte contemporáneo ¿Un desafío para la teoría de la restauración crítica?». En Conservando el pasado, proyectando el futuro: Tendencias en la restauración monumental en el siglo XXI [Preserving the past, projecting the future: Tendences in 21st Century monumental restoration], coord. por Ascensión Hernández Martínez, 141-156. Zaragoza: Institución Fernando el Católico. https://ifc.dpz.es/recursos/publicaciones/35/83/09santabarbara.pdf
Saorin Pérez, José Luis, Carlos Carbonell Carrera, Jorge de la Torre Cantero, Cecile Meier & Drago Diaz Alemán. 2017. «Three-dimensional interpretation of sculptural heritage with digital and tangible 3d printed replicas». Tojet 16(4): 161-169. http://www.tojet.net/articles/v16i4/16415.pdf
Yin, Zhongwei. 2004. «Reverse engineering of a NURBS surface from digitized pointssubject to boundary conditions». Computers & Graphics 28(2): 207-212. https://doi.org/10.1016/j.cag.2003.12.007