Stage practice performed in unconventional settings based on dramatic writing
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Published
2022-06-28
Itziar Urretabizkaia Zabaleta
Abstract
Here different professional projects are collected that combine dramatic writing with stage practice carried out in unconventional settings. Some of them are part of the different projects carried out under the Donostia/San Sebastian 2016 European Capital of Culture programme. The others have been commissioned by the San Sebastian Tramway Company, Dbus. All of them share the same objective: to give certain information to the public present where the theatrical actions take place.
How to Cite
Urretabizkaia Zabaleta, Itziar. 2022. “Stage Practice Performed in Unconventional Settings Based on Dramatic Writing”. AusArt 10 (1). https://doi.org/10.1387/ausart.23563.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
STAGE PRACTICE, DRAMATIC WRITING, COMMUNICATION
References
Arbelaitz Mitxelena, Lander. 2016. “EusKarriak: Euskararen normalizazioa bultza eta hizkuntza aniztasuna islatzeko proiektua”. Blogak.argia.eus, martxoak 10. https://blogak.argia.eus/donostia-2016/2016/03/10/euskarriak-proiektua/
Boal, Augusto. (1992) 2001. Juegos para actores y no actores. Traducción de Mario Jorge Merlino Tornini. Barcelona: Alba
Brook, Peter. (1968) 1993. El espacio vacío. Trad., Ramón Gil Novales. Madrid: Península
Cervera Borrás, Juan. 1988. “Lenguaje artístico y lúdico”. In Didáctica de la lengua y la literatura, dirs., Jaime García Padrino & Arturo Medina Padilla, 257-277. Madrid: Anaya
Eines, Jorge. 2005. Hacer actuar: Stanislavski contra Strasberg. Con la colaboración de Santiago Trancón. Barcelona: Gedisa
Pavis, Patrice. (1996) 2018. El análisis de los espectáculos: Teatro, mimo, danza, cine. Traducción de Enrique Folch González. Buenos Aires: Paidós
Urretabizkaia Zabaleta, Itziar. 2020. “Dramatizazioa lehen hezkuntzan: Kontzeptualizaziotik obra dramatiko baten sormenera lehen zikloan lantzen diren konpetentziei begira”. Euskal Herriko Unibertsitateko doktorego tesia. http://hdl.handle.net/10810/55248
Boal, Augusto. (1992) 2001. Juegos para actores y no actores. Traducción de Mario Jorge Merlino Tornini. Barcelona: Alba
Brook, Peter. (1968) 1993. El espacio vacío. Trad., Ramón Gil Novales. Madrid: Península
Cervera Borrás, Juan. 1988. “Lenguaje artístico y lúdico”. In Didáctica de la lengua y la literatura, dirs., Jaime García Padrino & Arturo Medina Padilla, 257-277. Madrid: Anaya
Eines, Jorge. 2005. Hacer actuar: Stanislavski contra Strasberg. Con la colaboración de Santiago Trancón. Barcelona: Gedisa
Pavis, Patrice. (1996) 2018. El análisis de los espectáculos: Teatro, mimo, danza, cine. Traducción de Enrique Folch González. Buenos Aires: Paidós
Urretabizkaia Zabaleta, Itziar. 2020. “Dramatizazioa lehen hezkuntzan: Kontzeptualizaziotik obra dramatiko baten sormenera lehen zikloan lantzen diren konpetentziei begira”. Euskal Herriko Unibertsitateko doktorego tesia. http://hdl.handle.net/10810/55248
Section
Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- for any purpose, even commercially.