Ikus-entzunezko sorkuntza parte-hartzaileari buruzko hausnarketa teoriko-praktikoa
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Laburpena
Ikus-entzunezko sorkuntza modu parte-hartzailea dago, hezkuntza, komunitate edo arte-inguruneetan garatzen dena, eta ikus-entzunezko produkzio-eredu konbentzionalenetatik bereizten dena. Sormen-prozesuei dagokienez, ikuspegi horizontalagoetatik ezartzen dira, dimentsio politikoarekin, eta parte-hartzaileen ekarpenen arabera eboluzionatzen duten proiektuei lotuta egoten dira. Narratiba kolektibo, kolaboratibo eta/edo parte-hartzaile horiek bitartekaritza-prozesuen eta partaidetza-metodologien bidez eraikitzen dira. Artikulu honen helburua da corpus diskurtsibo bat sortzea kolaborazio eta/edo partaidetzako ikus-entzunezko praktiken inguruan, praktika eta hausnarketa teorikoan sakontzen jarraitzeko. Horretarako, erreferentzia teorikoak eta 2022an Bermeoko (Bizkaia) adinekoen egoitza batean Remake izenarekin garatutako bideo-proiektu erreal baten kasua alderatzea planteatzen da.
Nola aipatu
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Cruz García, Lázaro. 2021. «La difusión del cine colaborativo: Métodos y beneficios multidireccionales de la difusión de los cines de participación». AdComunica 22: 317-337. https://doi.org/10.6035/2174-0992.2021.22.16
Jenkins, Henry. (2006) 2008. Convergence culture: La cultura de la convergencia de los medios de comunicación. Traducción de Pablo Hermida Lazcano. Barcelona: Paidós
Martínez Sánchez, Cuautli Exal. 2016. «Estrategias del arte participativo: Entre la micro-política y el software social». AusArt 4(1): 207-216. https://doi.org/10.1387/ausart.16704
Montero Sánchez, Dadid & José Manuel Moreno Domínguez. 2020. «Explorando el campo de conocimiento del video participativo: Un recorrido por las principales aportaciones teórico-prácticas». Revista Internacional de Comunicación y Desarrollo RICD 3(11): 92-108. https://doi.org/10.15304/ricd.3.11.6345
Ortuño Mengual, Pedro & Virginia Villaplana Ruiz. 2017. «Activismo transmedia: Narrativas de participación para el cambio social; Entre la comunicación creativa y el media art». Obra Digital 12: 123-144. https://raco.cat/index.php/ObraDigital/article/view/328402
Ortuño Mengual, Pedro. 2013. «Antecedentes del vídeo participativo como alternativa a la televisión comercial». DOC On-line: Revista Digital de Cinema Documentário 14: 113-138. http://www.doc.ubi.pt/14/dossier_pedro_ortuno.pdf
Rodrigo Montero, Javier & Antonio Collados Alcaide. 2015. «Retos y complejidades de las prácticas artísticas colaborativas y las pedagogías colectivas». Pulso 38: 57-72. https://doi.org/10.58265/pulso.5071
Roig Telo, Antoni. 2017. «Cine colaborativo, entre los discursos, la experimentación y el control: Metodologías participativas en ficción y no-ficción». Obra Digital 12: 13-25. http://hdl.handle.net/10609/70656
Sucari Jabbaz, Jacobo. 2017. «El documental social participativo: El protagonista como sujeto de la historia». Obra Digital 12: 69-85. https://raco.cat/index.php/ObraDigital/article/view/328398
Tudurí, Gerardo. 2008. «Manifiesto del cine sin autor: Realismo social extremo en el siglo XXI (Versión 1.0)». https://ia802607.us.archive.org/23/items/ManifiestoDelCineSinAutor/ManifiestoCsa.pdf
Villaplana Ruiz, Virginia. 2016. «Tendencias discursivas: Cine colaborativo, comunicación social y prácticas de participación en internet». AdComunica 12: 109-126. https://raco.cat/index.php/adComunica/article/view/312860
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Aitortu-PartekatuBerdin 4.0 Nazioartekoa (CC BY-SA 4.0)
Honakoak egin ditzakezu:
- Partekatu — partekatu, kopiatu eta birbanatu edozein bitarteko edo formatutan
- Moldatu — nahasi, eraldatu eta horretan oinarrituz sortu
- edozein xedetarako, baita merkataritza-xedeetarako ere.
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.eu