A historical look at a current case: inhabiting the education
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Abstract
In this article and with the pretext of the answers given by the students of the Degree of Early Childhood Education in the examination of the subject Psychomotor Development II, a reflection on the current educational discourse is presented from the perspective of some education classics. Finally, the teacher of the subject, and author of the article, also makes his contribution to the issue.
How to Cite
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
quality speech, accompaniment/requirement, dwelling
Ayala Carabajo, R. (2008), La metodología fenomenológico-hermenéutica de M. Van Manen en el campo de la investigación educativa. Posibilidades y primeras experiencias. Revista de Investigación Educativa, vol. 26, 2, 409-430.
Conelly, F. M. y Clandinin, J. (1995), Relatos de experiencia e investigación narrativa,. En Larrosa, J. y otros: Déjame que te cuente. Ensayos sobre narrativa y educación (11-59). Barcelona: Laertes.
Freud, S. (1933), “34ª Conferencia. Esclarecimientos, aplicaciones y orientaciones”, Obras Completas, Vol. XXII, Buenos Aires: Amorrortu.
Gijón Puerta, J. (2010), Aprendiendo de la experiencia: relatos de vida de centros y profesorado. Profesorado, revista de currículum y formación de profesorado, vol. 14, 3, 5-16.
Guba, E. G. y Lincoln, Y.S. (1989), Four Generation Evaluation. London: Sage.
Gutiérrez, L; Correa, J. M.; Jiménez de Aberasturi, E. e Ibáñez, A., (2009), El modelo reflexivo en la formación de maestros y el pensamiento narrativo: estudio de un caso de innovación educativa en el Practicum de Magisterio. Revista de Educación, 350, 493-505.
Ingold, T. (2000), The Perception of the Environment. London: Routledge.
Larrosa, J. (2019), Esperando no se sabe qué. Sobre el oficio de profesor. Barcelona: Candaya.
Machado, A. (1936), Juan de Mairena. Madrid: Clásicos Castalia
Meirieu, P. (1998), Frankenstein educador. Barcelona: Laertes
Meirieu, P (2001), La opción de educar. Barcelona: Octaedro.
Pennac. D. (2008), Mal de escuela. Barcelona: Mondadori.
Revista El Cardo (2009), http://fcerevistaelcardo.blogspot.com/2009/11/la-mediacion-del-maestro-1.html
Van Manen, M. (1990), Researching Lived Experience. NY: Suny Press.
Van Manen, M. (2003). Investigación Educativa y Experiencia vivida. Ciencia humana para una pedagogía de la acción y de la sensibilidad. Barcelona: Idea Books.
Zambrano, M. (2000), La vocación de maestro. Málaga: Ágora.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Open Access
Cabás provides immediate free access to its content on the principle of making research freely available to the public, which encourages greater global knowledge sharing.
Cabás provides unrestricted access to all its content from the moment of publication in this electronic edition.
The publication is free of charge for the authors.