Hygiene in secondary school textbooks in Spain 1868-1936
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Abstract
This article is the result of research into the different hygiene textbooks used in secondary schools from 1868 to 1936. In its different sections, it basically analyses the basic aspects, based on the influence of ideological currents in the conception of different ways of classifying and evaluating hygiene. It also deals with formal aspects, such as: type of covers, illustrations, practical exercises, classification and organisation of contents.
How to Cite
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
School Hygienism, Secondary Education
Colmenar Orzaes, C. “Nodrizas y lactancia mercenaria en España
Corts Giner, Mª I. Acreditación de la Higiene como disciplina en el currículum de educación primaria y secundaria. En XI Coloquio Nacional de Historia de la Educación. La acreditación de saberes y competencias. Perspectiva histórica. Oviedo, Universidad de Oviedo, 2001.
durante el primer tercio del siglo XX.”El Pajar. Cuaderno de etnografía canaria, 25, 2008, pp. 117-129.
Gámbara, L. Higiene elemental. Barcelona, F. Granada y Cª Editores, s. a., p. 7.
García Gómez, N. Nociones de Fisiología e Higiene, libro de lectura para las escuelas. Madrid, Biblioteca de la “medicina social”, 1920. Prólogo del Dr. B. Malo de Poveda, p. 2.
Gonzalez Hidalgo, J.Nociones de Fisiología e Higiene. Obra adaptada de texto en muchos Institutos de España.Madrid. Librería de G. Hernando, 1883, 9ª edic., p.183.
Mir y Navarro, M. Elementos de Fisiología e Higiene. Barcelona, Imp. De Subirana Hermanos, 1902, p. 188.
Viñao Frago, A. “Higiene, salud y educación en su perspectiva histórica”, Áreas. Revista de ciencias sociales, 2000, nº 20, p. 9.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Open Access
Cabás provides immediate free access to its content on the principle of making research freely available to the public, which encourages greater global knowledge sharing.
Cabás provides unrestricted access to all its content from the moment of publication in this electronic edition.
The publication is free of charge for the authors.