Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 17 No. 2 (2012)
Vol. 17 No. 2 (2012)
Published:
08-07-2012
ARTICLES
Assessing the Comprehension of Questions in Task-Oriented-Reading // Evaluación de la comprensión de las preguntas en lectura-orientada-a-tareas
Ana Cristina Llorens, Raquel Cerdán
Abstract
586 | PDF (Español (España)) Downloads
1325
PDF (Español (España))
Teaching literacy and decreased risk of learning disabilities // Enseñanza de la lectoescritura y disminución del riesgo de dificultades de aprendizaje
Mª Jose González Valenzuela, Isaías Martin-Ruiz, Myriam Delgado-Ríos
Abstract
1128 | PDF (Español (España)) Downloads
1948
PDF (Español (España))
Intervention Strategies in Preschool StudentsWith Specific Language Impairments // Estrategias de intervención en los Trastornos Específicos de Lenguaje de alumnado de Educación Infantil
Ángeles Axpe, Víctor Acosta, Ana Moreno
Abstract
1044 | PDF (Español (España)) Downloads
1235
PDF (Español (España))
Student Engagement in the School: Interpersonal and Inter-Center Differences // Implicación del alumnado en la escuela: diferencias interindividuales e intercentros
Iker Ros, Javier Goikoetxea, Joaquín Gairín, Pablo Lekue
Abstract
1364 | PDF (Español (España)) Downloads
834
PDF (Español (España))
Social and emotional intelligence in childhood and adolescence: Spanish validation of a measurement instrument // La inteligencia emocional y social en la niñez y adolescencia: validación de un instrumento para su medida en lengua castellana
Carmen Ferrándiz, Daniel Hernández, Rosario Berjemo, Mercedes Ferrando, Marta Sáinz
Abstract
3016 | PDF (Español (España)) Downloads
3589
PDF (Español (España))
Life Satisfaction and Engagement in Elementary and Primary Educators: Differences in Emotional Intelligence and Gender // Bienestar personal y laboral en el profesorado de Infantil y Primaria: diferencias en función de su inteligencia emocional y del géne
Mario Pena, Lourdes Rey, Natalio Extremera
Abstract
2019 | PDF (Español (España)) Downloads
3042
PDF (Español (España))
Attitudes toward data analysis: nature and measurement // Actitudes hacia el análisis de datos: naturaleza y medida
Paula Elosua, Alicia López-Jáuregui, Paola Bully, Josu Mujika
Abstract
444 | PDF (Español (España)) Downloads
597
PDF (Español (España))
Spanish Version of the Sport Satisfaction Instrument (SSI) Adapted to Physical Education // Versión española del "Sport Satisfaction Instrument (SSI)" adaptado a la Educación Física
Antonio Baena, Antonio Granero-Gallegos, Clara Bracho-Amador, Francisco Javier Pérez-Quero
Abstract
1673 | PDF (Español (España)) Downloads
2339
PDF (Español (España))
School and Personal Adjustment in Adolescence: The Role of Academic Self-concept and Perceived Social Support // Ajuste escolar y personal en la adolescencia: el papel del autoconcepto académico y del apoyo social percibido
Arantzazu Rodríguez, Linda Droguett, Lorena Revuelta
Abstract
1544 | PDF (Español (España)) Downloads
1211
PDF (Español (España))
Scholar, Clinical and Emotional Maladjustment in 8-12 School-age Children: Adaptation of the Self-Report Version of the Behavior Assessment System for Children (BASC-S2) to the Basque-speaking Population
Joana Jaureguizar, Elena Bernaras, Izaskun Ibabe, Marta Sarasa
Abstract
690 | PDF (Español (España)) Downloads
1234
PDF (Español (España))
×
Modal Header