Play to Video Game Journalism A necessary, innovative and amateur cultural specialisation

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 12-06-2024
Montserrat Jurado Martín

Abstract

The book El periodismo de videojuegos en España. Ecosistema mediático y tendencias de una especialización cultura by researcher Guillermo Paredes Otero presents the most exhaustive and complete study on the relationship between video games and cultural specialisation in Spain. The author holds a PhD in Journalism from the University of Seville and presents this book, which is the result of the in-depth research of his doctoral thesis.

How to Cite

Jurado Martín, M. (2024). Play to Video Game Journalism: A necessary, innovative and amateur cultural specialisation. ZER - Journal of Communication Studies, 29(56), 387–389. https://doi.org/10.1387/zer.26241
Abstract 132 | pdf (Español) Downloads 102

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

Cultural journalism, video games, cultural specialisation, journalistic specialisation, cultural trends

References
Moncada, L. G. A., y Hidalgo, A. L. (2019). ¿Pilotos o periodistas? Nuevos perfiles profesionales para la enseñanza y la innovación del periodismo drom en España. En Nuevos perfiles profesionales para el mercado periodístico. Comunicación Social Ediciones y Publicaciones.
Fernández-Barrero, A. (2022). Sintomatología de un periodismo necesario: amenazas, carencias y oportunidades. En Los peligros que acechan al periodismo. Comunicación Social Ediciones y Publicaciones.
Jurado Martín, M. y Peña Acuña, Beatriz, Periodismo cultural en el siglo XXI (2). Modelos transmedia para profesionales innovadores. Universitas.
Jurado Martín, M. y Peña Acuña, B. (Coord.) (2018) Periodismo Cultural en el siglo XXI (I). Contenidos docentes innovadores. Universitas
Martínez, D. (2022). Entrevista realizada por vídeoconferencia a David Martínez, excoordinador de contenidos de la web de Hobby Consolas, el 31 de mayo de 2022. En Paredes Otero, G. (2023). El periodismo de videojuegos en España. Ecosistema mediático y tendencias de una especialización cultural. Aula Magna. McGraw Hill.
Paredes Otero, G. (2023). El periodismo de videojuegos en España. Ecosistema mediático y tendencias de una especialización cultural. Aula Magna. McGraw Hill.
Salaverría, R. y Martínez-Costa, M. D. P. (2021). Medios nativos digitales en España. Caracterización y tendencias. Comunicación Social Ediciones y Publicaciones.
Section
Book Reviews