Interaction and text Crossing of resources in electronic art

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 2022-06-28
Cynthia Patricia Villagómez Oviedo

Abstract

Electronic art and the definition of its scope are the subject of this article, as well as the use of resources in its production processes, such as interaction and text during the development of the artistic work or in the final version of it. On the other hand, recent research has shown that interaction produces, more often than not, a greater interest on the part of the public in a work of electronic art, which is linked to the artist's objective of having his work remembered and, if necessary, sensitizing the participant to those aspects that the artist considers worthy of being pointed out. A selection of artworks in which there is text and interaction between the work and the public are also analyzed.

How to Cite

Villagómez Oviedo, Cynthia Patricia. 2022. “Interaction and Text: Crossing of Resources in Electronic Art”. AusArt 10 (1). https://doi.org/10.1387/ausart.23583.
Abstract 711 | PDF (Español (España)) Downloads 478 HTML (Redalyc) (Español (España)) Downloads 0 XML (Redalyc) (Español (España)) Downloads 0

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

ELECTRONIC ART, PRODUCTION PROCESSES, INTERACTION, TEXT AS ART, TECHNOLOGY

References
Bureaud, Annick. Nathalie Lafforgue & Joèl Boutteville. 1996. «Art et technologie: La monstration». Olats.org. http://www.archive.olats.org/livresetudes/etudes/monstration/presentationsite.php

Cevallos, Diego. 2009. «Dilemas éticos del mapa genético». Alma Magazine, 21 mayo. www.almamagazine.com

Csikszentmihalyi, Mihaly. (1990) 2007. Fluir: Una psicología de la felicidad. Traducción, Nuria López. Barcelona: Kairós

Csikszentmihalyi, Mihaly. (1996) 1998. Creatividad: El fluir y la psicología del descubrimiento y la invención. Traducción de Pedro Tosaus Abadía. Barcelona: Paidós

Esqueda Atayde, Román. 2000. El juego del diseño: Un acercamiento a sus reglas de interpretación creativa. Ciudad de México: Designio

Fros Campello, Federico. 2018. Ciencia de las emociones, los secretos del cerebro y sus sentimientos. Buenos Aires: Penguin Random House

Hannington, Bruce. 2017. «Design and emotional experience». En Emotions and affect in human factors and human-computer interaction, edited by Myounghoon Jeon. Boston MA: Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-801851-4.00006-9

Heartney, Eleanor. 2008. Arte y hoy. Traducido del inglés por Gemma Deza Guil. Nueva York: Phaidon

Himmelsbach, Sabine, Ariane Koek & Angelique Spaniks. 2020. Real feelings, emotion and technology. Basel: Christoph Merian

Johnston, David Jhave. 2020. «ReRites & ReLobo artist talk». Vídeo de YouTube, 8:13. https://n9.cl/6w6sx1

Johnston, David Jhave. 2020. «ReRites & ReLobo». Artist talk. ISEA 2020: 26th International Symposium on Electronic Art. https://n9.cl/5o3zl

Lozano-Hemmer, Rafael. 2016. «Call on water». Lozano-hemmer.com. https://n9.cl/2lu5u

Lozano-Hemmer, Rafael. 2019. «Cloud display». Lozano-hemmer.com. https://n9.cl/n48hh

Paz, Octavio. (1974) 1990. «Pasado en claro». Poema. En Obra poética (1935-1988), Barcelona: Seix Barral. https://n9.cl/evsr5

Popova, Maria. 2012. «The creative act: Marcel Duchamp´s 1957 classic, read by the artist himself». The Marginalian, 28 aug. https://n9.cl/r7stu

Ribeiro, Silvia. 2009. «La farsa del mapa genómico de los mexicanos». La Jornada, 29 may. https://n9.cl/m3i2bh

Rodríguez Estrada, Mauro. 1985. Manual de creatividad: Los procesos psíquicos y el desarrollo. Ciudad de México: Trillas

Romo Santos, Manuela. 2000. Psicología de la creatividad. Barcelona: Paidós

Schmelzer, Ronald. 2021. «What is GPT-3?». Techtarget.com. https://n9.cl/gvsvn

Shanken, Edward, ed. 2009. Art and electronic media. London: Phaidon

Smith, Terry C. 2012. ¿Qué es el arte contemporaneo? Traducción de Hugo Salas. Buenos Aires: Siglo XXI

Tatarkiewicz, Władysław. (1975) 2002. Historia de seis ideas: Arte, belleza, forma, creatividad, mímesis, experiencia estética. Presentación de Bohdan Dziemidok; traducción de Francisco Rodríguez Martín. Madrid: Tecnos

Vega, Freddy. 2022. «Qué es GPT-3, la nueva inteligencia artificial de OpenAI». Platzi.com. https://cutt.ly/DJjUlBV

Villagómez Oviedo, Cynthia Patricia. 2017. «Análisis de procesos de producción artística digital en México: Artistas digitales mexicanos y su obra». Tesis Univ. Politècnica de València
Section
Articles

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.