Vol. 22 No. 2 (2017)

ARTICLES

Perceived social support, school engagement and satisfaction with school // Apoyo social percibido, implicación escolar y satisfacción con la escuela

Melchor Gutiérrez, José M Tomás, Isabel Romero, José Marcos Barrica
Abstract 546 | PDF Downloads 62 PDF (Español) Downloads 165

Scholar and Clinical Maladjustment and Personal Adjustment in Adolescents Aged between 12 and 18 Years //Desajuste escolar, clínico y ajuste personal de adolescentes de 12 a 18 años

Elena Bernaras Iturrioz, Joana Jaureguizar Alboniga-Mayor, Marian Soroa Udabe, Marta Sarasa Maya
Abstract 553 | PDF Downloads 71 PDF (Español) Downloads 827

Filling the gap: improving the social and emotional competencies of pre-service teachers

Raquel Palomera, Elena Briones, Alicia Gómez-Linares, Jesús Vera
Abstract 613 | PDF Downloads 75 PDF (Español) Downloads 155

3x2 Achievement Goals, Self-Determined Motivation and Life Satisfaction in Secondary Education // Metas de logro 3x2, motivación autodeterminada y satisfacción con la vida en Educación Secundaria

Antonio Méndez-Giménez, José Antonio Cecchini Estrada, Javier Fernández-Río, David Méndez Alonso, José Antonio Prieto Saborit
Abstract 963 | PDF Downloads 142 PDF (Español) Downloads 396

Motivation and mathematics performance: a longitudinal study in early educational stages // Motivación y rendimiento académico en matemáticas: un estudio longitudinal en las primeras etapas educativas

Jessica Mercader Ruiz, Mª Jesús Presentación Herrero, Rebeca Siegenthaler Hierro, Vicente Molinero Claramunt, Ana Miranda Casas
Abstract 563 | PDF Downloads 80 PDF (Español) Downloads 301