Zarata da garaipena? Kapitalismo bizkortua eta bere soinu banda(k)

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Publicado 25-02-2016
Ion Andoni Del Amo Castro Arkaitz Letamendia Onzain

Resumen

Modernitatearen helburua artelan totalak garatzea zen, bere garaiaren esentzia antzematen zutenak. Beethovenen "Sinfonia Heroiko" artelan musikala dugu honen adibide: soinu totala. Bestetik, XX. mendearen hasieran italiar futuristak zarataren artearen etorrera sumatzen hasi ziren; hiriko eta industria paisaiaren abiadura, energia eta zarata aldarrikatuz. Kapitalaren errotazio abiaduraren bizkortzearekin batera, musikaren erritmoa ere azeleratu egin da. Musika industrialak, elektronikoak eta punkak bere garaiko zarata (eta abiadura) hartzen dute oinarri. Zarata hauek soinu izan nahi dute, garaiko inkomunikazioa bada ere komunikatzen dutena: zarataren soinua. Egungo kapitalismo azeleratuak denbora historikoaren zatiketa dakar, logika postmodernoaren bitartez produktu kulturalen hustuketa sustatuz. Musikan diskoaren narratibaren aurrean zatiketa nagusituz doa; abesti solteak, bere testuinguru orokorretik erauziak. Deskonexioa ultra konexioaren garaian: zarata totala.

Cómo citar

Del Amo Castro, Ion Andoni, y Arkaitz Letamendia Onzain. 2016. «Zarata Da Garaipena? Kapitalismo Bizkortua Eta Bere Soinu banda(k)». AusArt 3 (2). https://doi.org/10.1387/ausart.15954.
Abstract 631 | PDF (Euskara) Downloads 450

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

MUSIKA, ZARATA, SOINUA, POSTMODERNITATEA, AZELERAZIOA

References
Adorno, Theodor W. & Max Horkheimer. (1944) 1994. Dialéctica de la ilustración. Madrid: Trotta

Álvarez Monzoncillo, José María & Juan Carlos Calvi. 2015. "Music consumption in Spain: From analogue to digital in the shaping of music. International Journal of Music Business Research 4(2): 27-46

Andrés Cabello, Sergio (2013). "Del cassette al spotify: universitarios, hábitos e identidades musicales". Ikerlana [estudio] Univ. de La Rioja, www.unirioja.es/apnoticias/servlet/Archivo?C_BINARIO=4626

Benjamin, Walter. (1936) 1989. "La obra de arte en la época de la reproductibilidad técnica". En: Discursos interrumpidos I. Buenos Aires: Taurus

Bergeron, Louis, François Furet & Reinhart Koselleck. 1969. La época de las revoluciones europeas, 1780-1848. Madrid: Siglo XXI
Bourdieu, Pierre. 1999. La distinción: criterios y bases sociales del gusto. Madrid: Taurus

Bourdieu, Pierre. 2001. Contrafuegos 2. Por un movimiento social europeo. Barcelona: Anagrama

Casanovas, Marc. 2012. Organizar el rechazo: Vanguardias culturales y política revolucionaria. Madrid: Izquierda Anticapitalista

Del Amo Castro, Ion Andoni. 2014. "Party & Borroka. Jóvenes, música(s) y conflicto(s) en Euskal Herria: Transformaciones identitarias a comienzos del siglo XXI". EHUko doktoretza tesia [Tesis Univ. País Vasco]

Fouce Rodríguez, Héctor. 2009. Prácticas emergentes y nuevas tecnologías: El caso de la música digital en España. Madrid: Fundación Alternativas

García Canclini, Néstor. 2001. Culturas híbridas: Estrategias para entrar y salir de la modernidad. Barcelona: Paidós

Granés Maya, Carlos. 2011. El puño invisible: Arte, revolución y un siglo de cambios culturales. Madrid: Santillana

Hall, Stuart & Tony Jefferson, eds. 2006. Resistance Through Rituals: Youth Subcultures in Postwar Britain. London: Routledge

Harvey, David. 1998. La condición de la posmodernidad: Investigación sobre los orígenes del cambio cultural. Buenos Aires: Amorrortu

Hebdige, Dick. 2004. Subcultura: El significado del estilo. Barcelona: Paidós

Hobsbawm, Eric. 2003. Historia del Siglo XX, 1914-1991. Barcelona: Crítica

Jameson, Fredic. 1995. El postmodernismo o la lógica cultural del capitalismo tardío. Barcelona: Paidós

Jessop, Robert. 2008. El futuro del estado capitalista. Madrid: Catarata
Kyrou, Ariel. 2006. Techno Rebelde: Un siglo de músicas electrónicas. Madrid: Traficantes de Sueños

Kyrou, Ariel. 2006. Techno Rebelde: Un siglo de músicas electrónicas. Madrid: Traficantes de Sueños

Marcus, Greil. 2005. Rastros de Carmín: Una historia secreta del siglo XX. Barcelona: Anagrama

Martin Saura, Leónidas. 2006. Introducción a la ed. española de Techno Rebelde: Un siglo de músicas electrónicas Ariel Kyrou, 13-18. Madrid: Traficantes de Sueños

Martín-Barbero, Jesús. 1993. De los medios a las mediaciones: Comunicación, cultura y hegemonía. México: Gustavo Gili

Mattin [Mattin Artiach Oráa] & Anthony Iles, eds. 2010. Noise & Capitalism [Ruido y Capitalismo]. Colaboradores, Ray Brassier et al. Donostia: Arteleku Audiolab. Versión en castellano: www.mattin.org/ruido_capitalismo.pdf

Morey Farré, Miguel. 2015. Foucault y Derrida: Pensamiento francés contemporáneo. Valencia: Batiscafo

Muggleton, David. 2010. "From classlessness to clubculture: A geneaology of postwar British youth cultural analysis". Young 12(2): 205-19

Negus, Keith. 1996. Popular Music in Theory: An Introduction. Cambridge, UK: Polity

Reynolds, Simon. 2013. Retromanía: La adicción del pop a su propio pasado. Buenos Aires: Caja Negra

Thornton, Sarah. 1995. Club Cultures: Music, Media and Subcultural Capital. Cambridge, UK: Polity
Sección
Artículos