Gogo andamioak arkitektura pentsamenduaren lanketan
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Resumen
Jakintzat ematen bada ere, arkitektura maketak esanahi desberdin askotarikoak uztartzen dituen objektu multzo bati egiten dio erreferentzia. Eremu honen hedakortasuna eta lausotasuna erakargarria bada ere ikuspegi artistiko batetik, sarriegi produktu amaituen miniaturazko errepresentazio soil bezala ulertuak izatera mugatzen dira. Idazlan honetan fokua aipatu eremu hedakor horren mugetara bideratu nahi da: errepresentazio nahia desagertzerainoko muga eremuetan operatzen duen objektu arkitektonikorantz hain zuzen. Objektu hauek lanabes bezala identifikatuko ditugu, praxi baten isla zuzen, proiektu arkitektonikoaren bilakaera prozesuaren baitan lehen lerroko agente. Horrela pentsamendu arkitektonikoaren lanketarako lanabes izateaz gain, proiektatze prozesua beraren lorratz edo hondakin bezala ulertuko ditugu. Errepresentazioaren muga eremuetan barna ibiltzeak eta pentsamenduen eskuzko lanketari zentraltasuna emateak arte sorkuntzaren esparrutik zuzendutako begirada analitikoa desiragarri bezain derrigorrezko egiten du. Azken hamarkadetan arkitektura bera arte galerietara eramateko mekanismoa izatetik haratago, nola arkitektura maketak arte lanaren sorkuntza dinamikak ere partekatu ditzakeen ikusiko dugu, eta nola berauek ere defini ditzakeen.
Cómo citar
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Bois, Yve-Alain. 1990. “De -∞ a 0 a +∞: La axonometria o el paradigma matemático de Lissitzky”. In El Lissitzky 1890-1941: Arquitecto, pintor, fotógrafo, typógrafo, trad., África Vidal, 27-33. Madrid: Fundación Caja de Pensiones
Chan-Magomedov, Selim Omarovic. 1990. “Un nuevo estilo: El suprematismo tridimensional y los Prouenen”. In El Lissitzky 1890-1941: Arquitecto, pintor, fotógrafo, typógrafo, trad., África Vidal, 35-45. Madrid: Fundación Caja de Pensiones
Difford, Richard J. 1997. 'Proun: An exercise in the illusion of four dimensional space', The Journal of Architecture 2(2): 113-44
Giedion, Sigfried. (1941) 2009. Espacio, tiempo y arquitectura: Origen y desarrollo de una nueva tradición. Itzulpena eta edizioa, Jorge Sainz. Barcelona: Reverté
Heidegger, Martin. (1969) 2009. El arte y el espacio: [Die Kunst und der Raum]. Itzulpena, Jesús Adrián Escudero. Barcelona: Herder
Herzog, Jacques & Pierre de Meuron. 2002. “Just waste”. In Herzog & de Meuron: Natural history, edited by Philip Ursprung, 74-5. Montréal: Canadian Centre for Architecture
Herzog, Jacques. (1996) 2005. “About collaboration”. Herzog & de Meuron: Das Gesamtwerk [The complete works], Gerhard Mack; trans. into English, Katja Steiner & Bruce Almberg, 254-60. Basel: Birkhäuser
Holtrop, Anne, Bas Princen, Hans Teerds, Job Floris & Krijn de Koning. 2011. “Models: the idea, the representation and the visionary”. OASE Journal 84: 20-3
Hubert, Christian. 2011. “The ruins of representation revisited”. OASE Journal 84: 11-9
Hubert, Christian. 2015. “Writing”. Christianhubert.com [Artistaren web Pertsonala]. Apirilak 9. https://www.christianhubert.com/writing
Karaush, Iryna. 2007. Kazimir Malevich and architectons as monument: On looking at early modernism. Vancouver BC: University of British Columbia
Lissitzky, Eleazar Marcovich. 1991. El Lissitzky 1890-1941: Arquitecto, pintor, fotógrafo, typógrafo. Exposición, 19.06-16.10.1991, trad., África Vidal. Madrid: Fundación Caja de Pensiones
Malevich, Kazimir Severinovich. (1927) 2014. “Bauhaus-Archiv, Berlin, Portfolio 2, Inv.2850.1”. In Kazimir Malevich: The world as objectlessness, with essays by Simon Baier & Britta Tanja Dümpelmann and a new translation. Basel: Kunstmuseum Basel
Malevich, Kazimir Severinovich. (1928) 2007. Escritos. Edizioa, Andréi Nakov; frantsesezko itzulpena, André Robel; gaztelaniazko itzulpena, Miguel Etayo. Madrid: Síntesis
Montaner Martorell, Josep Maria. (1997) 2011. Modernidad superada: Ensayos sobre la arquitectura contemporánea. Barecelona: Gustavo Gili
Oteiza, Jorge. (1963) 1971. Quousque tandem! Ensayo de interpretación estética del alma vasca, su origen en el cromlech neolítico y su restablecimiento por el arte contemporáneo. Donostia: Txertoa
Oteiza, Jorge. 2008. Laboratorio experimental [Laborategi esperimentala]. Exposición, entre el 20 de junio de 2008 y enero de 2009, Ángel Bados, ed. Alzuza: Fundación Museo Jorge Oteiza
Pallasmaa, Juhani. (1996) 2014. Los ojos de la piel: La arquitectura y los sentidos. Versión castellana, Moisés Fuente. Barcelona: Gustavo Gili
Topalovich, Milica. 2011. “Models and other spaces”. OASE Journal 84: 37-45
Worringer, Wilhelm. (1908) 1997. Abstracción y naturaleza. Itzulpena, Mariana Frenk. Madrid: Fondo de Cultura Económica
Zumthor, Peter. (1999) 2004. Pensar la arquitectura. Gaztelerazko bertsioa, Pedro Madrigal. Barcelona: Gustavo Gili
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-CompartirIgual 4.0.
Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.