The future exhibition area on scientific heritage of the Museo Andaluz de la Educación
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Abstract
The Andalusian Museum of Education (MAE) was opened in November 2019, although the two collections from which it was created had already been shown in different exhibitions. These col-lections include all kinds of school objects and scientific materials used to teach sciences at higher education levels. These last objects, despite their relevance, do not usually have the place they deserve in educational museums. Then, the MAE is working to have a space where these scientific objects could be shown, to facilitate their study, and to add value to them.
How to Cite
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
MAE, Education, Pedagogical Museum, History of Education, Scientific instruments
Álvarez Domínguez, P. (Coord.). (2016). Los Museos Pedagógicos en España: entre la memoria y la creatividad. Gijón: Trea.
Asensi Díaz, J. (2016). El museo de la educación y su entorno cultural, educativo, lúdico y turís-tico. Revista Aula, 22, pp. 117-131.
Beltrán Porter, J. P. y Navarro Brotóns, V. (2002): Abriendo las cajas negras: colección de ins-trumentos científicos de la Universitat de València. Valencia: Publicaciones de la Universitat de València.
Fernández-Conde, M. y Sánchez-Tallón, J. (2013). Los instrumentos antiguos de los gabinetes de Física. Propuesta de clasificación y estudio comparativo. Revista Enseñanza de las Ciencias, 31(2), pp. 231-249.
Moreno Gómez, E. (2019): Instrumentos de la ciencia española: Los aparatos históricos del CSIC. Madrid: Editorial Los Libros de la Catarata.
Museo Andaluz de la Educación: https://www.museoandaluzdelaeducacion.es/
Museo Nacional de Ciencia y Tecnología (2000). Instrumentos científicos para la enseñanza de la física. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Área de Cultura.
Narváez Bueno, M. (2008): De raíz a corazón: Los gabinetes y los aparatos del Colegio San Es-tanislao de Kostka, El Palo. Málaga: Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica de la Universidad de Málaga.
Ruiz Berrio, J. (Ed.). (2010). El patrimonio histórico-educativo. Su conservación y estudio. Ma-drid: Biblioteca Nueva.
Sanchidrián Blanco, C., Mañas Valle, J. A. y López Mestanza, M. (2020). El Museo Andaluz de la Educación, un proyecto hecho realidad. Cabás, (23), pp. 243-258.
Sanchidrián Blanco, C. y Molina Poveda, M. D. (2020). Los museos abren en tiempos de pande-mia. El caso del Museo Andaluz de la Educación. En M. A. Santos Rego, M. Lorenzo Moledo y A. Quiroga Carrillo (eds.), La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes (pp. 696-698). Santiago de Compostela: Universidad de Santiago de Compostela.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Open Access
Cabás provides immediate free access to its content on the principle of making research freely available to the public, which encourages greater global knowledge sharing.
Cabás provides unrestricted access to all its content from the moment of publication in this electronic edition.
The publication is free of charge for the authors.