No dejes de mirar: Imágenes, intimidad y redes sociales en las series de ficción Black Mirror, Euphoria y Clickbait
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Laburpena
Artikulu honek intimitatea, irudia eta sare sozialen arteko lotura aztertzen du gaur egungo gizartean, Euphoria eta Clickbait fikziozko telesailetako eszenen analisiaren bidez. Saiakerak eszena horiek ekoizpen artistikoekin eta irudiaren arloko testu garrantzitsuekin lotzen ditu, irudiaren eta sare sozialen papera aztertzeko intimitatearen berdefinizioan eta identitatearen eraikuntzan. Ikuspegi horretatik abiatuta, testuak fikzioan eta bizitza errealean gertatzen diren dinamikak jorratzen ditu: autoesplotazioa, balioztapenaren bilaketa, irudien erabilera konpultsiboa, ikusgarri izateko desira eta makinarenganako lotura berri honetan sortzen diren afektuak eta ondoeza.
Nola aipatu
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Bravo, A., Serrano, J., Novoa, M.F. (2021). Uso del clickbait en los medios nativos digitales españoles. Un análisis de El Confidencial, El Español, Eldiario.es y Ok Diario. Dígitos: Revista de Comunicación Digital, 7, 185-210. doi: 10.7203/rd.v1i7.184
Coleman, K., James D. (2021). Capitalism and the Camera: Essays on Photography and Extraction. Londres: Verso.
Comeron, O. (2007). La fábrica transparente: arte y trabajo en la época postfordista. Tesis doctoral. Barcelona: Facultad de Bellas Artes, Universidad de Barcelona.
Debord, G. (2002). La sociedad del Espectáculo. Valencia: Pre-Textos.
Deleuze, G. (2006). Post-scriptum sobre las sociedades de control. Polis, Revista Latinoamericana, 5(13), 0.
Feijoo, B., Vizcaíno-Verdú, A., & Núñez-Gómez, P. (2024). Cuerpo, imagen y redes sociales: El impacto y atractivo promocional de los influencers. ZER: Revista De Estudios De Comunicación = Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 29(57), 13-16. doi: 10.1387/zer.27123
Floridi, L. (2016). Hyperhistory, the emergence of the MASs, and the design of infraethics, July 01, 2016. doi: 10.2139/ssrn.3849902
Fontcuberta, J. (2010). A través del espejo. Madrid: La Oficina.
Fontcuberta, J. (2015). The Post-Photographic Condition. Montreal, Bielefeld: Mois de la Photo, Kerber Verlag.
Fontcuberta, J. (2018). El beso de Judas. Barcelona: Gustavo Gili.
Fontcuberta, J. (2020). La furia de las imágenes. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
Fontcuberta, J. (2024). Desbordar el espejo. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
Gubern, R. (2010). El espejo es el ojo del alma. En: Fontcuberta, J. (2010) A través del espejo. Madrid: La Oficina.
Hernández-Santaolalla, V. y Hermida, A. (2016). Más allá de la distopía tecnológica: videovigilancia y activismo en «Black Mirror» y «Mr. robot». Index.comunicación: Revista científica en el ámbito de la Comunicación Aplicada, 6 (2), 53-65.
Han, B. (2013). En el enjambre. Barcelona: Herder.
Hermida, A. y Hernández-Santaolalla, V. (2020). Horizontal surveillance, mobile communication and social networking sites. The lack of privacy in young people’s daily lives. Communication & Society, 33(1), 139-152.
Jardim, M. (2022). Representations of veridictory modalities and post-truth in the digital transition: discourse and corporeality in the Netflix show Clickbait. Actes du congrès de l’Association Française de Sémiotique. doi: 10.25965/as.8497
Jardim M. (2024). The fiction of identity: veridiction and the contract of attention in the Netflix show Clickbait. Actes Sémiotiques, (131). doi:10.25965/as.8672
Jay, M. (2003). Campos de fuerza. Entre la historia intelectual y la crítica cultural. Buenos Aires: Paidós.
Marx, K. (1984). El capital: crítica de la economía política (Tomo I, Vol. 1). México: Siglo XXI Editores.
Meraud, T. (2015). Iridiscence, Intimacies. En Aranda, J., Kuan Wood, B., Squibb, S., Vidockle, A. (2017), What’s love got to do with it? Berlin: Sternberg Press.
Mitchell, W.J.T. (1992). The reconfigured rye. Visual truth in the post-photographic Era. Cambridge: MIT.
Mitchell, W.J.T. (2017). ¿Qué quieren las imágenes? Una crítica de la cultura visual. Barcelona: Sans Soleil.
Olivio A., Lau J. y Herrera E. (2023). Imagen desde la postfotografía: una revisión conceptual. Arte, Individuo y Sociedad, 35(1), 267-282. doi: 10.5209/aris.82647
Pacheco, A. (2017). Cuerpo, deseo y ciberespacio. ¿Cómo nos enamoramos a través de las pantallas?, entrevista a Remedios Zafra, Vice, 18 de enero de 2017, disponible en internet: https://www.vice.com/es/article/cuerpo-deseo-ciberespacio-remedios-zafra/
Pochmara, A. (2022). I don’t think I have an attention span for real life anymore: excessive stimulation, sense of meaninglessness, and boredom in Sam Levinson’s Euphoria», European journal of American studies, 17-4. doi:10.4000/ejas.19092
Sadin, E. (2017). La humanidad aumentada. Buenos Aires: Caja Negra Editora.
Smyth, D. (2023). The thing. London: Photoworks.
Sontag, S. (1981). Sobre la fotografía. Barcelona: Edhasa.
Srnicek, N. (2018) Capitalismo de plataformas. Buenos Aires: Caja Negra Editora.
Steyerl, H. (2014). Los condenados de la pantalla. Buenos Aires: Caja Negra Editora.
Tomas, D. (1988). From the Photograph to Postphotographic Practice: Toward a Postoptical Ecology of the Eye. SubStance, 17(1), 59–68. Doi: 10.2307/3685214
Toro-Peralta K. A. y Grisales-Vargas A. L. (2021). Postfotografía: de la imagen del mundo al mundo de las imágenes. Arte, Individuo y Sociedad, 33(3), 899-916. Doi: 10.5209/aris.70435
Vives-Ferrándiz Sánchez, L. (2021). La verdad es hija de la imagen: reflexiones sobre la posverdad en los tiempos del giro visual. adComunica. Revista Científica de Estrategias, Tendencias e Innovación en Comunicación, n.º 22, 27-44. doi: 10.6035/2174-0992.2021.22.3
Zafra, R. (2015). Ojos y capital. Bilbao: Consonni.
Zylinksa, J. (2023). The perception machine. Cambridge: MIT Press.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
(c) UPV/EHU Press