Mugaz haraindi. Ezkutuko identitateak eta irudizko maskulinitateak The Power of the Dog (2021) lanean
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Laburpena
Ikerketa honen helburua The Power of the Dog (Jane Campion, 2021) filma aztertzea da, zeinek, western postklasiko gisa, zinemako jatorrizko genero horren klixeak indartu beharrean, horiek azpiratzea bilatzen duena. Hautatutako analisi filmikoak filmak erabilitako baliabide narratibo, formal, adierazkor eta erretorikoetan sakontzeko aukera ematen du. Horretaz gain, baliabide horietaz baliatuta, zinemagileak esanahi sinbolikoak ezarriko dizkie filmeko zenbait elementu bisualei. Protagonistek bereganatzen dituzten nortasun mugakideek eta euren homosexualitate erreprimituak, cowboy arketipoari ez ezik, maskulinitatearen eredu tradizionalaren gainean oinarritzen diren narrazio epikoei ere egingo diote aurre.
Nola aipatu
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
The Power of the Dog, westerna, maskulinitatea, Jane Campion, analisi filmikoa
Azkunaga García, L. (2024). Westerna (des)armatzen. Cowboy filmak emakumeen zuzendaritzapean. En Marzabal, I. (Coord.). AEBetako western post-klasikoa eta garaikidea (pp.104-126). Donostia: Euskadiko Filmategia.
Bazin, A. (1990). El «wéstern» o el cine americano por excelencia. En ¿Qué es el cine? (pp.243-255). Madrid: Rialp.
Cohen, C. (2006). El western: El cine americano por excelencia. Barcelona: Paidós Ibérica.
Cooper, S. (2021). “Paper Flowers: Jane Campion, Plant Life, and The Power of the Dog”. Philosophies 7(6). https://doi.org/10.3390/philosophies7060143
French, P. (2005). Western: Aspects of a movie genre. Manchester: Carcanet Press.
Fox, A. (2011). Jane Campion: Authorship and Personal Cinema. Bloomington: Indiana University Press.
Gómez Tarín, F. J. (2007). The searchers como paradigma del cine de John Ford. Para una lectura de la ausencia. En Marzal-Felici, J. y
Gómez Tarín, F.J (eds.). Metodologías de análisis del filme (pp.251-264). Madrid: Edipo.
Ramón Fernández, F. (2023). El poder del perro: identidad de género, masculinidad tóxica, maltrato psicológico y venganza. En
Quesada Sánchez, A. J. (Ed.). El derecho desde otra óptica: la cultura como cristal con que se mira (pp. 375-396). A Coruña: Colex.
Rodríguez, I. (2022). Noche de Fuego y The Power of the Dog: Semejanzas disímiles en Jane Campion y Tatiana Huezo. A Contracorriente: una revista de estudios latinoamericanos, 19(3), 312-319. Recuperado de: https://acontracorriente.chass.ncsu.edu/index.php/acontracorriente/article/view/2237
Sorolla-Romero, T. (2021) El Piano (The Piano) Jane Campion (1993). Valencia: Nau Llibres
Stiglegger, M. (2022). The inner frontier. Images of the USA in recent Western cinema (2000–2020). GeoJournal, 87(1), 141-150. Recuperado de: https://link.springer.com/article/10.1007/s10708-022-10659-8
Thompson, A. (6 de septiembre de 2021). Jane Campion Talks About ‘The Power of the Dog’ and the Myth of the Sensitive Cowboy. IndieWire. Recuperado de: https://bit.ly/41oZcJM
Vaccaro Sánchez, J. (2021). “Más dura será la caída y El poder del perro”. Filmhistoria online, 31(2), 204-209. https://bit.ly/3KSVv80
Zumalde Arregui, I. (2006). La materialidad de la forma fílmica. Crítica de la (sin)razón posestructuralista. Bilbao: Universidad del País Vasco.
Zunzunegui, S. (1996). La mirada cercana. Microanálisis fílmico. Barcelona: Paidós.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
(c) UPV/EHU Press
https://orcid.org/0000-0001-8747-2614