Own Centre Pedagogical Museum of the University of Salamanca: CEMUPE Eslabón de unión entre nuestra historia educativa y los aprendizajes futuros
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Published
15-12-2010
Bienvenido Martín Fraile
Abstract
Own Centre Pedagogical Museum of the University of Salamanca: CEMUPE.
How to Cite
Martín Fraile, B. . (2010). Own Centre Pedagogical Museum of the University of Salamanca: CEMUPE: Eslabón de unión entre nuestra historia educativa y los aprendizajes futuros. Cabás. International Journal on Historical-Educational Heritage, (04), 164–176. https://doi.org/10.35072/CABAS.2010.68.71.001 (Original work published December 21, 2023)
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
Pedagogical Museum, University of Salamanca, CEMUPE, educational history
References
AA.VV. (2003). Etnohistoria de la escuela. Burgos, Sociedad Española de Historia de la Educación y Universidad de Burgos; ESCOLANO BENITO, Agustín (ed) (2007). La cultura material de la escuela. En el Centenario de la Junta para Ampliación de Estudios, 1907-2007. Berlanga de Duero(Soria): Centro Internacional de la Cultura Escolar; JUAN BORROY, Víctor (coord..) (2008). Museos pedagógicos, La memoria recuperada. Huesca: Museo Pedagógico de Aragón.
CHOPPIN, Alain (2008). Le manuel scolaire, une fausse evidence historique. Histoire de l’Education, 117, pp. 7-56; OSSENBACH, Gabriela (2002). Una nueva aproximación a la historia del currículum: Los manuales escolares como fuente y objeto de investigación. A propósito de la Historia Ilustrada del libro escolar en España, dirigida por Escolano Benito, Revista de Educación, 325, 386-396.
MEDA, Juri; MONTINI, Davide; SANI, Roberto (2010).School Exercise Books. A complex source for a history of approach to schooling and education en the 19th an20th centuries. Firenze: Polistampa.
Proyecto de Innovación Docente de la Universidad de Salamanca que se lleva a cabo durante el curso 2010/11, “Aprender a pensar y saber hacer. La formación de los futuros maestros”.(ID10/007).
Resolución del Consejo de Gobierno de la Universidad de Salamanca de 27 de julio de 2010.
VIÑAO FRAGO, Antonio (2010). “Memoria, patrimonio y educación”. Educatio Siglo XXI, vol. 28 no 2, pp. 17-42.
VIÑAO FRAGO, Antonio (2010). “Memoria, patrimonio y educación”. Educatio Siglo XXI, vol. 28 no 2, p.33.
CHOPPIN, Alain (2008). Le manuel scolaire, une fausse evidence historique. Histoire de l’Education, 117, pp. 7-56; OSSENBACH, Gabriela (2002). Una nueva aproximación a la historia del currículum: Los manuales escolares como fuente y objeto de investigación. A propósito de la Historia Ilustrada del libro escolar en España, dirigida por Escolano Benito, Revista de Educación, 325, 386-396.
MEDA, Juri; MONTINI, Davide; SANI, Roberto (2010).School Exercise Books. A complex source for a history of approach to schooling and education en the 19th an20th centuries. Firenze: Polistampa.
Proyecto de Innovación Docente de la Universidad de Salamanca que se lleva a cabo durante el curso 2010/11, “Aprender a pensar y saber hacer. La formación de los futuros maestros”.(ID10/007).
Resolución del Consejo de Gobierno de la Universidad de Salamanca de 27 de julio de 2010.
VIÑAO FRAGO, Antonio (2010). “Memoria, patrimonio y educación”. Educatio Siglo XXI, vol. 28 no 2, pp. 17-42.
VIÑAO FRAGO, Antonio (2010). “Memoria, patrimonio y educación”. Educatio Siglo XXI, vol. 28 no 2, p.33.
Issue
Section
Historical-Educational Heritage Centres
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Open Access
Cabás provides immediate free access to its content on the principle of making research freely available to the public, which encourages greater global knowledge sharing.
Cabás provides unrestricted access to all its content from the moment of publication in this electronic edition.
The publication is free of charge for the authors.