Vol. 27 No. 53 (2022): ZER. Journal of Studies of Communication

Published: 30-11-2022

Articles

The Twitter communication of the parties and the political leaders of Catalonia before the 1-O referendum

Esther Simancas González, Pedro Pablo Marín Dueñas, Daniel Moreno Catalán
Abstract 379 | pdf (Español (España)) Downloads 307 | DOI https://doi.org/10.1387/zer.23708

Page 287-301

The success of videos on YouTube. A study of the success key factors in fashion and beauty channels

Denisa Marina Moldovan, Jéssica Izquierdo Castillo
Abstract 746 | pdf (Español (España)) Downloads 1358 | DOI https://doi.org/10.1387/zer.23475

Page 329-350

Representation of women in the Basque press: informative pieces related to health during states of alarm (COVID-19)

Eneko Fernández Artigas, Itxaso Fernández Astobiza
Abstract 465 | pdf (Español (España)) Downloads 328 | DOI https://doi.org/10.1387/zer.23160

Page 351-374

Dossier

Continuidad, cambio y ruptura en las Industrias Culturales

Ana Segovia
Abstract 556 | pdf (Español (España)) Downloads 441 | DOI https://doi.org/10.1387/zer.24084

Page 13-16

Televisa in the media spider's web: a case of inductive methodology in Power and Communication research

Ramón, Rosalba Mancinas-Chávez, María José Ruiz Acosta
Abstract 680 | pdf (Español (España)) Downloads 734 | DOI https://doi.org/10.1387/zer.23792

Page 101-124

Netflix film production in Spain: communication policies and relations with the structure of Spanish film production

Francisco Javier Gómez-Pérez, Antonio Castro-Higueras, José Patricio Pérez-Rufí
Abstract 1266 | pdf (Español (España)) Downloads 1204 | DOI https://doi.org/10.1387/zer.23784

Page 145-164

New promotion strategies in the Cultural Industries. The launch of Rosalía's Motomami album on TikTok

Cristina Pérez Ordóñez, Andrea Castro-Martínez, José Luis Torres-Martín
Abstract 2853 | pdf (Español (España)) Downloads 2113 | DOI https://doi.org/10.1387/zer.23811

Page 189-211

Sport as a booming cultural industry. Power and concentration. The case of City Football Group

Daniel Moya López, Julieti Sussi de Oliveira
Abstract 1345 | pdf (Español (España)) Downloads 2761 | DOI https://doi.org/10.1387/zer.23810

Page 213-233

The role of advertising in the origin, consolidation and decline of the free press in Spain

Noemí Martín García, Belinda De Frutos Torres, Belén Ávila Rodríguez de Mier
Abstract 528 | pdf (Español (España)) Downloads 440 | DOI https://doi.org/10.1387/zer.23795

Page 235-255

Book Reviews

Comedia popular española. La tragedia del tiempo

María Marcos Ramos
Abstract 241 | pdf (Español (España)) Downloads 179

Page 377-379

Manual de Periodismo Digital Avanzado

Koldobika Meso Ayerdi
Abstract 458 | pdf (Español (España)) Downloads 509

Page 380-382

Deconstruyendo los medios. Cómo adaptar las empresas de comunicación digital

María del Mar Rodríguez González
Abstract 170 | pdf (Español (España)) Downloads 167

Page 383-384

La nueva comunicación. Creatividad e innovación en la sociedad digital

Sara Loiti Rodríguez
Abstract 340 | pdf (Español (España)) Downloads 672

Page 385-386

La persuasión política

Simón Peña Fernández
Abstract 533 | pdf (Español (España)) Downloads 660

Page 387-388

El Periódico. 25 años de auge y catarsis del periodismo en internet

Iñigo Marauri Castillo
Abstract 243 | pdf (Español (España)) Downloads 245

Page 389-390