Web of Scientific Journal
psicodidactica
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 20 No. 2 (2015)
Vol. 20 No. 2 (2015)
Published:
25-06-2015
ARTICLES
Metacognitive Knowledge and Skills in Students with Deep Approach to Learning. Evidence from Mathematical Problem Solving // Conocimiento y habilidades metacognitivas en estudiantes con un enfoque profundo de aprendizaje. Evidencias en la resolución de
Trinidad García, Marisol Cueli, Celestino Rodríguez, Jennifer Krawec, Paloma González-Castro
Abstract
814 | PDF Downloads
1599 PDF (Español) Downloads
1686
PDF
PDF (Español)
Cross-Cultural Validity of the "Classroom Motivational Climate Questionnaire": Comparison between French and Spanish Students // Validez transcultural del "Cuestionario de Clima Motivacional de Clase": Comparación entre estudiantes franceses y españoles
Mercedes Villasana, Jesus Alonso Tapia
Abstract
675 | PDF Downloads
528 PDF (Español) Downloads
1772
PDF
PDF (Español)
Effectiveness of an Intervention Programme Based on Social Climate, School Violence and Sociometric Tests in Primary Education // Eficacia de una intervención psicoeducativa basada en clima social, violencia percibida y sociométricos en alumnado de educac
Cira Carrasco Romero, Rafael Alarcon Postigo, Mª Victoria Trianes Torres
Abstract
747 | PDF Downloads
379 PDF (Español) Downloads
914
PDF
PDF (Español)
Longitudinal Study of the Effects of the Aprender a Convivir Program on Children's Social Competence // Estudio longitudinal de los efectos del programa Aprender a Convivir en la competencia social infantil
Ana Justicia Arráez, M.ª Carmen Pichardo, Fernando Justicia
Abstract
451 | PDF Downloads
442 PDF (Español) Downloads
843
PDF
PDF (Español)
Can Attitudes toward Statistics and Statistics Anxiety Explain Students' Performance? // ¿Pueden las actitudes hacia la estadística y la ansiedad estadística explicar el rendimiento de los estudiantes?
Albert Sesé, Rafael Jiménez, Juan José Montaño, Alfonso Palmer
Abstract
1447 | PDF Downloads
996 PDF (Español) Downloads
676
PDF
PDF (Español)
When Adolescents with High Self-Concept Lose their Engagement in School // Cuando se pierde la motivación escolar de los adolescentes con mejor autoconcepto
Feliciano H. Veiga, Fernando García, Johnmarshall Reeve, Kathryn Wentzel, Oscar Garcia
Abstract
2129 | PDF Downloads
904 PDF (Español) Downloads
923
PDF
PDF (Español)
Interpersonal Value Profiles and Analysis to Adolescent Behavior and Social Attitudes // Perfiles de valores interpersonales y análisis de conductas y actitudes sociales de adolescentes
José Jesús Gázquez Linares, María del Carmen Pérez-Fuentes, José Juan Carrión Martínez, Antonio Luque de la Rosa, Mª del Mar Molero Jurado
Abstract
910 | PDF Downloads
391 PDF (Español) Downloads
2197
PDF
PDF (Español)
Design and Validation of the Cooperative Learning Application Scale (CLAS)
Cristina Atxurra, Lourdes Villardón-Gallego, Esther Calvete
Abstract
3014 | PDF Downloads
2498 PDF (Español) Downloads
3819
PDF
PDF (Español)
Prediction of Autonomy Support, Psychological Mediators and Academic Motivation on Basic Competences in Adolescent Students // Predicción del soporte de autonomía, los mediadores psicológicos y la motivación académica sobre las competencias básic
Juan Antonio Moreno, María Ruiz, José Antonio Vera
Abstract
616 | PDF Downloads
456 PDF (Español) Downloads
835
PDF
PDF (Español)
Music Academic Performance: Effect of Intrinsic Motivation and Critical Thinking
Jaime Leon, Juan Luis Núñez, Zuleica Ruiz-Alfonso, Beatriz Bordón
Abstract
1020 | PDF Downloads
1696 PDF (Español) Downloads
1510
PDF
PDF (Español)
×
Modal Header