Aldizkari Zientifikoen Ataria
psicodidactica
Unekoa
Artxiboak
Iragarkiak
Guri buruz
Aldizkariari buruz
Bidalketak
Talde editoriala
Pribatutasun-adierazpena
Kontaktua
Hasi saioa
Revista de Psicodidáctica
Home
Artxiboak
20. Libk. 2. Zk. (2015)
20. Libk. 2. Zk. (2015)
Argitaratua:
25-06-2015
ARTICLES
Metacognitive Knowledge and Skills in Students with Deep Approach to Learning. Evidence from Mathematical Problem Solving // Conocimiento y habilidades metacognitivas en estudiantes con un enfoque profundo de aprendizaje. Evidencias en la resolución de
Trinidad García, Marisol Cueli, Celestino Rodríguez, Jennifer Krawec, Paloma González-Castro
Abstract
902 | PDF (English) Downloads
1713 PDF (Español) Downloads
1744
PDF (English)
PDF (Español)
Cross-Cultural Validity of the "Classroom Motivational Climate Questionnaire": Comparison between French and Spanish Students // Validez transcultural del "Cuestionario de Clima Motivacional de Clase": Comparación entre estudiantes franceses y españoles
Mercedes Villasana, Jesus Alonso Tapia
Abstract
705 | PDF (English) Downloads
565 PDF (Español) Downloads
1899
PDF (English)
PDF (Español)
Effectiveness of an Intervention Programme Based on Social Climate, School Violence and Sociometric Tests in Primary Education // Eficacia de una intervención psicoeducativa basada en clima social, violencia percibida y sociométricos en alumnado de educac
Cira Carrasco Romero, Rafael Alarcon Postigo, Mª Victoria Trianes Torres
Abstract
881 | PDF (English) Downloads
439 PDF (Español) Downloads
992
PDF (English)
PDF (Español)
Longitudinal Study of the Effects of the Aprender a Convivir Program on Children's Social Competence // Estudio longitudinal de los efectos del programa Aprender a Convivir en la competencia social infantil
Ana Justicia Arráez, M.ª Carmen Pichardo, Fernando Justicia
Abstract
495 | PDF (English) Downloads
481 PDF (Español) Downloads
1002
PDF (English)
PDF (Español)
Can Attitudes toward Statistics and Statistics Anxiety Explain Students' Performance? // ¿Pueden las actitudes hacia la estadística y la ansiedad estadística explicar el rendimiento de los estudiantes?
Albert Sesé, Rafael Jiménez, Juan José Montaño, Alfonso Palmer
Abstract
1655 | PDF (English) Downloads
1138 PDF (Español) Downloads
749
PDF (English)
PDF (Español)
When Adolescents with High Self-Concept Lose their Engagement in School // Cuando se pierde la motivación escolar de los adolescentes con mejor autoconcepto
Feliciano H. Veiga, Fernando García, Johnmarshall Reeve, Kathryn Wentzel, Oscar Garcia
Abstract
2395 | PDF (English) Downloads
1095 PDF (Español) Downloads
994
PDF (English)
PDF (Español)
Interpersonal Value Profiles and Analysis to Adolescent Behavior and Social Attitudes // Perfiles de valores interpersonales y análisis de conductas y actitudes sociales de adolescentes
José Jesús Gázquez Linares, María del Carmen Pérez-Fuentes, José Juan Carrión Martínez, Antonio Luque de la Rosa, Mª del Mar Molero Jurado
Abstract
990 | PDF (English) Downloads
472 PDF (Español) Downloads
2266
PDF (English)
PDF (Español)
Design and Validation of the Cooperative Learning Application Scale (CLAS)
Cristina Atxurra, Lourdes Villardón-Gallego, Esther Calvete
Abstract
3354 | PDF (English) Downloads
2750 PDF (Español) Downloads
4091
PDF (English)
PDF (Español)
Prediction of Autonomy Support, Psychological Mediators and Academic Motivation on Basic Competences in Adolescent Students // Predicción del soporte de autonomía, los mediadores psicológicos y la motivación académica sobre las competencias básic
Juan Antonio Moreno, María Ruiz, José Antonio Vera
Abstract
673 | PDF (English) Downloads
512 PDF (Español) Downloads
893
PDF (English)
PDF (Español)
Music Academic Performance: Effect of Intrinsic Motivation and Critical Thinking // Rendimiento académico en Música: efecto de la motivación intrínseca y el pensamiento crítico
Jaime Leon, Juan Luis Núñez, Zuleica Ruiz-Alfonso, Beatriz Bordón
Abstract
1180 | PDF (English) Downloads
1789 PDF (Español) Downloads
1664
PDF (English)
PDF (Español)
×
Modal Header