Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Login
Revista de Psicodidáctica
Home
Archives
Vol. 20 No. 2 (2015)
Vol. 20 No. 2 (2015)
Published:
25-06-2015
ARTICLES
Metacognitive Knowledge and Skills in Students with Deep Approach to Learning. Evidence from Mathematical Problem Solving // Conocimiento y habilidades metacognitivas en estudiantes con un enfoque profundo de aprendizaje. Evidencias en la resolución de
Trinidad García, Marisol Cueli, Celestino Rodríguez, Jennifer Krawec, Paloma González-Castro
Abstract
1248 | PDF Downloads
2012 PDF (Español (España)) Downloads
1842
PDF
PDF (Español (España))
Cross-Cultural Validity of the "Classroom Motivational Climate Questionnaire": Comparison between French and Spanish Students // Validez transcultural del "Cuestionario de Clima Motivacional de Clase": Comparación entre estudiantes franceses y españoles
Mercedes Villasana, Jesus Alonso Tapia
Abstract
848 | PDF Downloads
656 PDF (Español (España)) Downloads
2029
PDF
PDF (Español (España))
Effectiveness of an Intervention Programme Based on Social Climate, School Violence and Sociometric Tests in Primary Education // Eficacia de una intervención psicoeducativa basada en clima social, violencia percibida y sociométricos en alumnado de educac
Cira Carrasco Romero, Rafael Alarcon Postigo, Mª Victoria Trianes Torres
Abstract
1110 | PDF Downloads
586 PDF (Español (España)) Downloads
1138
PDF
PDF (Español (España))
Longitudinal Study of the Effects of the Aprender a Convivir Program on Children's Social Competence // Estudio longitudinal de los efectos del programa Aprender a Convivir en la competencia social infantil
Ana Justicia Arráez, M.ª Carmen Pichardo, Fernando Justicia
Abstract
640 | PDF Downloads
647 PDF (Español (España)) Downloads
1099
PDF
PDF (Español (España))
Can Attitudes toward Statistics and Statistics Anxiety Explain Students' Performance? // ¿Pueden las actitudes hacia la estadística y la ansiedad estadística explicar el rendimiento de los estudiantes?
Albert Sesé, Rafael Jiménez, Juan José Montaño, Alfonso Palmer
Abstract
2060 | PDF Downloads
1364 PDF (Español (España)) Downloads
869
PDF
PDF (Español (España))
When Adolescents with High Self-Concept Lose their Engagement in School // Cuando se pierde la motivación escolar de los adolescentes con mejor autoconcepto
Feliciano H. Veiga, Fernando García, Johnmarshall Reeve, Kathryn Wentzel, Oscar Garcia
Abstract
3056 | PDF Downloads
1294 PDF (Español (España)) Downloads
1195
PDF
PDF (Español (España))
Interpersonal Value Profiles and Analysis to Adolescent Behavior and Social Attitudes // Perfiles de valores interpersonales y análisis de conductas y actitudes sociales de adolescentes
José Jesús Gázquez Linares, María del Carmen Pérez-Fuentes, José Juan Carrión Martínez, Antonio Luque de la Rosa, Mª del Mar Molero Jurado
Abstract
1312 | PDF Downloads
693 PDF (Español (España)) Downloads
2362
PDF
PDF (Español (España))
Design and Validation of the Cooperative Learning Application Scale (CLAS)
Cristina Atxurra, Lourdes Villardón-Gallego, Esther Calvete
Abstract
3903 | PDF Downloads
3374 PDF (Español (España)) Downloads
4321
PDF
PDF (Español (España))
Prediction of Autonomy Support, Psychological Mediators and Academic Motivation on Basic Competences in Adolescent Students // Predicción del soporte de autonomía, los mediadores psicológicos y la motivación académica sobre las competencias básic
Juan Antonio Moreno, María Ruiz, José Antonio Vera
Abstract
932 | PDF Downloads
667 PDF (Español (España)) Downloads
962
PDF
PDF (Español (España))
Music Academic Performance: Effect of Intrinsic Motivation and Critical Thinking
Jaime Leon, Juan Luis Núñez, Zuleica Ruiz-Alfonso, Beatriz Bordón
Abstract
1543 | PDF Downloads
1928 PDF (Español (España)) Downloads
1852
PDF
PDF (Español (España))
×
Modal Header