Led argiztapenari buruzko hausnarketa artean Dario Urzayk sortutako Behatzailearen sabela (Arreta-atalasea) (Afterimages) (2011) artelanaren zaharberritze-prozesuaren azterketa eta honek eragindako ikerketa- eta sorkuntza-prozesua
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Jabier Martínez López
Resumen
Testu honetan, lehenik, aztertzen ditugu arte-erakusketetan artelanak led teknologiarekin argiztatzeari buruzko hainbat ikerlan. Agerian uzten dugu, artearen esparruan, argiztapen mota hau gero eta gehiago erabiltzen dela, dituen iraunkortasunagatik, eraginkortasun teknikoagatik eta jasangarritasunagatik, argiztapen goria ordezkatuz. Jarraian, Bilboko Arte Eder Museoaren kontserbazio eta zaharberritze sailak garatu duen Dario Urzayren Behatzailearen sabela (Arreta-atalasea) (Afterimages) (2011) zaharberritze-prozesua nabarmentzen da eta kritikoki aztertzen dugu. Azkenik, konklusio gisa, azterketa honen ondorioz hasitako ikerketa/sorkuntza prozesua aurkezten eta azaltzen dugu.
Cómo citar
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
MUSEOGRAFIA, CONSERVACION Y RESTAURACION DE OBRAS DE ARTE, ILUMINACION LED, INVESTIGACION Y CREACION EN ARTE, URZAY, DARIO (1958-)
Benítez, Anto J., Daniel Vázquez Moliní & Antonio Álvarez Fernández. 2016. “Iluminar obras de arte mejorando la conservación: Proyecto Zeus”. Opción 32(7) 196-214. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=31048480013
Berns, Roy S. 2010. “Designing white-light LED lighting for the display of art: A feasibility study”. Color Research & Application 36(5): 324-34. https://doi.org/10.1002/col.20633
Bhattacharjee, Amrita & Swati Pal. 2021. “Preferred illumination level by the viewers for displaying paintings in exhibition space”. Journal of Optics 50: 289-98. https://doi.org/10.1007/s12596-021-00690-2
Dang, Rui, Huijiao Tan, Nan Wang, Gang Liu, Fenghui Zhang & Xiangyang Song. 2020. “Raman spectroscopy-based method for evaluating LED illumination-induced damage to pigments in high-light-sensitivity art”. Applied Optics 59(15): 4599-605. https://www.osapublishing.org/ao/abstract.cfm?uri=ao-59-15-4599
Durmus, Dorukalp. 2021. “Characterizing color quality, damage to artwork, and light intensity of multi-primary LEDs for museums”. Heritage 4(1): 188-197. https://doi.org/10.3390/heritage4010011
Felip Miralles, Francisco Felip, and & Julia Galán Serrano. (2015). “La revitalización del espacio público desde la comunicación y la práctica creativa neomedial: Nuevos lenguajes para el diálogo entre el ciudadano y el entorno urbano”. Arte y Políticas de Identidad 12: 63-82. https://doi.org/10.6018/236071
Furió Vita, Dolores. 2020. “Atmósferas lumínicas: La luz como materia prima en las prácticas artísticas del siglo XXI”. Cinema & Território 5: 65-73. https://doi.org/10.34640/52020CTDFVATM
Furlanetto, Andrea. 2018. “L'utilizzo del LED nell'illuminazione museale: Considerazioni critiche e prospettive future”. Tesia, Università degli Studi di Padova. http://tesi.cab.unipd.it/59700/1/Furlanetto_Andrea_1106512.pdf
Gambaro, Gabriele. 2020. “La spazialità del colore nell’opera di James Turrell: Una prospettiva ecologica sul carattere cromatico della luce”. Itinera 19: 127-45. https://doi.org/10.13130/2039-9251/13885
ICOM (International Council of Museums). 2008. “Terminología para definir la conservación del patrimonio cultural tangible: Resolución que se presentará a los miembros del ICOM-CC durante la XV Conferencia Trianual, Nueva Delhi, 22-26 de septiembre”. https://ge-iic.com/files/Cartasydocumentos/2008_Terminologia_ICOM.pdf
Jo, Soomin, Soo Ryeon Ryu, Wonhyeong Jang, Oh-Sun Kwon, Boa Rhee, Young Eun Lee, Dongmin Kim, Jungsik Kim & Kwanwoo Shin. 2019. “LED illumination-induced fading of traditional Korean pigments”. Journal of Cultural Heritage 37: 129-36. https://doi.org/10.1016/j.culher.2018.11.005
Kerman, Sjoukje. 2011. “A thesis on LEDs for museum exhibition purposes”. Tesia, Reinwardt Academie, Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. http://www.olino.org/blog/us/wp-content/uploads/2011/09/A-Vision-on-LED.pdf
Massa, Sandro, Luca Papi & Roberta Sidera. 2010. “Sicurezza, conservazione e valorizzazione dei BBCC: un'opera di Caravaggio nel museo di Carpineto Romano”. Archeomatica 1(2): 12-5. https://doi.org/10.48258/arc.v1i2.156
Maza, Sabrina, Julieta Dávila Feinstein & Martín Raúl Eckmeyer. 2016. “Musicar: Otra forma de vivir la música”. In II Jornadas Estudiantiles de Investigación en Disciplinas Artísticas y Proyectuales (JEIDAP): 6 y 7 de octubre. http://sedici.unlp.edu.ar/bitstream/handle/10915/57562/Documento_completo.pdf-PDFA.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Meucci, Marco, Marco Seminara, Fabio Tarani, Cristiano Riminesi & Jacopo Catani. (2021). “Visible light communications through diffusive illumination of sculptures in a real museum”. Journal of Sensor and Actuator Networks 10(3): 45. https://doi.org/10.3390/jsan10030045
Nilo Gatica, Andrea Cecilia & Elizabeth Stephens Contreras. 2019. “Puesta en valor del monumento sepulcral monseñor Rafael Valentín Valdivieso”. In XX Encuentro Iberoamericano de Valorización y Gestión de Cementerios Patrimoniales: Los cementerios como recurso cultural, educativo y turístico: Málaga (España), 11 al 16 de noviembre de 2019, coord. por Francisco José Rodríguez Marín. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/7952235.pdf
Petrulis, Andrius, Pranciskus Vitta, Jurga Bagdzevičienė, Jūratė Senvaitienė & Rimantas Vaicekauskas. 2016. “Restoration of the photochemically degraded watercolour pigments using a LED based light source”, Optics for Solar Energy JW4A-3. https://www.osapublishing.org/abstract.cfm?uri=ose-2016-JW4A.3
Ponce Moran, Mario Enrique. 2017. “Diseño de un sistema de control de iluminación mediante dispositivos de ahorro energético en la iglesia San Lorenzo de Jipijapa”. Lizentziatura-tesia, Univ. Estatal del Sur de Manabí. https://repositorio.unesum.edu.ec/handle/53000/997
Revelo Morales, Nataly Lucia. 2018. “Comparación técnica y perceptiva de la iluminación de una obra pictórica con luz led y luz halógena”. Introducción, Adrián Muros Alcojor. AulaCD Universitat Politècnica de Catalunya. https://upcommons.upc.edu/bitstream/handle/2117/115229/12-18%20AULA%20CD.pdf
Ruiz Diaz, Liliana, Ross D. Uthoff, Rachel N. Ulanch, Kaitlyn E. Williams, Nathan Saxton & R. John Koshel. 2017. “Solid-state lighting for high-valued artwork”. Optical Society of America Technical Digest SM3B.5. https://doi.org/10.1364/SSL.2017.SM3B.5
Saltos Toala, Valeria Katherine. 2017. “Implementación de un sistema de control de iluminación led mediante la tecnología de microcontroladores en la Capilla Cristo del Consuelo del cantón Jipijapa”. Lizentziatura-tesia, Univ. Estatal del Sur de Manabi. https://repositorio.unesum.edu.ec/handle/53000/1007
Sattin, Mara. 2018. “L’illuminazione museale: Effetti sul degrado e sulla fruizione delle opere d’arte; Il caso della Pinacoteca Manfrediniana di Venezia”. Lizentziatura-tesia, Università Ca'Foscari di Venezia. http://hdl.handle.net/10579/13316
Silva Fino, Michel. 2020. “Un sistema de análisis espectral permite optimizar la iluminación de obras de arte y patrimonio cultural”. PH 28(100): 15-7. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7467817
Solís-Zara, Susana. 2016. “El museo vacío”. Tesia, Univ. de Sevilla. https://idus.us.es/handle/11441/39190
Van Adrichem, Federica & Maarten van Bommel. 2017. “Retouching without touching: Creating the illusion of recoloured furniture through light projection”. In Material imitation and imitation materials in furniture and conservation: Proceedings Thirteenth International Symposium on Wood and Furniture Conservation, Miko Vasques Dias, ed., 33-48. https://www.ebenist.org/wp-content/uploads/2017/11/Adrichem_LR.pdf
Viénot, Françoise, Guillaume Coron & Bertrand Lavédrine. 2011. “LEDs as a tool to enhance faded colours of museums artefacts”. Journal of Cultural Heritage 12(4): 431-40. https://doi.org/10.1016/j.culher.2011.03.007
Zhai, Qiu-Yue, Ming Ronnier Luo & Xiang Yang Liu. 2015. “The impact of illuminance and colour temperature on viewing fine art paintings under LED lighting”. Lighting Research & Technology 47(7): 795-809. https://doi.org/10.1177/1477153514541832
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-CompartirIgual 4.0.
Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.