(Re) think about the history of our school since the experience and subjectivity of the students
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Published
15-12-2019
Raúl A. Barba-Martín
Miriam Sonlleva Velasco
Abstract
(Re) think about the history of our school since the experience and subjectivity of the students
How to Cite
Barba-Martín, R. A. ., & Sonlleva Velasco, M. . (2019). (Re) think about the history of our school since the experience and subjectivity of the students. Cabás. International Journal on Historical-Educational Heritage, (22), 1–5. https://doi.org/10.35072/CABAS.2019.59.18.002 (Original work published December 21, 2023)
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
student, Life history
References
Agulló, M. C. (2010). La voz y la palabra de los tesoros vivos: fuentes orales y recuperación del patrimonio histórico-educativo inmaterial. Educatio Siglo XXI, 28(2), 157-178
Escolano Benito, A. (2011). Más allá del espasmo del presente: la escuela como memoria. História da Educação, 15 (33), 10-30.
Escolano Benito, A. (2018). El giro afectivo en la historia de la formación humana. Memoria de la escuela y emociones. Historia y Memoria de la Educación, 7, 391-422.
Goodson, I.F., & Hargreavs, A. (Eds.) (1996). Teachers´professional lives. London: The Falmer Press.
Huberman, M. (1993). The lives of teachers. New York: Teachers College.
Nóvoa, A. (Ed.) (1992). Vidas de Professores. Oporto: Porto Editora.
Suárez Pazos, M., & Membiela Iglesia, P. (2014). Los recuerdos escolares en la investigación biográfico-narrativa. En M.H. Menna Barreto & A. Bolívar (Eds.), La investigación (auto)biográfica en Educación (pp. 193-220). Granada: Universidad de Granada.
Escolano Benito, A. (2011). Más allá del espasmo del presente: la escuela como memoria. História da Educação, 15 (33), 10-30.
Escolano Benito, A. (2018). El giro afectivo en la historia de la formación humana. Memoria de la escuela y emociones. Historia y Memoria de la Educación, 7, 391-422.
Goodson, I.F., & Hargreavs, A. (Eds.) (1996). Teachers´professional lives. London: The Falmer Press.
Huberman, M. (1993). The lives of teachers. New York: Teachers College.
Nóvoa, A. (Ed.) (1992). Vidas de Professores. Oporto: Porto Editora.
Suárez Pazos, M., & Membiela Iglesia, P. (2014). Los recuerdos escolares en la investigación biográfico-narrativa. En M.H. Menna Barreto & A. Bolívar (Eds.), La investigación (auto)biográfica en Educación (pp. 193-220). Granada: Universidad de Granada.
Section
Monographic
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Open Access
Cabás provides immediate free access to its content on the principle of making research freely available to the public, which encourages greater global knowledge sharing.
Cabás provides unrestricted access to all its content from the moment of publication in this electronic edition.
The publication is free of charge for the authors.