Las XII Jornadas Científicas de la SEPHE, bajo el título "Territorio, Patrimonio, Escuela y Desarrollo sostenible", tendrán lugar en Teruel del 16 al 18 junio de 2026
Aldizkariari buruz
Cabásek Ikerketa-artikuluak, saiakuntza bibliografikoak, museo-esperientziak, aipamenak eta bestelako kolaborazioak argitaratzen ditu Hezkuntza eta Historia Ondarea aztertu, babestu eta zabaltzeko hainbat arlori buruz.
Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat.
Cabás izaera zientifikoko argitalpen finkatua da, eta haren helburu nagusia da ikerketen, azterlanen, lanen eta abarren emaitzak zabaltzea Hezkuntza eta Historia Ondarearen esparruan.
Aldizkariaren helburua kalitatezko artikulu zientifikoak argitaratzea da, ondare historiko-hezitzailearen azterketarekin, hedapenarekin eta balioespenarekin lotutako ikerketak, azterlanak, gogoetak eta esperientziak erakusteko. Era berean, Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat. Aldizkaria plurala da, eta ikasketa historiko-hezitzaileak lantzeko gai eta ikuspegi desberdinak biltzen ditu. Beste ekarpen batzuk ere egin nahi ditugu, ez erabat historikoak, baizik eta ondare-hezkuntzarekin eta ondare horren erabilera didaktikoekin lotuagoak daudenak.
Cabás Hezkuntza Ondare Historikoa Aztertzeko Espainiako Elkartearen adierazpen zientifikoko organoa da. 2023ko abendura arte, Kantabriako Gobernuaren Polanco Eskolako Baliabide, Interpretazio eta Ikasketa Zentroak argitaratu du. 2024tik aurrera UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzuak argitaratzen du (Leioa, Bizkaia), Kantabriako Gobernuaren, Hezkuntza eta Historia Ondarea Aztertzeko Espainiako Elkartearen (aldizkariaren edizio-kostuak bere gain hartzen dituena) eta UPV/EHUko Hezkuntzaren Museoaren laguntzarekin. Aldizkariak, halaber, Espainiako Estatuko eta beste herrialde batzuetako hezkuntzaren museo pedagogiko edo historiakoetatik datozen artikuluak eta esperientziak argitaratzen ditu, museo horien prestakuntza-jarduerak eta horietan garatzen diren proiektuak agerian uzten dituzten lanekin.
Sarbide irekiaren adierazpena
Cabás sarbide irekiko aldizkaria da, eta horrek esan nahi du eduki guztia doan eskura daitekeela erabiltzailearentzat edo haren erakundearentzat. Erabiltzaileek artikuluen testu osoak irakurri, deskargatu, kopiatu, banatu, inprimatu, bilatu edo estekatu ditzakete, edo legezko beste edozein helburutarako erabili, argitaratzaileari edo egileari aldez aurretik baimenik eskatu gabe, betiere irabazi-asmorik gabe.Aldizkari hau Creative Commons Aitortu-EzKomertziala-EzEratorriak 4.0 Nazioarteko lizentzia baten mende dago. Cabás aldizkariak ez du tasarik kobratzen lanak bidaltzeagatik, ezta bere artikuluak argitaratzeagatik kuotarik ere.
Elkarreragingarritasun-politika
Aldizkariak OAI-PMH interfaze bat eskaintzen du (Open Archives Initiative - La for Metadata Harvesting), beste atari eta informazio-zerbitzu batzuk argitaratutako edukien metadatuetara sartu ahal izateko. Interfaze hori https://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/oai helbidean dago eskuragarri.
Artxibatzea eta zaintza digitala
Segurtasun-kopia anitz eta bertsionatuen ohiko prozedurez gain, aldizkariaren edukia Euskal Herriko Unibertsitatearen gordailu instituzionalean errepikatzen da (Dspace, https://duraspace.org/dspace /). Aldizkariko dokumentu digital guztiak, ADDI biltegian daudenak (https://addi.ehu.es/handle/10810/66978), epe luzera zaintzeko helburuarekin, haien iraunkortasuna bermatzeko oinarrizko neurriak hartzen dira, hala nola: backupak, euskarri magnetikoetan biltegiratzea, formatuak seguruagoak bihurtzea, artxiboen osotasuna egiaztatzea, haien ustelkeria saihesteko, formatu edo software zaharkituak migratzea eta babes digitaleko metadatuak.
Egungo zenbakia
Zenbaki osoa
Monografikoa
Presentation of the Special Issue: The School on Display: the Role of Educational Exhibitions in the Development of the School Market between the 19th and 20th Centuries
Page 8-15
World Exhibitions and Educational Nation-Building. French Teacher Delegations to Paris in 1867
Page 16-32
Nationalism and Centralism: Keys to Understanding the First Spanish Educational Exhibition (Madrid, 1882)
Page 33-55
School Renaissance through School Exhibitions. The Case of the 9th Italian Pedagogical Congress and the 1874 School Exhibition
Page 56-69
“ITALIARRAK EGITEA” ITALIAR ESKOLA ERAKUSKETAREN BIDEZ: ESKOLA ETA IRAKASKUNTZA OBJEKTUAK ITALIA BATUKO LEHEN ERAKUSKETA NAZIONAL NAGUSIETATIK
Page 70-83
“Something new!” The Presentation of Didactic Objects for Teaching Natural Sciences at School during the World Exhibitions of the 19th Century
Page 84-100
Exhibiting, Disseminating, Promoting, and Circulating School Objects, Symbols, and Artefacts
Page 101-120
Hispanic Education and Cultural Heritage at the 1888 Barcelona Universal Exposition: a University Perspective
Page 121-137
A Slow Construction Project: Nineteenth Century School Architecture through Universal Expositions
Page 138-152
Artikuluak
Vincular la escuela y el museo desde un programa de intervención educativa
Page 154-177
Drawings and Writings by Children and Young People from Wartime in Europe. Inclusion in the UNESCO World Documentary Heritage Register 2025 and the IRAND Research Network
Page 178-214
La educación de las niñas en el franquismo: la construcción de la feminidad a través de la educación del hogar
Page 215-235
La represión franquista contra el profesorado de secundaria en Huelva
Page 236-249
Del magisterio franquista a la renovación pedagógica: el caso de la maestra Atilana Fraile
Page 250-270
- Zk.34 (2025)
- Zk.33 (2025)
- Zk.32 (2024)
- Zk.31 (2024)
- Zk.30 (2023)
- Zk.29 (2023)
- Zk.28 (2022)
- Zk.27 (2022)
- Zk.26 (2021)
- Zk.25 (2021)
- Zk.24 (2020)
- Zk.23 (2020)
- Zk.22 (2019)
- Zk.21 (2019)
- Zk.20 (2018)
- Zk.19 (2018)
- Zk.18 (2017)
- Zk.17 (2017)
- Zk.16 (2016)
- Zk.15 (2016)
- Zk.14 (2015)
- Zk.13 (2015)
- Zk.12 (2014)
- Zk.11 (2014)
- Zk.10 (2013)
- Zk.09 (2013)
- Zk.08 (2012)
- Zk.07 (2012)
- Zk.06 (2011)
- Zk.05 (2011)
- Zk.04 (2010)
- Zk.03 (2010)
- Zk.02 (2009)
- Zk.01 (2009)