Aldizkariari buruz

Cabásek Ikerketa-artikuluak, saiakuntza bibliografikoak, museo-esperientziak, aipamenak eta bestelako kolaborazioak argitaratzen ditu Hezkuntza eta Historia Ondarea aztertu, babestu eta zabaltzeko hainbat arlori buruz.

Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat.

Cabás izaera zientifikoko argitalpen finkatua da, eta haren helburu nagusia da ikerketen, azterlanen, lanen eta abarren emaitzak zabaltzea Hezkuntza eta Historia Ondarearen esparruan.

Aldizkariaren helburua kalitatezko artikulu zientifikoak argitaratzea da, ondare historiko-hezitzailearen azterketarekin, hedapenarekin eta balioespenarekin lotutako ikerketak, azterlanak, gogoetak eta esperientziak erakusteko. Era berean, Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat. Aldizkaria plurala da, eta ikasketa historiko-hezitzaileak lantzeko gai eta ikuspegi desberdinak biltzen ditu. Beste ekarpen batzuk ere egin nahi ditugu, ez erabat historikoak, baizik eta ondare-hezkuntzarekin eta ondare horren erabilera didaktikoekin lotuagoak daudenak.

Cabás Hezkuntza Ondare Historikoa Aztertzeko Espainiako Elkartearen adierazpen zientifikoko organoa da. 2023ko abendura arte, Kantabriako Gobernuaren Polanco Eskolako Baliabide, Interpretazio eta Ikasketa Zentroak argitaratu du. 2024tik aurrera UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzuak argitaratzen du, Kantabriako Gobernuaren, Hezkuntza eta Historia Ondarea Aztertzeko Espainiako Elkartearen eta UPV/EHUko Hezkuntza Museoaren laguntzarekin. Aldizkariak, halaber, Espainiako Estatuko eta beste herrialde batzuetako hezkuntzaren museo pedagogiko edo historiakoetatik datozen artikuluak eta esperientziak argitaratzen ditu, museo horien prestakuntza-jarduerak eta horietan garatzen diren proiektuak agerian uzten dituzten lanekin.

Sarbide irekiaren adierazpena

Cabás sarbide irekiko aldizkaria da, eta horrek esan nahi du eduki guztia doan eskura daitekeela erabiltzailearentzat edo haren erakundearentzat. Erabiltzaileek artikuluen testu osoak irakurri, deskargatu, kopiatu, banatu, inprimatu, bilatu edo estekatu ditzakete, edo legezko beste edozein helburutarako erabili, argitaratzaileari edo egileari aldez aurretik baimenik eskatu gabe, betiere irabazi-asmorik gabe.
Aldizkari hau Creative Commons Aitortu-EzKomertziala-EzEratorriak 4.0 Nazioarteko lizentzia baten mende dago. Cabás aldizkariak ez du tasarik kobratzen lanak bidaltzeagatik, ezta bere artikuluak argitaratzeagatik kuotarik ere.

Elkarreragingarritasun-politika

Aldizkariak OAI-PMH interfaze bat eskaintzen du (Open Archives Initiative - La for Metadata Harvesting), beste atari eta informazio-zerbitzu batzuk argitaratutako edukien metadatuetara sartu ahal izateko. Interfaze hori https://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/oai helbidean dago eskuragarri.

Artxibatzea eta zaintza digitala

Segurtasun-kopia anitz eta bertsionatuen ohiko prozedurez gain, aldizkariaren edukia Euskal Herriko Unibertsitatearen gordailu instituzionalean errepikatzen da (Dspace, https://duraspace.org/dspace /). Aldizkariko dokumentu digital guztiak, ADDI biltegian daudenak (https://addi.ehu.es/handle/10810/66978), epe luzera zaintzeko helburuarekin, haien iraunkortasuna bermatzeko oinarrizko neurriak hartzen dira, hala nola: backupak, euskarri magnetikoetan biltegiratzea, formatuak seguruagoak bihurtzea, artxiboen osotasuna egiaztatzea, haien ustelkeria saihesteko, formatu edo software zaharkituak migratzea eta babes digitaleko metadatuak.


Egungo zenbakia

Argitaratua: 2023-12-21

Artikuluak

El patrimonio fotográfico del Boletín de la Junta Nacional contra el Analfabetismo (1951-1962)

Pedro Luis Moreno Martínez, Dolores Carrillo Gallego
Abstract 60 | Cabas3001 (Español) Downloads 74

Page 1-17

La “señal”, un objeto de la escuela disciplinada y de la pedagogía del silencio

Pauli Dávila Balsera, Luis M. Naya Garmendia
Abstract 69 | Cabas3002 (Español) Downloads 89

Page 19-36

Cartografía de las Memorias Escolares del Museo de la Educación de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU)

Irati Amunarriz Iruretagoiena, Peio Manterola Pavo, Aintzane Rodríguez Poza
Abstract 37 | Cabas3003 (Español) Downloads 27

Page 37-54

La experiencia museística del patrimonio del IES Isabel la Católica de Madrid

Encarnación Martínez Alfaro, Carmen Masip Hidalgo
Abstract 34 | Cabas3004 (Español) Downloads 42

Page 55-74

Los cuadernos escolares del Museo de la Educación de la UPV/EHU. Una fuente primaria para el estudio de la educación en el País Vasco durante el franquismo

Peio Manterola Pavo, Irati Amunarriz Iruretagoiena, Aintzane Rodríguez Poza
Abstract 41 | Cabas3005 (Español) Downloads 28

Page 75-98

¿Viejos edificios para nuevas infancias? el devenir de una escuela centenaria en Rosario, Argentina

María Claudina Blanc, Daniela Cattaneo, María Silvia Serra
Abstract 29 | Cabas3006 (Español) Downloads 26

Page 99-116

Enseñanza Primaria en el altofranquismo educativo (1936-1970): los Niveles de Adquisiciones de 1964

Antonio D. Galera Pérez
Abstract 22 | Cabas3007 (Español) Downloads 26

Page 117-144

El patrimonio histórico educativo del Instituto Columela de Cádiz desde el enfoque de la conservación y restauración

Francisco José Medina Pérez , María Dolores Ruiz de Lacanal Ruiz-Mateos
Abstract 41 | Cabas3010 (Español) Downloads 19

Page 181-196

Esperientziak

Un proyecto de recuperación del patrimonio educativo desde el territorio. Las antiguas escuelas en la comarca del Maestrazgo

Estefanía Monforte García, Sofía Sánchez Giménez
Abstract 38 | Cabas3011 (Español) Downloads 39

Page 197-214

Eskola-kontaketa

Nuestro abuelo: historia de un maestro y practicante público (1923-1994)

Luis Antonio Serna Cabeza , Pablo Serna Cabeza
Abstract 40 | Cabas3012 (Español) Downloads 18

Page 215-218

Historiadun argazkiak

Asilo de Nuestra Señora del Rosario Castro Urdiales (Cantabria)

Victoria Cabieces Ibarrondo
Abstract 28 | Cabas3013 (Español) Downloads 18

Page 219-224

Hezkuntza eta Historia Ondarearen Zentroak

Museu d'història de l´'escola. Universitat de València

Alejandro Mayordomo Pérez
Abstract 20 | Cabas3014 (Español) Downloads 20

Page 225-230

Liburuen berri

La Modernización de la Enseñanza tras la Ley General de Educación. Contextos y experiencias

Carlos San Millán Gallarín
Abstract 24 | Cabas3015 (Español) Downloads 31

Page 231-236