Optimizing the adaptation of higher dance education to higher education evaluation protocols

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Published 2015-07-13
Alicia Gómez Linares
Carmen Giménez Morte

Abstract

This article presents the design and initial results of a research that extends to 2016 and aims to optimize the adaptation of dance in higher education to the evaluation procedures of the higher education at the Spanish universities, pursuing the consonance with the quality standards of the European Higher Education Area (EHEA). In this first phase of the research, 2014-2015, a legislative approach to dance studies together with the identification of the different profiles of teachers have been done.

How to Cite

Gómez Linares, Alicia, and Carmen Giménez Morte. 2015. “Optimizing the Adaptation of Higher Dance Education to Higher Education Evaluation Protocols”. AusArt 3 (1). https://doi.org/10.1387/ausart.14428.
Abstract 861 | PDF (Español (España)) Downloads 584

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Keywords

DANCE IN HIGHER EDUCATION, ARTS IN HIGHER EDUCATION, EVALUATION, QUALITY IN EDUCATION, EHEA

References
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Real Decreto 303/2010, de 15 de marzo, por el que se establecen los requisitos mínimos de los centros que impartan enseñanzas artísticas reguladas en la ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (BOE núm. 86 de 9 de abril)

Real Decreto 85/2007, de 26 de enero, por el que se fijan los aspectos básicos del currículo de las enseñanzas profesionales de danza reguladas por la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación (BOE núm. 38 de 13 febrero)
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