Ikerketa-sorkuntza arte eszenikoetan Paradigma transmititzailearen kritika
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Laburpena
Ikerketa performatiboa praktika artistikoaren bidezko ikerketa modu bat da, arte eszenikoen kasuan, ezagutzak eratzeko eta zabaltzeko garrantzi berezia duten diskurtsoak sortzeko eta ekoizteko prozesuak gidatzen dituena. Teoria espliziturik ezean, irakaskuntza-tradizioa diziplina artistiko horien esparruan ezagutzaren transmisioan oinarritzen zen, historiografiak, kritika espezializatuak edo publikoaren estimuak onartutako eta legitimatutako lanen errepertorio kanoniko batetik ateratako poetika eta egiteko moduetara joz. Hala ere, errepertorioa zenbait testuinguru eta garai historikotan irizpide aldakorretan oinarritutako zenbait objektu artistiko identifikatzen eta pribilejiatzen dituen arbitrariotasun soziokultural baten emaitza den modu berean, objektu artistiko horien pedagogia oinarritu zuen komunikazio ereduak, halaber, ez zuen ikasleari ezagutzaren eta praktika artistiko autonomoaren eraikuntzarako beharrezkoak diren trebetasunak eta tresnak eskaintzeko hezkuntzaren teoria kritiko bat.
Nola aipatu
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
IKERKETA-SORKUNTZA, ARTE ESZENIKOAK, DIZIPLINARTEKOTASUNA, KOMUNIKAZIOA
Bal, Mieke. (2002) 2009. Conceptos viajeros en las humanidades: Una guía de viaje. Traducción, Yaiza Hernández Velázquez. Murcia: Cendeac
Bal, Mieke. 2003. «Esencialismo visual y el objeto de los estudios visuales». Revista de Estudios Visuales 2: 11-49. Pub. orig. en Journal of Visual Culture 2(1). https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/5242699.pdf
Barthes, Roland. 1984. Le bruissement de la langue. Paris: Editions du Seuil
Biggs, Michael & Henrik Karlsson, eds. 2011. The Routledge companion to research in the arts. In collaboration with Stiftelsen Riksbankens Jubileumsfond, Stockholm, www.rj.se. New York: Routledge
Boggino, Norberto & Kristin Rosekrans. 2007. Investigación-acción: Reflexión crítica sobre la práctica educativa; Orientaciones prácticas y experiencias. Sevilla: Trillas
Borgdorff, Henk. 2009. «Artistic research within the fields of science (Sensuous Knowledge 06). Bergen, Bergen National Academy of the Arts». https://www.researchcatalogue.net/profile/download-media?work=129692&file=129693
Bramford, Anne. 2005. The impact of the arts in education: A global perspective on research. Münster: Waxmann
Brea Cobo, José Luis, coord. 2005. «Informe del Grupo Arte y Visualidad». Comisión de Humanidades de la Fecyt. Inédito
Bresler, Liora, ed. 2007. International handbook of research in arts education. New York: Springer
Code, Lorraine. 1991. What can she know? Feminist epistemology and the construction of knowledge. Ithaca NY: Cornell University
Denzin, Norman K. 1997. «Ethnographic poetics and narratives of the self». En Interpretive ethnography: Ethnographic practices for the 21st Century. Thousand Oaks CA: Sage. https://doi.org/10.4135/9781452243672
Fabbri, Paolo. (1979) 1995. «Campo de maniobras didácticas». Traducción O. Moraña. En Educación y comunicación, José Luis Rodríguez Illera, comp. Barcelona: Paidós. Pub. orig. con el tít.: «Champ de manoeuvres didactiques». 7
Hernández Hernández, Fernando. 2006. «Campos, temas y metodologías para la investigación relacionada con las artes». En Bases para un debate sobre investigación científica, coord. por Fernando Hernández, María del Carmen Gómez Muntané & Héctor Pérez López, 9-49. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia
Hernández Hernández, Fernando. coord. 1998. Llibre blanc de la recerca de la Facultat de Belles Arts. Barcelona: Universitat de Barcelona
Lorente Bilbao, José Ignacio. 2015. «Investigación-acción y aprendizaje basado en proyectos en las enseñanzas de postgrado en artes escénicas». RIDU Revista d'Innovació Docent Universitària 7: 97-115. https://doi.org/10.1344/RIDU2015.7.10
Manning, Brian & Erin Massumi. 2014. Thought in the act: Passages in the ecology of experience. Minneapolis MN: Unniversity of Minnesota
NCAD (National College of Art & Design). 2005. Readings for a symposium on research in and through art and design practice, National College of Art and Design Dublin, 22 April. Dublin: NCAD
Pardo Torío, José Luis. 2011. «Crear de la nada». En Estética de lo peor: De las ventajas e inconvenientes del arte para la vida, 17-40. Madrid: Pasos Perdidos
Rancière, Jacques. (1987) 2007. El maestro ignorante: Cinco lecciones sobre la emancipación intelectual. Traducción, Claudia Fagaburu. Buenos Aires: Libros del Zorzal
Rancière, Jacques. (2000) 2014. Estética y política: El reparto político de lo sensible. Traducido por Mónica Padró. Buenos Aires: Prometeo
Rancière, Jacques. (2008) 2010. El espectador emancipado. Traducción, Ariel Dillon. Buenos Aires: Manantial
Sullivan, Graeme. 2004. Art practice as reasearch: Inquiry in the visual arts. Thousand Oaks CA: Sage
Van Manem, Max. 2003. Investigación educativa y experiencia vivida: Ciencia humana para una pedagogía de la acción y la sensibilidad. Barcelona: Idea Books
Verwoert, Jan et al. 2011. En torno a la investigación artística: Pensar y enseñar arte; Entre la práctica y la especulación teórica. Barcelona: Museu d'Art Contemporani de Barcelona
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Aitortu-PartekatuBerdin 4.0 Nazioartekoa (CC BY-SA 4.0)
Honakoak egin ditzakezu:
- Partekatu — partekatu, kopiatu eta birbanatu edozein bitarteko edo formatutan
- Moldatu — nahasi, eraldatu eta horretan oinarrituz sortu
- edozein xedetarako, baita merkataritza-xedeetarako ere.
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.eu