Auditory architecture and sonorous space

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 2016-02-25
Emilio Varela Froján

Abstract

Architecture has always been sensitive to the issue of noise, to the acoustic comfort conditions in buildings, isolation. Therefore, it has been sensitive to the airborne sound and impact in order to avoid high levels of noise pollution. All regulated by an increasing regulations of the control of decibels. However, there is an sensitivity —which it is reasoned here—, to design forms that somehow consider the sounds of their immediate environment. Architects try to think of spaces that allow the best conditions for both communication and listening, and they create architectures in favor of the comfort of the body and the perception of the senses.

How to Cite

Varela Froján, Emilio. 2016. “Auditory Architecture and Sonorous Space”. AusArt 3 (2). https://doi.org/10.1387/ausart.15946.
Abstract 4112 | PDF (Español (España)) Downloads 4635

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

ARCHITECTURE, NOISE, SPACE, SOUND AND SILENCE

References
Boesiger, Willy. 1980. Le Corbusier. Traducción castellana de Lucy Nussbaum. Barcelona: Gustavo Gil

Boesiger, Willy & Hans Girsberger. 1987. Le Corbusier 1910-65. Traducción de Juan-Eduardo Cirlot. Barcelona: Gustavo Gili

Frampton, Kenneth. 1981. Historia crítica de la arquitectura moderna. Versión castellana de Esteve Riambau i Sauri, y de la puesta al día Aquiles González Reventós & Mª Luisa Aguado. Barcelona: Gustavo Gili

Gigon, Annette & Mike Guyer. 2000. «1989-2000: The variegated minimal [Minimalismo multicolor]. Editores y directores, Richard C. Levene & Fernando Márquez Cecilia. Madrid: El Croquis

Giurgola, Romaldo. 1980. Louis I. Kahn. Barcelona: Gustavo Gili

Hejduk, John. (1992) 2010. «El arquitecto que dibujaba ángeles: Entrevista con John Hejduk». Por David Shapiro; traducción Araceli Maira. Minerva 14. https://n9.cl/vc8gp6

Holl, Steven. (1994) 2011. Cuestiones de percepción: Fenomenología de la arquitectura. Traducción, Moisés Puente. Barcelona: Gustavo Gili

Oteiza, Jorge. (1963) 1983. Quousque tandem...! Ensayo de interpretación estética del alma vasca, su origen en el cromlech neolítico y su restablecimiento por el arte contemporáneo. San Sebastián: Hórdago

Zuaznabar Uzkudun, Gillermo. 2006. Piedra en el paisaje. Exposición nov. 2005-mayo 2006. Alzuza: Fundación Museo Jorge Oteiza
Section
Articles

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.