Aesthetics and cultural industry Mechanistic drifts of majority illustration
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Abstract
This article is about T.W. Adorno's thoughts ellaborated in the mid 20th Century dealing with the industry of culture and its implications in the modern world. Essentially, the intention is to articulate an updated view of the German intellectual about certain subject matters related to culture in the capitalist society, and ultimately boldly criticize its mechanicist and corporate degradation.
How to Cite
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
AESTHETICS, INDUSTRY OF CULTURE, MECHANICISM, CORPORATE DEGRADATION, ADORNO, THEODOR W. (1903-1969)
Adorno, Theodor W. (1970) 1980. Teoría estética. Versión castellana de Fernando Riaza, revisada por Francisco Pérez Gutiérrez. Madrid: Taurus
Benjamin, Walter (1936) 2003. La obra de Arte en la época de la reproductibilidad técnica. Traducción de Andrés E. Weikert. Ciudad de México: Itaca
Cassirer, Ernst. (1932) 1973. Filosofía de la ilustración. Versión española de Eugenio Imaz. Ciudad de México: Fondo de Cultura Económica
Castoriadis, Cornelius. 1997. El avance de la insignificancia: Encrucijadas del laberinto IV. Traducción de Alberto Bixio. Buenos Aires: Eudeba
Kaufmann, Walter. 1968. Hegel. Traducción de Víctor Sánchez de Zavala. Madrid: Alianza
Mayos Solsona, Goncal. 2004. Ilustración y Romanticismo. Barcelona: Herder
Todorov, Tzevetan. 2008. El miedo a los bárbaros: Más allá del choque de civilizaciones. Traducción de Noemí Sobregués. Barcelona: Galaxia Gutenberg

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- for any purpose, even commercially.