The didactic activities of the Centro de Recursos, Investigación y Estudios de la Escuela (CRIEME) from Polanco, Cantabria

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 15-12-2022
José Miguel Saiz Gómez

Abstract

The Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela (CRIEME) of Polanco, in addition to dedicating itself to the recovery and registration of school heritage, places special emphasis on its dissemination and on the use of its exhibitions and projects as a didactic tool. The center is especially aimed at students from the Autonomous Community of Cantabria and most of the ac-tivities are aimed at this type of public. The CRIEME, in addition to developing educational work in the center itself, opens its doors to collaborate in others, mainly in educational centers in the community. We believe that the work of sensitization and awareness in the care and respect of our heritage in the smallest will be a guarantee for its conservation in the future and a value in the formation of the following generations.

How to Cite

Saiz Gómez, J. M. (2022). The didactic activities of the Centro de Recursos, Investigación y Estudios de la Escuela (CRIEME) from Polanco, Cantabria. Cabás. International Journal on Historical-Educational Heritage, (28), 39–58. https://doi.org/10.35072/CABAS.2022.55.87.005 (Original work published December 21, 2023)
Abstract 122 | Cabas2804 (Español) Downloads 16

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

CRIEME, educational heritage, school museum, dynamization, diffusion, history of education, Polanco, Cantabria

References
Legislación
Orden EDU/48/2005, de 5 de agosto, por la que se regula la estructura, organización y funcionamiento del Centro de Recursos, Interpretación y Estudios en materia educativa. Boletín Oficial de Cantabria, 157, de 17 de agosto de 2005. https://boc.cantabria.es/bo-ces/verAnuncioAction.do?idAnuBlob=85766
Resolución de 22 de noviembre de 2016 por la que se establece el procedimiento para que los centros educativos públicos de Cantabria puedan solicitar su acreditación como centros históricos de la Comunidad Autónoma de Cantabria. Boletín Oficial de Cantabria, 30, de 30 de noviembre de 2016. https://boc.cantabria.es/boces/verAnuncioAction.do?idAnuBlob=306596

Páginas WEB
CRIEME (http://revista.muesca.es)
Revista Cabás (http://revista.muesca.es)

Artículos
Chacón, A. M. y Saiz, J. M. (2009). “La construcción de una cultura del patrimonio histórico educativo”. En Museos pedagógicos: la memoria recuperada. Museo Pedagógico de Aragón, Huesca, octubre 2008, pp. 411-423.
Saiz, J. M. y Chacón, A. M., (2009). “Dinamización de las fuentes orales en educación”. Cabás. (2), pp. 151-163. https://doi.org/10.35072/CABAS.2009.12.44.022
Saiz, J. M. (2016). “Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela (CRIEME)”. En Álvarez Domínguez, P. (coord.), Los Museos Pedagógicos en España: entre la memoria y la crea-tividad. Trea / Editorial Universidad de Sevilla, pp. 73-84.
Saiz, J. M. (2021). “A modo de prólogo: Cabás. Experiencia en el nacimiento y evolución de una revista”. En Saiz Gómez, J. M. (coord.), El patrimonio histórico educativo: memorias de ayer y reflexiones de hoy, pp. 11-25.
El_patrimonio_historico_educativo__memorias_de_ayer_y_reflexiones_de_hoy.pdf (muesca.es)
Section
Monographic

Most read articles by the same author(s)