La escuela nacional de Villovela de Pirón (Segovia)
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Published
15-12-2020
Rosa Ortiz de Santos
Abstract
La escuela nacional de Villovela de Pirón (Segovia)
How to Cite
Ortiz de Santos, R. . (2020). La escuela nacional de Villovela de Pirón (Segovia). Cabás. International Journal on Historical-Educational Heritage, (24), 160–171. https://doi.org/10.35072/CABAS.2020.67.57.001 (Original work published December 21, 2023)
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
Villovela de Pirón, School
References
Archivo de la Diputación de Provincial de Segovia [ADPSg], Caja 4790/8: Solicitud de la Socie-dad de Amigos de la Escuela Nacional de Villovela de Pirón (1928).
Archivo General de la Administración [AGA], Educación, 31/17888, Expediente 26: Expediente personal de Valentín Diego Sanz, maestro de primera enseñanza.
Archivo General de la Administración [AGA], Educación, 32/09904, Expediente 31: Expediente de titulación del maestro de primera enseñanza Martín Callejo Fernández.
Archivo General de la Administración [AGA], Educación, 32/12927, Expediente 11: Expediente de Depuración de Martín Callejo Fernández (1937).
Archivo Territorial de la Junta de Castilla y León [ATJCYL], ES-CYL-03.06-40001-EDU-2: Ex-pediente de Basilia Adrados Salinas.
Archivo Territorial de la Junta de Castilla y León [ATJCYL], ES-CYL-03.06-40001-EDU-66: Expediente de Valentín de Diego Sanz.
Dueñas de, C., y Grimau, L. (2009). De las sombras a la luz. La educación en Segovia (1900-1931). Madrid: Talasa.
Escolano, A. (2006). Historia Ilustrada de la escuela en España. Dos siglos de perspectiva histó-rica. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
Lázaro, E. (1975). Historia de las construcciones escolares en España. Revista de Educación, (240), 114-126.
Miguel, P. (2018). Escobar de Polendos, tradición, turismo rural y huevos fritos. El Adelantado de Segovia. Recuperado de https://goo.gl/VF7KNA
Pérez, E. J. (2004). Cien años de construcciones escolares públicas en la provincia de Segovia. Documento inédito en CD.
Rodríguez, A. (2009). Metodología para el análisis de la fotografía histórica. Espacio, Tiempo y Forma, 21, 19-35.
Vega, S. (2005). De la esperanza a la persecución. La represión franquista en la provincia de Segovia. Barcelona: Crítica.
Archivo General de la Administración [AGA], Educación, 31/17888, Expediente 26: Expediente personal de Valentín Diego Sanz, maestro de primera enseñanza.
Archivo General de la Administración [AGA], Educación, 32/09904, Expediente 31: Expediente de titulación del maestro de primera enseñanza Martín Callejo Fernández.
Archivo General de la Administración [AGA], Educación, 32/12927, Expediente 11: Expediente de Depuración de Martín Callejo Fernández (1937).
Archivo Territorial de la Junta de Castilla y León [ATJCYL], ES-CYL-03.06-40001-EDU-2: Ex-pediente de Basilia Adrados Salinas.
Archivo Territorial de la Junta de Castilla y León [ATJCYL], ES-CYL-03.06-40001-EDU-66: Expediente de Valentín de Diego Sanz.
Dueñas de, C., y Grimau, L. (2009). De las sombras a la luz. La educación en Segovia (1900-1931). Madrid: Talasa.
Escolano, A. (2006). Historia Ilustrada de la escuela en España. Dos siglos de perspectiva histó-rica. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.
Lázaro, E. (1975). Historia de las construcciones escolares en España. Revista de Educación, (240), 114-126.
Miguel, P. (2018). Escobar de Polendos, tradición, turismo rural y huevos fritos. El Adelantado de Segovia. Recuperado de https://goo.gl/VF7KNA
Pérez, E. J. (2004). Cien años de construcciones escolares públicas en la provincia de Segovia. Documento inédito en CD.
Rodríguez, A. (2009). Metodología para el análisis de la fotografía histórica. Espacio, Tiempo y Forma, 21, 19-35.
Vega, S. (2005). De la esperanza a la persecución. La represión franquista en la provincia de Segovia. Barcelona: Crítica.
Issue
Section
School Story
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Open Access
Cabás provides immediate free access to its content on the principle of making research freely available to the public, which encourages greater global knowledge sharing.
Cabás provides unrestricted access to all its content from the moment of publication in this electronic edition.
The publication is free of charge for the authors.