The dissemination and interpretation of Cultural Heritage and historical-educational as a subject of study at the Center for Permanent Training of the University of Seville

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 15-06-2010
Pablo Álvarez Domínguez

Abstract

This text Collects the result of an educational experience organized by the Andalusian Pedagogical Museum and developed last May 2010 at the Permanent Training Center of the University of Se- ville, in order to promote a theoretical-practical reflection linked to the new educational and dis- semination possibilities of cultural and historical-educational heritage that can be deployed in the museum field, in order to facilitate their study, understanding and assessment.

How to Cite

Álvarez Domínguez, P. (2010). The dissemination and interpretation of Cultural Heritage and historical-educational as a subject of study at the Center for Permanent Training of the University of Seville. Cabás. International Journal on Historical-Educational Heritage, (03), 98–105. https://doi.org/10.35072/CABAS.2010.21.57.001 (Original work published December 21, 2023)
Abstract 58 | Cabas0308 (Español) Downloads 13

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

Pedagogical Museum, Andalusia, Dissemination, revitalization, historical heritage

References
ÁLVAREZ DOMÍNGUEZ, Pablo (dir.) (2009): Pedagogía Museística: didáctica, vir tualidad y difusión del patrimonio histórico-educativo. Sevilla: Vicerrectorado de Rela ciones Institucionales. Universidad de Sevilla. A3D Edición Digital.
CARREÑO, Miriam (2007): Museología y museografía de la educación. En, ESCOLANO BENITO, Agustín (ed.): La cultura material de la escuela. En el centena de la Junta para la Ampliación de Estudios 1907-2007. Berlanga de Duero, Soria: CEINCE, pp. 91-110.
ESCOLANO BENITO, Agustín (ed.). La cultura material de la escuela. En el centen rio de la Junta para la Ampliación de Estudios 1907-2007. Berlanga de Duero, Soria: CEINCE.
GARCÍA GUTIÉRREZ, Teresa (2009): Prólogo. En ÁLVAREZ DOMÍNGUEZ, Pab (dir.): Pedagogía Museística: didáctica, virtualidad y difusión del patrimonio histórico educativo. Sevilla: Vicerrectorado de Relaciones Institucionales. Universidad de Sevill A3D Edición Digital, pp. 1-2.
MONTENEGRO VALENZUELA, Jacinto (2005). La utilización didáctica del museo Hacia una educación integral. Zaragoza: Egido Editorial.
PASTOR HOMS, M. Inmaculada (2004). Pedagogía museística: nuevas perspectivas tendencias actuales. Barcelona: Ariel.
RUÍZ BERRIO, Julio (ed.) (2010): El patrimonio histórico-educativo. Su conservació y estudio. Madrid: Biblioteca Nueva.
SANTACANA MESTRE, Joan y SERRAT ANTOLÍ, Nùria (coord.) (2005): Museo- grafía didáctica. Barcelona: Ariel.
Section
Experiences

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>