The dissemination and interpretation of Cultural Heritage and historical-educational as a subject of study at the Center for Permanent Training of the University of Seville
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Abstract
This text Collects the result of an educational experience organized by the Andalusian Pedagogical Museum and developed last May 2010 at the Permanent Training Center of the University of Se- ville, in order to promote a theoretical-practical reflection linked to the new educational and dis- semination possibilities of cultural and historical-educational heritage that can be deployed in the museum field, in order to facilitate their study, understanding and assessment.
How to Cite
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Pedagogical Museum, Andalusia, Dissemination, revitalization, historical heritage
CARREÑO, Miriam (2007): Museología y museografía de la educación. En, ESCOLANO BENITO, Agustín (ed.): La cultura material de la escuela. En el centena de la Junta para la Ampliación de Estudios 1907-2007. Berlanga de Duero, Soria: CEINCE, pp. 91-110.
ESCOLANO BENITO, Agustín (ed.). La cultura material de la escuela. En el centen rio de la Junta para la Ampliación de Estudios 1907-2007. Berlanga de Duero, Soria: CEINCE.
GARCÍA GUTIÉRREZ, Teresa (2009): Prólogo. En ÁLVAREZ DOMÍNGUEZ, Pab (dir.): Pedagogía Museística: didáctica, virtualidad y difusión del patrimonio histórico educativo. Sevilla: Vicerrectorado de Relaciones Institucionales. Universidad de Sevill A3D Edición Digital, pp. 1-2.
MONTENEGRO VALENZUELA, Jacinto (2005). La utilización didáctica del museo Hacia una educación integral. Zaragoza: Egido Editorial.
PASTOR HOMS, M. Inmaculada (2004). Pedagogía museística: nuevas perspectivas tendencias actuales. Barcelona: Ariel.
RUÍZ BERRIO, Julio (ed.) (2010): El patrimonio histórico-educativo. Su conservació y estudio. Madrid: Biblioteca Nueva.
SANTACANA MESTRE, Joan y SERRAT ANTOLÍ, Nùria (coord.) (2005): Museo- grafía didáctica. Barcelona: Ariel.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Open Access
Cabás provides immediate free access to its content on the principle of making research freely available to the public, which encourages greater global knowledge sharing.
Cabás provides unrestricted access to all its content from the moment of publication in this electronic edition.
The publication is free of charge for the authors.