Techno, repetition and work

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 2016-02-25
Sara Díez Rasines

Abstract

In contemporary techno music there is a search for new temporal listening categories. The anti-formalism / non-formalism of the endless and extremely heavy flow of notes clashes with the apparent simplicity of the mechanical loop-like repetitions. However, beneath this apparent antagonism is a common striving for a discourse that transcends the narrative modes, the linearity and the teleology of the traditional musical discourse, that relinquishes the reference to the whole in favour of the present moment by means of a systematic work with short repetitions that focus the discourse on the repeated fragment, thus setting it apart from the whole it belongs to.

How to Cite

Díez Rasines, Sara. 2016. “Techno, Repetition and Work”. AusArt 3 (2). https://doi.org/10.1387/ausart.15944.
Abstract 1242 | PDF (Español (España)) Downloads 4257

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

TECHNO, REPETITION, WORK, DETROIT, DIFFERENCE

References
Blánquez, Javier & Omar Morera, coords. 2002. Loops: Una historia de la música electrónica. Barcelona: Mondadori

Booza, Jason & Kurt Metzger. 2004. «On some socioeconomic aspects of Detroit». En Shrinking cities: Arbeitsmaterialien [Working papers]. III: Detroit, 44-49. Berlin: Büro Philipp Oswalt. http://www.shrinkingcities.com/fileadmin/shrink/downloads/pdfs/WPBand_III_Detroit.pdf

Cage, John. (1958) 1961. «Composition as process». En Silence: Lectures and writings by John Cage, 18-55. Middletown: Wesleyan University

Deleuze, Gilles. (1969) 2005. Lógica del sentido. Prólogo y traducción de Miguel Morey. Barcelona: Paidós

Deleuze, Gilles. (1968) 2009. Diferencia y repetición. Traducción, María Silvia Delpy & Hugo Beccacece. Buenos Aires: Amorrortu

Deleuze, Gilles & Félix Guattari. (1972) 2009. El anti Edipo: Capitalismo y esquizofrenia. Traducción de Francisco Monge. Barcelona: Paidós

Derrida, Jacques (1972) 1994. Márgenes de la filosofía. Traducción Carmen González Martín. Madrid: Cátedra

Gamella, Juan Francisco & Arturo Alvarez Roldán. 1999. Las rutas del éxtasis: Drogas de síntesis y nuevas culturas juveniles. Barcelona: Ariel

Hugo, Daniel. 2015. «Mika Vainio and Actress talk about erradicating techno». Entrevista con los músicos Actress y Mika Vainio en MaerzMusik (Berlin). Electronic Beats. 14 abril. http://www.electronicbeats.net/mika-vainio-and-actress-talk-about-eradicating-techno/

Kierkegaard, Sören. (1843) 2009. La repetición. Traductor Demetrio Gutiérrez Rivero. Madrid: Alianza

Kyrou, Ariel. 2006. Techno rebelde: Un siglo de músicas electrónicas. Trad., Manuel Martínez Forega. Madrid: Traficantes de Sueños

Lang, Bernhard. 2004. «Revolver: Re-volutionary loop-usage with Lutoslawsky, Dobrowolsky, Sikorsky, Schimansky and Haubenstock-Ramati». Conferencia leída en Varsovia. http://members.chello.at/bernhard.lang/publikationen/revolver_03_hompage.pdf

Lásen Díaz, Amparo. 2000. «A contratiempo: Un estudio de las temporalidades juveniles». Política y Sociedad 39(3): 723-735

Nacenta Bisquert, Lluís. 2014. «A la escucha de la repetición musical». Tesis Univ. Pompeu Fabra

Nancy, Jean-Luc. 2003. «Ascoltando». Introducción a Escucha: Una historia del oído melómano de Peter Szendy; traductor José María Pinto, 11-16. Barcelona: Paidós

Reynolds, Simon. (1998) 2014. Energy flash: Un viaje a través de la música rave y la cultura de baile. Begoña Martínez, Gabriel Cereceda & Silvia Guiu, trads. Barcelona: Contra

Urresti, Marcelo. 1994. «La discoteca como sistema de exclusión». En La cultura de la noche la vida nocturna de los jóvenes de Buenos Aires, Mario Margulis et al., 129-170. Buenos Aires: Espasa Hoy
Section
Articles

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.