Langile bat gehiago

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Publicado 30-12-2019
Igor Rezola Iztueta

Resumen

XXI. mendean gauden arren, artista bohemioaren irudiak indarrean darrai. Figura horrek gaurkotasuna badu, ez da artearen esparrutik kanpoko begiradaren emaitza bakarrik, baizik eta esparru bertatik elikatu delako ere bada. Idealizatutako artistaren figura horrek erakargarri izaten jarraitzen du uste bikoitz batetan medio. Batetik, pentsatzen da artista izatea badela, behar materialei muzin egin eta autoerrealizazioaren bidean, askatasun indibiduala lortzearen pareko zerbait. Eta bestetik, sinisten da, gizarte kapitalista batean, aukera hori badela, konformagaitzatasuna eta jarrera antagoniko batetik abiatuta, aparteko bizimodu bat eraiki edo balizko 'antimundu' batetan kokatzeko modua. Uste bikoitz hau okerrekoa da ordea. Urrun geratzen da artista bohemioaren mitoa gaur artistak bizi duen errealitatetik. 

Cómo citar

Rezola Iztueta, Igor. 2019. «Langile Bat Gehiago». AusArt 7 (2). https://doi.org/10.1387/ausart.21121.
Abstract 238 | PDF (Euskara) Downloads 212

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References
Berardi, Franco ['Bifo']. 2003a. La fábrica de la infelicidad: Nuevas formas de trabajo y movimiento global. Itzulpena eta oharrak, Manuel Aguilar Hendrickson & Patricia Amigot Leatxe. Madril: Traficantes de Sueños

Berardi, Franco ['Bifo']. 2003b. "¿Qué significa hoy autonomía?". Itzulpena italieratik, Manuel Aguilar Hendrickson.

Bourdieu, Pierre. 1995. Las reglas del arte: Génesis y estructura del campo literario. Itzulpena, Thomas Kauf. Bartzelona: Anagrama

Brea, José Luis. 2008. El tercer umbral. Estatuto de las prácticas artísticas en la era del capitalismo cultural. Murtzia: Cendeac

Corsani, Antonella. 2007. "Los fabricantes de espectáculos del empleo discontinuo". In Producta 50: Una introducción a algunas de las relaciones que se dan entre la cultura y la economía, itzulpena Rosa Nogués. Bartzelona: YProductions

Espejo Arce, Bea. 2016. "¿De qué viven los artistas?". El Cultural, uztailak 18. www.elcultural.com/noticias/arte/De-que-viven-los-artistas/9565

Florida, Richard. 2010. La clase creativa: La transformación de la cultura del trabajo y el ocio en el siglo XXI. Itzulpena, Montserrat Asensio. Bartzelona: Paidós

http://www.republicart.net/disc/realpublicspaces/berardi01_es.pdf

Lipovetsky, Gilles & Jean Serroy. 2010. La cultura-mundo: Respuesta a una sociedad desorientada. Itzulpena, Antonio-Prometeo Moya. Bartzelona: Anagrama

Lorey, Isabell. 2008. "Gubernamentalidad y precarización de sí: Sobre la normalización de los productores y las productoras culturales". In Producción cultural y prácticas instituyentes: Líneas de ruptura en la práctica institucional, Boris Buden et al.; itzulpena, Marcelo Expósito et al. Madril: Traficantes de Sueños

Marín García, Teresa. 2017. «(A)topia(s): Una indagación artística sobre malestares deslocalizados y estrategias de invisibilidad». ANIAV Revista de Investigación en Artes Visuales 1(1): 59-71. https://doi.org/10.4995/aniav.2017.7824

Ptqk [Pérez Fernández], María. 2008. "Be creative under-class! Mitos, paradojas y estrategias de la economía del talento". Ypsite.net. www.mariaptqk.net/be-creative/

Rowan, Jaron. 2010a. Emprendizajes en cultura: Discursos, instituciones y contradicciones de la empresarialidad cultural. Madril: Traficantes de Sueños

Rowan, Jaron. 2010b. "Jaron Rowan". Jordi Oliverasen elkarhizketa, Nativa.cat, irailak 8. www.nativa.cat/2010/09/entrevista-jaron-rowan/

Ruido Pidre, María. 2017. "Saber, hacer, comprender". Aula Oberta#7, hitzaldia CCCBn. Vimeo bideoa, 1:47:15. https://www.cccb.org/es/multimedia/videos/maria-ruido-aula-oberta7/226094

Tokumitsu, Miya & Jacobin Mag. 2014. "En el nombre del amor". Itzulpena, @suripantarosa & @inwit. Diagonalperiodico.net, maiatzak 4. www.diagonalperiodico.net/la-plaza/22753-nada-lubrica-mejor-la-explotacion-convencer-trabajadores-estan-haciendo-lo-aman.html

Von Osten, Marion. 2008. "Salidas incalculables". In Producción cultural y prácticas instituyentes: Líneas de ruptura en la práctica institucional, Boris Buden et al.; itzulpena, Marcelo Expósito et al. Madril: Traficantes de Sueños

Zafra Alcaraz, Remedios. 2017. El entusiasmo: Precariedad y trabajo creativo en la era digital. Bartzelona: Anagrama
Sección
Artículos