Langile bat gehiago
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Resumen
XXI. mendean gauden arren, artista bohemioaren irudiak indarrean darrai. Figura horrek gaurkotasuna badu, ez da artearen esparrutik kanpoko begiradaren emaitza bakarrik, baizik eta esparru bertatik elikatu delako ere bada. Idealizatutako artistaren figura horrek erakargarri izaten jarraitzen du uste bikoitz batetan medio. Batetik, pentsatzen da artista izatea badela, behar materialei muzin egin eta autoerrealizazioaren bidean, askatasun indibiduala lortzearen pareko zerbait. Eta bestetik, sinisten da, gizarte kapitalista batean, aukera hori badela, konformagaitzatasuna eta jarrera antagoniko batetik abiatuta, aparteko bizimodu bat eraiki edo balizko 'antimundu' batetan kokatzeko modua. Uste bikoitz hau okerrekoa da ordea. Urrun geratzen da artista bohemioaren mitoa gaur artistak bizi duen errealitatetik.
Cómo citar
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Berardi, Franco ['Bifo']. 2003b. "¿Qué significa hoy autonomía?". Itzulpena italieratik, Manuel Aguilar Hendrickson.
Bourdieu, Pierre. 1995. Las reglas del arte: Génesis y estructura del campo literario. Itzulpena, Thomas Kauf. Bartzelona: Anagrama
Brea, José Luis. 2008. El tercer umbral. Estatuto de las prácticas artísticas en la era del capitalismo cultural. Murtzia: Cendeac
Corsani, Antonella. 2007. "Los fabricantes de espectáculos del empleo discontinuo". In Producta 50: Una introducción a algunas de las relaciones que se dan entre la cultura y la economía, itzulpena Rosa Nogués. Bartzelona: YProductions
Espejo Arce, Bea. 2016. "¿De qué viven los artistas?". El Cultural, uztailak 18. www.elcultural.com/noticias/arte/De-que-viven-los-artistas/9565
Florida, Richard. 2010. La clase creativa: La transformación de la cultura del trabajo y el ocio en el siglo XXI. Itzulpena, Montserrat Asensio. Bartzelona: Paidós
http://www.republicart.net/disc/realpublicspaces/berardi01_es.pdf
Lipovetsky, Gilles & Jean Serroy. 2010. La cultura-mundo: Respuesta a una sociedad desorientada. Itzulpena, Antonio-Prometeo Moya. Bartzelona: Anagrama
Lorey, Isabell. 2008. "Gubernamentalidad y precarización de sí: Sobre la normalización de los productores y las productoras culturales". In Producción cultural y prácticas instituyentes: Líneas de ruptura en la práctica institucional, Boris Buden et al.; itzulpena, Marcelo Expósito et al. Madril: Traficantes de Sueños
Marín García, Teresa. 2017. «(A)topia(s): Una indagación artística sobre malestares deslocalizados y estrategias de invisibilidad». ANIAV Revista de Investigación en Artes Visuales 1(1): 59-71. https://doi.org/10.4995/aniav.2017.7824
Ptqk [Pérez Fernández], María. 2008. "Be creative under-class! Mitos, paradojas y estrategias de la economía del talento". Ypsite.net. www.mariaptqk.net/be-creative/
Rowan, Jaron. 2010a. Emprendizajes en cultura: Discursos, instituciones y contradicciones de la empresarialidad cultural. Madril: Traficantes de Sueños
Rowan, Jaron. 2010b. "Jaron Rowan". Jordi Oliverasen elkarhizketa, Nativa.cat, irailak 8. www.nativa.cat/2010/09/entrevista-jaron-rowan/
Ruido Pidre, María. 2017. "Saber, hacer, comprender". Aula Oberta#7, hitzaldia CCCBn. Vimeo bideoa, 1:47:15. https://www.cccb.org/es/multimedia/videos/maria-ruido-aula-oberta7/226094
Tokumitsu, Miya & Jacobin Mag. 2014. "En el nombre del amor". Itzulpena, @suripantarosa & @inwit. Diagonalperiodico.net, maiatzak 4. www.diagonalperiodico.net/la-plaza/22753-nada-lubrica-mejor-la-explotacion-convencer-trabajadores-estan-haciendo-lo-aman.html
Von Osten, Marion. 2008. "Salidas incalculables". In Producción cultural y prácticas instituyentes: Líneas de ruptura en la práctica institucional, Boris Buden et al.; itzulpena, Marcelo Expósito et al. Madril: Traficantes de Sueños
Zafra Alcaraz, Remedios. 2017. El entusiasmo: Precariedad y trabajo creativo en la era digital. Bartzelona: Anagrama
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-CompartirIgual 4.0.
Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.