Las XII Jornadas Científicas de la SEPHE, bajo el título "Territorio, Patrimonio, Escuela y Desarrollo sostenible", tendrán lugar en Teruel del 16 al 18 junio de 2026
Aldizkariari buruz
Cabásek Ikerketa-artikuluak, saiakuntza bibliografikoak, museo-esperientziak, aipamenak eta bestelako kolaborazioak argitaratzen ditu Hezkuntza eta Historia Ondarea aztertu, babestu eta zabaltzeko hainbat arlori buruz.
Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat.
Cabás izaera zientifikoko argitalpen finkatua da, eta haren helburu nagusia da ikerketen, azterlanen, lanen eta abarren emaitzak zabaltzea Hezkuntza eta Historia Ondarearen esparruan.
Aldizkariaren helburua kalitatezko artikulu zientifikoak argitaratzea da, ondare historiko-hezitzailearen azterketarekin, hedapenarekin eta balioespenarekin lotutako ikerketak, azterlanak, gogoetak eta esperientziak erakusteko. Era berean, Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat. Aldizkaria plurala da, eta ikasketa historiko-hezitzaileak lantzeko gai eta ikuspegi desberdinak biltzen ditu. Beste ekarpen batzuk ere egin nahi ditugu, ez erabat historikoak, baizik eta ondare-hezkuntzarekin eta ondare horren erabilera didaktikoekin lotuagoak daudenak.
Cabás Hezkuntza Ondare Historikoa Aztertzeko Espainiako Elkartearen adierazpen zientifikoko organoa da. 2023ko abendura arte, Kantabriako Gobernuaren Polanco Eskolako Baliabide, Interpretazio eta Ikasketa Zentroak argitaratu du. 2024tik aurrera UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzuak argitaratzen du (Leioa, Bizkaia), Kantabriako Gobernuaren, Hezkuntza eta Historia Ondarea Aztertzeko Espainiako Elkartearen (aldizkariaren edizio-kostuak bere gain hartzen dituena) eta UPV/EHUko Hezkuntzaren Museoaren laguntzarekin. Aldizkariak, halaber, Espainiako Estatuko eta beste herrialde batzuetako hezkuntzaren museo pedagogiko edo historiakoetatik datozen artikuluak eta esperientziak argitaratzen ditu, museo horien prestakuntza-jarduerak eta horietan garatzen diren proiektuak agerian uzten dituzten lanekin.
Sarbide irekiaren adierazpena
Cabás sarbide irekiko aldizkaria da, eta horrek esan nahi du eduki guztia doan eskura daitekeela erabiltzailearentzat edo haren erakundearentzat. Erabiltzaileek artikuluen testu osoak irakurri, deskargatu, kopiatu, banatu, inprimatu, bilatu edo estekatu ditzakete, edo legezko beste edozein helburutarako erabili, argitaratzaileari edo egileari aldez aurretik baimenik eskatu gabe, betiere irabazi-asmorik gabe.Aldizkari hau Creative Commons Aitortu-EzKomertziala-EzEratorriak 4.0 Nazioarteko lizentzia baten mende dago. Cabás aldizkariak ez du tasarik kobratzen lanak bidaltzeagatik, ezta bere artikuluak argitaratzeagatik kuotarik ere.
Elkarreragingarritasun-politika
Aldizkariak OAI-PMH interfaze bat eskaintzen du (Open Archives Initiative - La for Metadata Harvesting), beste atari eta informazio-zerbitzu batzuk argitaratutako edukien metadatuetara sartu ahal izateko. Interfaze hori https://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/oai helbidean dago eskuragarri.
Artxibatzea eta zaintza digitala
Segurtasun-kopia anitz eta bertsionatuen ohiko prozedurez gain, aldizkariaren edukia Euskal Herriko Unibertsitatearen gordailu instituzionalean errepikatzen da (Dspace, https://duraspace.org/dspace /). Aldizkariko dokumentu digital guztiak, ADDI biltegian daudenak (https://addi.ehu.es/handle/10810/66978), epe luzera zaintzeko helburuarekin, haien iraunkortasuna bermatzeko oinarrizko neurriak hartzen dira, hala nola: backupak, euskarri magnetikoetan biltegiratzea, formatuak seguruagoak bihurtzea, artxiboen osotasuna egiaztatzea, haien ustelkeria saihesteko, formatu edo software zaharkituak migratzea eta babes digitaleko metadatuak.
Egungo zenbakia
Artikuluak
La inclusión en los museos pedagógicos, accesibilidad y diseño universal
Page 6-22
Facebook y el "Patrimonio Infinito” de la escuela
Page 23-42
Retratos del pasado: las fotografías de los estudiantes en las memorias escolares
Page 43-70
Rituales escolares y prácticas de salud de una comunidad rural mexicana, 1920-1940
Page 71-84
La importancia de la cultura inmaterial de la escuela: historias orales y recuerdos escolares de mayores jubilados
Page 85-99
L’Istituto "Archimede" di Roma per la produzione di materiale scientifico-didattico nazionale
Page 100-120
Investigaciones internacionales sobre material didáctico: Gattegno y la presentación de las regletas de Cuisenaire en España
Page 121-140
El origen y destino de los gabinetes científicos en las Escuelas de Artes y Oficios: el caso de la Escuela de Arte de Almería
Page 141-165
Malagako itsu, gor-mutu eta anormalen institutuan itsuen hezkuntzarako baliabide didaktikoak
Page 166-188
La revista Instrucción Primaria y la Semana Pedagogica de San Sebastián durante la Segunda Republica
Page 189-203
La escuela y su imagen: las aulas de primeras letras en diversas obras de arte (siglos XVI y XVII).
Page 204-221
Hezkuntza eta Historia Ondarearen Zentroak
El Australian National Museum of Education (ANME). Treinta años reivindicando el patrimonio histórico-educativo en Australia
Page 223-233
Liburuen berri
liburuaren berrikuspena Calvo Gómez, J. A., Sánchez-Sánchez, D., & Sánchez Hernández, J. A. (coord.) (2024). El patrimonio cultural inmaterial. Recursos para la investigación, gestión y regulación jurídica. Valencia: Tirant Humanidades.
Page 235-239
- Zk.33 (2025)
- Zk.32 (2024)
- Zk.31 (2024)
- Zk.30 (2023)
- Zk.29 (2023)
- Zk.28 (2022)
- Zk.27 (2022)
- Zk.26 (2021)
- Zk.25 (2021)
- Zk.24 (2020)
- Zk.23 (2020)
- Zk.22 (2019)
- Zk.21 (2019)
- Zk.20 (2018)
- Zk.19 (2018)
- Zk.18 (2017)
- Zk.17 (2017)
- Zk.16 (2016)
- Zk.15 (2016)
- Zk.14 (2015)
- Zk.13 (2015)
- Zk.12 (2014)
- Zk.11 (2014)
- Zk.10 (2013)
- Zk.09 (2013)
- Zk.08 (2012)
- Zk.07 (2012)
- Zk.06 (2011)
- Zk.05 (2011)
- Zk.04 (2010)
- Zk.03 (2010)
- Zk.02 (2009)
- Zk.01 (2009)