Aldizkariari buruz

Cabásek Ikerketa-artikuluak, saiakuntza bibliografikoak, museo-esperientziak, aipamenak eta bestelako kolaborazioak argitaratzen ditu Hezkuntza eta Historia Ondarea aztertu, babestu eta zabaltzeko hainbat arlori buruz.

Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat.

Cabás izaera zientifikoko argitalpen finkatua da, eta haren helburu nagusia da ikerketen, azterlanen, lanen eta abarren emaitzak zabaltzea Hezkuntza eta Historia Ondarearen esparruan.

Aldizkariaren helburua kalitatezko artikulu zientifikoak argitaratzea da, ondare historiko-hezitzailearen azterketarekin, hedapenarekin eta balioespenarekin lotutako ikerketak, azterlanak, gogoetak eta esperientziak erakusteko. Era berean, Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat. Aldizkaria plurala da, eta ikasketa historiko-hezitzaileak lantzeko gai eta ikuspegi desberdinak biltzen ditu. Beste ekarpen batzuk ere egin nahi ditugu, ez erabat historikoak, baizik eta ondare-hezkuntzarekin eta ondare horren erabilera didaktikoekin lotuagoak daudenak.

Cabás Hezkuntza Ondare Historikoa Aztertzeko Espainiako Elkartearen adierazpen zientifikoko organoa da. 2023ko abendura arte, Kantabriako Gobernuaren Polanco Eskolako Baliabide, Interpretazio eta Ikasketa Zentroak argitaratu du. 2024tik aurrera UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzuak argitaratzen du, Kantabriako Gobernuaren, Hezkuntza eta Historia Ondarea Aztertzeko Espainiako Elkartearen eta UPV/EHUko Hezkuntza Museoaren laguntzarekin. Aldizkariak, halaber, Espainiako Estatuko eta beste herrialde batzuetako hezkuntzaren museo pedagogiko edo historiakoetatik datozen artikuluak eta esperientziak argitaratzen ditu, museo horien prestakuntza-jarduerak eta horietan garatzen diren proiektuak agerian uzten dituzten lanekin.

Sarbide irekiaren adierazpena

Cabás sarbide irekiko aldizkaria da, eta horrek esan nahi du eduki guztia doan eskura daitekeela erabiltzailearentzat edo haren erakundearentzat. Erabiltzaileek artikuluen testu osoak irakurri, deskargatu, kopiatu, banatu, inprimatu, bilatu edo estekatu ditzakete, edo legezko beste edozein helburutarako erabili, argitaratzaileari edo egileari aldez aurretik baimenik eskatu gabe, betiere irabazi-asmorik gabe.
Aldizkari hau Creative Commons Aitortu-EzKomertziala-EzEratorriak 4.0 Nazioarteko lizentzia baten mende dago. Cabás aldizkariak ez du tasarik kobratzen lanak bidaltzeagatik, ezta bere artikuluak argitaratzeagatik kuotarik ere.

Elkarreragingarritasun-politika

Aldizkariak OAI-PMH interfaze bat eskaintzen du (Open Archives Initiative - La for Metadata Harvesting), beste atari eta informazio-zerbitzu batzuk argitaratutako edukien metadatuetara sartu ahal izateko. Interfaze hori https://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/oai helbidean dago eskuragarri.

Artxibatzea eta zaintza digitala

Segurtasun-kopia anitz eta bertsionatuen ohiko prozedurez gain, aldizkariaren edukia Euskal Herriko Unibertsitatearen gordailu instituzionalean errepikatzen da (Dspace, https://duraspace.org/dspace /). Aldizkariko dokumentu digital guztiak, ADDI biltegian daudenak (https://addi.ehu.es/handle/10810/66978), epe luzera zaintzeko helburuarekin, haien iraunkortasuna bermatzeko oinarrizko neurriak hartzen dira, hala nola: backupak, euskarri magnetikoetan biltegiratzea, formatuak seguruagoak bihurtzea, artxiboen osotasuna egiaztatzea, haien ustelkeria saihesteko, formatu edo software zaharkituak migratzea eta babes digitaleko metadatuak.


Egungo zenbakia

Argitaratua: 2024-06-11

Editoriala

Editorial: una nueva etapa para la Revista Cabás. Revista Internacional de Patrimonio Histórico-Educativo

Pauli Dávila Balsera, José Miguel Saiz Gómez; Luis María Naya Garmendia
Abstract 60 | Cabas3100 (Español) Downloads 20

Page 5-7

Monografikoa

La maleta didáctica en educación formal: un recurso versátil para la enseñanza-aprendizaje en el aula

Julia Castell Villanueva, Ana Portela Frontán, Carolina Martín-Piñol
Abstract 70 | Cabas3102 (Español) Downloads 35

Page 12-31

La maleta+lab, un recurso para el aprendizaje de la minería

Meritxell Mañosa
Abstract 58 | Cabas3103 (Español) Downloads 15

Page 32-53

¿Qué esconden las cajas del aula de música?

Anna Berent Palau
Abstract 37 | Cabas3104 (Español) Downloads 15

Page 54-71

La cápsula del tiempo, punto de partida para un aprendizaje competencial

Sonia Medina Salcedo, Maria Mercè Siliceo-Jauset
Abstract 70 | Cabas3105 (Español) Downloads 20

Page 72-109

Una propuesta de diseño de museo escolar para la educación secundaria

Toni Bautista Baños
Abstract 33 | Cabas3107 (Español) Downloads 24

Page 125-147

Una momia en el aula de secundaria. aprender prehistoria y el método hipotético-deductivo a través del caso de ötzi y sus objetos

Nayra Llonch-Molina, Jesús Sauret-Vidal, Clara López-Basanta
Abstract 47 | Cabas3108 (Español) Downloads 25

Page 148-171

"Una mirada al patrimoni": una acción educativa en el museo

Santiago Ponsoda López de Atalaya, Laura Lucas Palacios
Abstract 42 | Cabas3109 (Español) Downloads 22

Page 172-185

Creación de recursos educativos en colaboración con la educación formal: la experiencia del museo de Lleida

Clara López-Basanta, Miquel Sabaté Navarro
Abstract 27 | Cabas3110 (Español) Downloads 12

Page 186-204

El museo viaja a la escuela. Museo itinerante: 100 objetos para hacer historia

Laia Coma Quintana, Tania Martínez Gil, Elur Ulibarrena Herce
Abstract 33 | Cabas3111 (Español) Downloads 21

Page 205-219

Artikuluak

El herbario, testimonio histórico y herramienta educativa

Marie-Anne Châteaureynaud, Marguerite Figeac Monthus, Céline Piot
Abstract 29 | Cabas3112 (Español) Downloads 21

Page 221-231

Esperientziak

Eskola-kontaketa

De los disquetes a la inteligencia artificial

José Miguel Saiz Gómez
Abstract 40 | Cabas3116 (Español) Downloads 15

Page 275-281

Historiadun argazkiak

Escuela Unitaria de Dobres en el invierno de 1986

Roberto González González
Abstract 25 | Cabas3117 (Español) Downloads 13

Page 283-289

Hezkuntza eta Historia Ondarearen Zentroak

La escuela de Castrillo de Valdelomar en Valderredible

Rosa Pérez Quevedo
Abstract 30 | Cabas3118 (Español) Downloads 13

Page 291-300

Liburuen berri