Aldizkariari buruz
Cabásek Ikerketa-artikuluak, saiakuntza bibliografikoak, museo-esperientziak, aipamenak eta bestelako kolaborazioak argitaratzen ditu Hezkuntza eta Historia Ondarea aztertu, babestu eta zabaltzeko hainbat arlori buruz.
Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat.
Cabás izaera zientifikoko argitalpen finkatua da, eta haren helburu nagusia da ikerketen, azterlanen, lanen eta abarren emaitzak zabaltzea Hezkuntza eta Historia Ondarearen esparruan.
Aldizkariaren helburua kalitatezko artikulu zientifikoak argitaratzea da, ondare historiko-hezitzailearen azterketarekin, hedapenarekin eta balioespenarekin lotutako ikerketak, azterlanak, gogoetak eta esperientziak erakusteko. Era berean, Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat. Aldizkaria plurala da, eta ikasketa historiko-hezitzaileak lantzeko gai eta ikuspegi desberdinak biltzen ditu. Beste ekarpen batzuk ere egin nahi ditugu, ez erabat historikoak, baizik eta ondare-hezkuntzarekin eta ondare horren erabilera didaktikoekin lotuagoak daudenak.
Cabás Hezkuntza Ondare Historikoa Aztertzeko Espainiako Elkartearen adierazpen zientifikoko organoa da. 2023ko abendura arte, Kantabriako Gobernuaren Polanco Eskolako Baliabide, Interpretazio eta Ikasketa Zentroak argitaratu du. 2024tik aurrera UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzuak argitaratzen du (Leioa, Bizkaia), Kantabriako Gobernuaren, Hezkuntza eta Historia Ondarea Aztertzeko Espainiako Elkartearen eta UPV/EHUko Hezkuntza Museoaren laguntzarekin. Aldizkariak, halaber, Espainiako Estatuko eta beste herrialde batzuetako hezkuntzaren museo pedagogiko edo historiakoetatik datozen artikuluak eta esperientziak argitaratzen ditu, museo horien prestakuntza-jarduerak eta horietan garatzen diren proiektuak agerian uzten dituzten lanekin.
Sarbide irekiaren adierazpena
Cabás sarbide irekiko aldizkaria da, eta horrek esan nahi du eduki guztia doan eskura daitekeela erabiltzailearentzat edo haren erakundearentzat. Erabiltzaileek artikuluen testu osoak irakurri, deskargatu, kopiatu, banatu, inprimatu, bilatu edo estekatu ditzakete, edo legezko beste edozein helburutarako erabili, argitaratzaileari edo egileari aldez aurretik baimenik eskatu gabe, betiere irabazi-asmorik gabe.Aldizkari hau Creative Commons Aitortu-EzKomertziala-EzEratorriak 4.0 Nazioarteko lizentzia baten mende dago. Cabás aldizkariak ez du tasarik kobratzen lanak bidaltzeagatik, ezta bere artikuluak argitaratzeagatik kuotarik ere.
Elkarreragingarritasun-politika
Aldizkariak OAI-PMH interfaze bat eskaintzen du (Open Archives Initiative - La for Metadata Harvesting), beste atari eta informazio-zerbitzu batzuk argitaratutako edukien metadatuetara sartu ahal izateko. Interfaze hori https://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/oai helbidean dago eskuragarri.
Artxibatzea eta zaintza digitala
Segurtasun-kopia anitz eta bertsionatuen ohiko prozedurez gain, aldizkariaren edukia Euskal Herriko Unibertsitatearen gordailu instituzionalean errepikatzen da (Dspace, https://duraspace.org/dspace /). Aldizkariko dokumentu digital guztiak, ADDI biltegian daudenak (https://addi.ehu.es/handle/10810/66978), epe luzera zaintzeko helburuarekin, haien iraunkortasuna bermatzeko oinarrizko neurriak hartzen dira, hala nola: backupak, euskarri magnetikoetan biltegiratzea, formatuak seguruagoak bihurtzea, artxiboen osotasuna egiaztatzea, haien ustelkeria saihesteko, formatu edo software zaharkituak migratzea eta babes digitaleko metadatuak.
Egungo zenbakia
Zenbaki osoa
Editoriala
Editorial: una nueva etapa para la Revista Cabás. Revista Internacional de Patrimonio Histórico-Educativo
Page 5-7
Monografikoa
PRESENTACIÓN: Didáctica del objeto, maletas pedagógicas y museos escolares: recursos para educación formal
Page 8-11
La maleta didáctica en educación formal: un recurso versátil para la enseñanza-aprendizaje en el aula
Page 12-31
La maleta+lab, un recurso para el aprendizaje de la minería
Page 32-53
¿Qué esconden las cajas del aula de música?
Page 54-71
La cápsula del tiempo, punto de partida para un aprendizaje competencial
Page 72-109
El viaje pedagógico: relato de una experiencia universitaria uniendo la didáctica del objeto y las maletas de aprendizaje
Page 110-124
Una propuesta de diseño de museo escolar para la educación secundaria
Page 125-147
Una momia en el aula de secundaria. aprender prehistoria y el método hipotético-deductivo a través del caso de ötzi y sus objetos
Page 148-171
"Una mirada al patrimoni": una acción educativa en el museo
Page 172-185
Creación de recursos educativos en colaboración con la educación formal: la experiencia del museo de Lleida
Page 186-204
El museo viaja a la escuela. Museo itinerante: 100 objetos para hacer historia
Page 205-219
Artikuluak
El herbario, testimonio histórico y herramienta educativa
Page 221-231
Esperientziak
El patrimonio histórico educativo como fuente para la historia pública de la educación: entre buenas prácticas y nuevas perspectivas. III Congreso Nacional SIPSE (Milán, 14 a 15 de diciembre de 2023)
Page 233-246
La conservación del patrimonio y el arte conventual sevillano a través de una revisión de su representación artística. Desarrollo y aplicación de una experiencia de innovación docente.
Page 247-258
El largo camino hacia la igualdad: una propuesta histórico-educativa en el Museo Complutense de Educación
Page 259-273
Eskola-kontaketa
De los disquetes a la inteligencia artificial
Page 275-281
Historiadun argazkiak
Escuela Unitaria de Dobres en el invierno de 1986
Page 283-289
Hezkuntza eta Historia Ondarearen Zentroak
La escuela de Castrillo de Valdelomar en Valderredible
Page 291-300
Liburuen berri
Pizzigoni, Francesca (2022). Tracce di Patrimonio. Fonti per lo studio della materialità Scolastica nell’Italia del secondo Ottocento. Lecce, Pensa MultiMedia Editore s.r.l.
Page 302-306
El maestro que prometió el mar. Una historia de vida y un film conmovedores
Page 307-311
- Zk.31 (2024)
- Zk.30 (2023)
- Zk.29 (2023)
- Zk.28 (2022)
- Zk.27 (2022)
- Zk.26 (2021)
- Zk.25 (2021)
- Zk.24 (2020)
- Zk.23 (2020)
- Zk.22 (2019)
- Zk.21 (2019)
- Zk.20 (2018)
- Zk.19 (2018)
- Zk.18 (2017)
- Zk.17 (2017)
- Zk.16 (2016)
- Zk.15 (2016)
- Zk.14 (2015)
- Zk.13 (2015)
- Zk.12 (2014)
- Zk.11 (2014)
- Zk.10 (2013)
- Zk.09 (2013)
- Zk.08 (2012)
- Zk.07 (2012)
- Zk.06 (2011)
- Zk.05 (2011)
- Zk.04 (2010)
- Zk.03 (2010)
- Zk.02 (2009)
- Zk.01 (2009)