Paradojas de las prácticas productivas artísticas alternativas en el paradigma del arte contemporáneo
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Laburpena
“Monokultura artistikoa” zalantzan jartzen duten praktika artistiko alternatibo berriek (AusArt 2023) kontraesanak dituzte, paradigma modernoak kapital sinbolikoa duten agenteak gordetzen dituelako (Bourdieu [1979] 1988), arte postmodernoaren paradigma garaikidea (Jameson [2012] 2016) higatzen den bitartean. kanpora ; Adibidez, garaje galeriak (Resch [2015] 2018) modan daude eta ez dira alternatiba merkea. Artearen sistema produktiboaren osagai bakoitzak -komunikazio prozesu gisa ulertuta (Heinich [2001] 2002)- paradoxak ditu:
1, paradoxa permisiboan txertatutako artista errebeldeak (Heinich [2014] 2017);
2, eduki marginal artisticizatuak (Perniola [2015] 2016) estetika exotiko global neokolonialean;
3, merkatu primarioa baino kapital sinboliko eta ekonomiko handiagoa duten bigarren merkatuko artistek –enkanteak– –galeriak–, (Thorton [2008] 2010) merkatu estrategia elitista eta mugatuak (Moles [1971] 1990) probokatzen dituzte izarren artean;
4, publiko ibiltariak (Rodríguez Eguizábal 2001)- ilaran jarriz eta artearen meritu-ondasun gisa definizioa zalantzan jarriz ahalduntzen da.
RFG Study (Madril, 2023) da gure kasuaren azterketa (Díaz-Guardiola 2022).
Nola aipatu
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Alonso Benito, Luis Enrique. 1994. «Consumo e individualismo metodológico: Una perspectiva crítica». Revista Política y Sociedad 16: 111-120. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=154398&orden=1&info=link
Ariño Villarroya, Antonio & Ramón Llopis Goig. 2016. La participació cultural de la joventut 2001-2015. Coord., Ramon Castells Ros & Pau Serracant Melendres; edició, Glòria Lorente Sanz. Barcelona: Generalitat de Catalunya
Ariño Villarroya, Antonio & Ramón Llopis Goig. 2017. Culturas en tránsito: Las prácticas culturales en España en el comienzo del siglo XXI. Madrid: Fundación SGAE
Ariño Villarroya, Antonio. 2010. Prácticas culturales en España: Desde los años sesenta hasta la actualidad. Barcelona: Ariel
Armañanzas Sodupe, Emiliana. 1993. «Las subastas de arte como acontecimiento cultural en la prensa de calidad». Kobie Bellas Artes 9: 93-140. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3794222&orden=0&info=link
Ateca Amestoy, Victoria & Anna Villarroya Planas. 2023. Condiciones laborales y de vida de los artistas y profesionales de la cultura tras la pandemia. Madrid: Fundación La Caixa. https://elobservatoriosocial.fundacionlacaixa.org/documents/22890/602324/Informe+calidad+de+vida+profesionales+de+la+cultura.pdf
Augé, Marc. (1992) 2017. Los ‘no-lugares’, espacio del anonimato: Una antropología de la sobremodernidad. Traducción de Margarita N. Mizraji. Barcelona: Gedisa
Avello Floréz, José & Antonio Muñoz Carrión. 1989. «Cultura juvenil, la comunicación desamparada«. En Comunicación y lenguaje juvenil, Félix Rodríguez González et al., 23-54. Madrid: Fundamentos
Bell, Daniel et al. (1974) 1992. Industria cultural y sociedad de masas. Traducción, Eugenio Guasta Caracas: Monte Avila
Bernstein, Basil. (1971) 1989. Clases, códigos y control. I, Estudios teóricos para una sociología del lenguaje. Traducción de Rafael Feito Alonso. Madrid: Akal
Bourdieu, Pierre. (1979) 1988. La distinción: Criterio y bases sociales del gusto. versión española de María del Carmen Ruiz de Elvira. Madrid: Taurus
Bourdieu, Pierre. (1992) 2002. Las reglas del arte: Génesis y estructura del campo literario. Traducción de Thomas Kauf. Barcelona: Anagrama
Bourriaud, Nicolas. (2007) 2009. Postproducción. Traducción de Silvio Mattoni. Buenos Aires: Adriana Hidalgo
Bowness, Alan. 1989. The conditions of success: How the modern artist rises to fame. Londres: Thames and Hudson
Campiglia, María. 2013. «Teresa Margolles: Reiterar la violencia». Brac 2(1): 100-125. https://doi.org/10.4471/brac.2014.04
Cardinal, Roger. 1972. Outsider art. London: Littlehampton
Darby, Michael R. & Edi Karni. 1973. «Free competition and the optimal amount of fraud». Journal of Law and Economics 16(1): 67-88. https://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10.1086/466756?journalCode=jle
Díaz Guardiola, Javier. 2022. «La amistad expandida de Roberto González Fernández». ABC Cultural, 8 abril. https://www.abc.es/cultura/cultural/abci-amistad-expandida-roberto-gonzalez-fernandez-202204081518_noticia.html
Dickie, George. (1997) 2005. El círculo del arte: Una teoría del arte. Traducción de Sixto J. Castro. Barcelona: Paidós
Eco, Umberto. (1964) 2001. Apocalípticos e integrados. Traducción de Andrés Boglar. Barcelona: Lumen
Fernández de Castro Sanabria, Pedro. 2017. «Al otro lado de la jaula». El País, 20 jul. https://elpais.com/elpais/2017/07/20/3500_millones/1500553097_072103.html
Gilabert González, Luz María. (2023. La gestión y organización de los museos en España y Portugal. Gijón: Trea
Gramsci, Antonio. (1948) 1972. Cultura y literatura. Selección, prólogo y notas de Jordi Solé-Tura. Barcelona: Península
Guasch Ferrer, Anna Maria. 2016. El arte en la era de lo global, 1989-2015. Madrid: Alianza
Heinich, Nathalie. (2014) 2017. El paradigma del arte contemporáneo: Estructuras de una revolución artística. Traducción de Agustín Temes & Étienne Barr. Madrid: Casimiro
Heinich, Nathalie. 2002. La sociología del arte. Traducción de Paula Mahler. Buenos Aires: Nueva Visión
Horkheimer, Max & Theodor W. Adorno. (1944) 2001. La dialéctica de la ilustración: Fragmentos filosóficos. Traducción de Juan José Sánchez. Madrid: Trotta
Huettl, Verena & Heribert Gierl. 2012. «Visual art in advertising: The effects of utilitarian vs. hedonic product positioning and price information». Marketing Letters 23(3): 893–904. https://doi.org/10.1007/s11002-012-9196-z
Jameson, Fredric. (2012) 2016. El postmodernismo revisado. Edición de David Sánchez Usanos. Madrid: Abada
Jiménez-Blanco, María Dolores. 2014. Una historia del museo en nueve conceptos. Madrid: Cátedra
Krauss Rosalind. (1977) 2010. Pasajes de la escultura moderna. Traducción de Alfredo Brotons. Madrid: Akal
Lipovetsky, Gilles & Jean Serroy. (2013) 2020. La estetización del mundo: Vivir en la época del capitalismo artístico. Traducción de Antonio-Prometeo Moya. Barcelona: Anagrama
Martín Prada, Juan. 2001. La apropiación posmoderna: Arte, práctica apropiacionista y teoría de la posmodernidad. Madrid: Fundamentos
Martín Serrano, Manuel. 2007. Teoría de la comunicación: La comunicación, la vida y la sociedad. Madrid: Mc Graw Hill
Mauss, Marcel. (1925) 2012. Ensayo sobre el don: Forma y función del intercambio en las sociedades arcaicas. Estudio preliminar y edición por Fernando Giobellina Brumana; traducido por Julia Bucci. Buenos Aires: Katz
McAndrew, Clare, Marta Pérez Ibáñez, Isabel Niño Alfonso & Beatriz Niño Alfonso. 2022. El mercado español del arte 2021. Valencia: Instituto de Arte Contemporáneo IAC
Moles, Abraham A. (1971) 1990. El kitsch, el arte de la felicidad. Traducción de Josefina Ludmer. Barcelona: Paidós
Mora Solano, Sindy. 2021. «Entre el mercado global del arte contemporáneo y la muerte: La obra de Teresa Margolles». Escena 80(2): 198-220. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/8744300.pdf
Morace, Francesco. 1993. Contratendencias: Una nueva cultura del consumo. Prólogo de Alberto Corazón. Madrid: Celeste
Murakami, Takashi. 2017. Takashi Murakami: The octopus eats its own leg. Exhibition. Edited by Michael Darling; foreword by Madeleine Grynsztejn. New York: Skira Rizzoli
O’Doherty, Brian. (1981) 2011. Dentro del cubo blanco: La ideología del espacio expositivo. Traducción, Lena Peñate Spicer Murcia: Cendeac
Octobre, Sylvie. 2018. Les technocultures juvéniles : Du culturel au politique. Paris: L’Harmattan
Ortega y Gasset, José. (1925) 2006. La deshumanización del arte y otros ensayos de estética. Prólogo, Valeriano Bozal. Madrid: Espasa-Calpe
Peist Rojzman, Nuria. 2012. El éxito en el arte moderno: Trayectorias artísticas y proceso de reconocimiento. Madrid: Abada
Peñamarín Beristain, Cristina. 2006. «Malentendido intercultural e intracultural». Comunicación: Revista Internacional de Comunicación Audiovisual, Publicidad y Estudios Culturales 4: 141-155. http://hdl.handle.net/11441/57733
Perniola, Mario. 2016. El arte expandido. Traducción de Alfredo Taberna. Madrid: Casimiro
Resch, Magnus. 2016. Management of art galleries. Londres: Phaidon
Riaño, Peio H. 2018. «¿Es el Museo Reina Sofía más atractivo que El Prado?». El Español, 3 ene. https://www.elespanol.com/cultura/arte/20180103/museo-reina-sofia-atractivo-prado/274223160_0.html
Ritzer, George. (1993) 1996. La McDonalización de la sociedad: Un análisis de la racionalización en la vida cotidiana. Traducción de Ignacio Hierro. Barcelona: Ariel
Rodríguez Eguizabal, Ángel Blas. 1997. Poscultura y estilos de vida. Ciudad de México: Fondo Editorial Universitario
Rodríguez Eguizabal, Ángel Blas. 2001. «Nueva sociedad, nuevos museos». PH Boletín 34: 106-110. https://doi.org/10.33349/2001.34.1139
Rubio-Arostegui, Juan & Joaquim Rius-Ulldemolin. 2020. «Las políticas culturales en el sur de Europa tras la crisis global: Su impacto en la participación cultural». Revista Española de Sociología 29(1): 33-48. http://dx.doi.org/10.22325/fes/res.2020.03
Schwartzberg, Erwin. 2010. «Cultura, patrimonio y arte: Eufemismos de la cadena colonial». En Principio Potosí reverso, exposición celebrada desde el 12 de mayo al 6 de septiembre de 2010 en el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía; concepto y dirección: Silvia Rivera Cusicanqui & El Colectivo, 47-53. Madrid: MNRS
Steeds, Lucy. 2013. Making art global, part 2: Magiciens de la terre, 1989. With additional essays by Pablo Lafuente et al. London: Afterall
Thorton, Sarah. (2008) 2010. Siete días en el mundo del arte. Traducción de Laura Wittner. Barcelona: Edhasa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Aitortu-PartekatuBerdin 4.0 Nazioartekoa (CC BY-SA 4.0)
Honakoak egin ditzakezu:
- Partekatu — partekatu, kopiatu eta birbanatu edozein bitarteko edo formatutan
- Moldatu — nahasi, eraldatu eta horretan oinarrituz sortu
- edozein xedetarako, baita merkataritza-xedeetarako ere.
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.eu