¿Hay lugar para lo independiente? Infraestructuras de resistencia cultural en el Estado español
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Juan Bautista Peiró López
Laburpena
Artikulu honek Kultur Erresistentziaren Azpiegiturak (IRC) aztertzen ditu, Espainiako arte independentearen testuinguruan. Michel de Certeauren taktikak eta Modos de hacer-en garatutako hausnarketak oinarri hartuta, aztertzen da nola jarduten duten espazio hauek autonomia eta erakunde-asimilazioaren arteko tentsioan. Bartzelonako Cordova espazioaren kasu-azterketak erakusten du nola irabazi-asmorik gabeko espazio batek programazio esperimentala eta nazioartekoa mantentzeko estrategia propioak garatu ditzakeen prekarizatutako testuinguru batean. Arte-merkatuko diferentziaren instrumentalizazioa aztertzen da, eta eztabaidatzen da azpiegitura horiek sistema subvertitzeko gai diren ala, azkenean, sistemak bere baitan asimilatzen dituen.
Nola aipatu
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Arte independenta, Kultur Erresistentziaren Azpiegiturak, Cordova Bartzelona, Taktikak, Modos de hacer
Ault, Julie, ed. 2002. Alternative art New York 1965-1985: A cultural politics book for the social text collective. Minneapolis MN: University of Minnesota
Bhabha, Homi K. 1994. The location of culture. London: Routledge
Blanco Bravo, Paloma, Jesús Carrillo Castillo, Jordi Claramonte Arrufat & Marcelo Expósito Prieto, eds. 2001. Modos de hacer: Arte crítico, esfera pública y acción directa. A.F.R.I.K.A. Gruppe et al. Salamanca: Universidad de Salamanca
Certeau, Michel de. (1980) 1984. The practice of everyday life. Translated by Steven Rendall. Berkeley CA: University of California
Certeau, Michel de. (1980) 2001. «De las prácticas cotidianas de oposición». Trad. de Alejandro Pescador. En Modos de hacer: Arte crítico, esfera pública y acción directa. A.F.R.I.K.A. Gruppe et al.; Paloma Blanco Bravo, Jesús Carrillo Castillo, Jordi Claramonte Arrufat & Marcelo Expósito Prieto, eds., 391-426. Salamanca: Universidad de Salamanca
Federici, Silvia. 2018. El patriarcado del salario: Críticas feministas al marxismo. Traducción, María Aránzazu Catalán Altuna. Madrid: Traficantes de Sueños. https://n9.cl/mn5tml
Ferriols Montañana, Ana & Paula Santiago Martín de Madrid. 2023. «La ciudad de los cuidados: Infraestructura para un arte en común». Arte, Individuo y Sociedad 35(1): 53-75. https://doi.org/10.5209/aris.80604
Foster, Hall. 2001. «Recodificaciones: Hacia una noción de lo político en el arte contemporáneo». En Modos de hacer: Arte crítico, esfera pública y acción directa. A.F.R.I.K.A. Gruppe et al.; Paloma Blanco Bravo, Jesús Carrillo Castillo, Jordi Claramonte Arrufat & Marcelo Expósito Prieto, eds., 95-126. Salamanca: Universidad de Salamanca. https://n9.cl/hmazf
Foucault, Michel. (1967) 1984. «Des espaces autres». Architecture, Mouvement, Continuité 5: 46-49
Gramsci, Antonio. (1935) 2000. Cuadernos de la cárcel. Ed. crítica del Instituto Gramsci a cargo de Valentino Gerratana; traducción de Ana María Palos. Ciudad de México: Era
Iregui Restrepo, Jaime, ed. 2019. Pensar la escena: Debates del campo del arte contemporáneo en esfera pública. Bogotá: Universidad de los Andes
Kluge, Alexander & Oskar Negt. 2001. «Esfera pública y experiencia: Hacia un análisis de las esferas públicas burguesa y proletaria». En Modos de hacer: Arte crítico, esfera pública y acción directa. A.F.R.I.K.A. Gruppe et al.; Paloma Blanco Bravo, Jesús Carrillo Castillo, Jordi Claramonte Arrufat & Marcelo Expósito Prieto, eds., 227-272. Salamanca: Universidad de Salamanca
Lefebvre, Henri. 1958. Critique de la vie quotidienne. Paris: L’Arche
Rubiano Pinilla, Elkin. 2019. «Autonomía y sujeción: El arte y los artistas en el contexto de la gestión creativa». En Pensar la escena: Debates del campo del arte contemporáneo en esfera pública, editado por Jaime Iregui, 459-472. Bogotá: Universidad de los Andes. https://doi.org/10.51566/arte2140

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Aitortu-PartekatuBerdin 4.0 Nazioartekoa (CC BY-SA 4.0)
Honakoak egin ditzakezu:
- Partekatu — partekatu, kopiatu eta birbanatu edozein bitarteko edo formatutan
- Moldatu — nahasi, eraldatu eta horretan oinarrituz sortu
- edozein xedetarako, baita merkataritza-xedeetarako ere.
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.eu
https://orcid.org/0000-0001-8810-7512