¿Hay lugar para lo independiente? Infraestructuras de resistencia cultural en el Estado español

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Argitaratua 2025-07-08
Ángel Manuel Rodríguez Arias
Juan Bautista Peiró López

Laburpena

Artikulu honek Kultur Erresistentziaren Azpiegiturak (IRC) aztertzen ditu, Espainiako arte independentearen testuinguruan. Michel de Certeauren taktikak eta Modos de hacer-en garatutako hausnarketak oinarri hartuta, aztertzen da nola jarduten duten espazio hauek autonomia eta erakunde-asimilazioaren arteko tentsioan. Bartzelonako Cordova espazioaren kasu-azterketak erakusten du nola irabazi-asmorik gabeko espazio batek programazio esperimentala eta nazioartekoa mantentzeko estrategia propioak garatu ditzakeen prekarizatutako testuinguru batean. Arte-merkatuko diferentziaren instrumentalizazioa aztertzen da, eta eztabaidatzen da azpiegitura horiek sistema subvertitzeko gai diren ala, azkenean, sistemak bere baitan asimilatzen dituen.

Nola aipatu

Rodríguez Arias, Ángel Manuel, eta Juan Bautista Peiró López. 2025. «¿Hay Lugar Para Lo Independiente? Infraestructuras De Resistencia Cultural En El Estado español». AusArt 13 (2). https://doi.org/10.1387/ausart.27403.
Abstract 309 | PDF (Español (España)) Downloads 62

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

Arte independenta, Kultur Erresistentziaren Azpiegiturak, Cordova Bartzelona, Taktikak, Modos de hacer

References
Aramburu Gil, Nekane. 2023. Alternativa: Políticas de lo independiente en las artes visuales. Murcia: Cendeac

Ault, Julie, ed. 2002. Alternative art New York 1965-1985: A cultural politics book for the social text collective. Minneapolis MN: University of Minnesota

Bhabha, Homi K. 1994. The location of culture. London: Routledge

Blanco Bravo, Paloma, Jesús Carrillo Castillo, Jordi Claramonte Arrufat & Marcelo Expósito Prieto, eds. 2001. Modos de hacer: Arte crítico, esfera pública y acción directa. A.F.R.I.K.A. Gruppe et al. Salamanca: Universidad de Salamanca

Certeau, Michel de. (1980) 1984. The practice of everyday life. Translated by Steven Rendall. Berkeley CA: University of California

Certeau, Michel de. (1980) 2001. «De las prácticas cotidianas de oposición». Trad. de Alejandro Pescador. En Modos de hacer: Arte crítico, esfera pública y acción directa. A.F.R.I.K.A. Gruppe et al.; Paloma Blanco Bravo, Jesús Carrillo Castillo, Jordi Claramonte Arrufat & Marcelo Expósito Prieto, eds., 391-426. Salamanca: Universidad de Salamanca

Federici, Silvia. 2018. El patriarcado del salario: Críticas feministas al marxismo. Traducción, María Aránzazu Catalán Altuna. Madrid: Traficantes de Sueños. https://n9.cl/mn5tml

Ferriols Montañana, Ana & Paula Santiago Martín de Madrid. 2023. «La ciudad de los cuidados: Infraestructura para un arte en común». Arte, Individuo y Sociedad 35(1): 53-75. https://doi.org/10.5209/aris.80604

Foster, Hall. 2001. «Recodificaciones: Hacia una noción de lo político en el arte contemporáneo». En Modos de hacer: Arte crítico, esfera pública y acción directa. A.F.R.I.K.A. Gruppe et al.; Paloma Blanco Bravo, Jesús Carrillo Castillo, Jordi Claramonte Arrufat & Marcelo Expósito Prieto, eds., 95-126. Salamanca: Universidad de Salamanca. https://n9.cl/hmazf

Foucault, Michel. (1967) 1984. «Des espaces autres». Architecture, Mouvement, Continuité 5: 46-49

Gramsci, Antonio. (1935) 2000. Cuadernos de la cárcel. Ed. crítica del Instituto Gramsci a cargo de Valentino Gerratana; traducción de Ana María Palos. Ciudad de México: Era

Iregui Restrepo, Jaime, ed. 2019. Pensar la escena: Debates del campo del arte contemporáneo en esfera pública. Bogotá: Universidad de los Andes

Kluge, Alexander & Oskar Negt. 2001. «Esfera pública y experiencia: Hacia un análisis de las esferas públicas burguesa y proletaria». En Modos de hacer: Arte crítico, esfera pública y acción directa. A.F.R.I.K.A. Gruppe et al.; Paloma Blanco Bravo, Jesús Carrillo Castillo, Jordi Claramonte Arrufat & Marcelo Expósito Prieto, eds., 227-272. Salamanca: Universidad de Salamanca

Lefebvre, Henri. 1958. Critique de la vie quotidienne. Paris: L’Arche

Rubiano Pinilla, Elkin. 2019. «Autonomía y sujeción: El arte y los artistas en el contexto de la gestión creativa». En Pensar la escena: Debates del campo del arte contemporáneo en esfera pública, editado por Jaime Iregui, 459-472. Bogotá: Universidad de los Andes. https://doi.org/10.51566/arte2140
Atala
Artikuluak

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.